فناوریوای‌فای

نت‌گیر روتر سه بانده و مش وای‌فای ۶ ارزان قیمتی معرفی کرد

نت‌گیر دومین روتر مش وای‌فای ۶ اوربی خود را با قیمت ۴۵۰ دلار معرفی کرد.

پاییز گذشته بود که نت‌گیر از اولین روتر مش وای‌فای رده بالای مجهز به استاندارد وای‌فای ۶ به نام RBK852 با قیمت ۷۰۰ دلار رونمایی کرده بود.

حالا، دومین مش وای‌فای ۶ اوربی این شرکت به نام RBK752 (یا AX4200) قیمت ارزان‌تری دارد و به همین نسبت عملکرد پایین‌تری نسبت به روتر RBK852 خواهد داشت ولی هنوز یک روتر مش وای‌فای به‌روز و قدرتمند محسوب می‌شود.

روتر RBK752 سه بانده است تا علاوه بر باندهای رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز برای استفاده دستگاه‌های متصل به روتر و وای‌فای، یک باند ۵ گیگاهرتز هم به طور اختصاصی برای ارتباط میان نودهای بی‌سیم سیستم مش وای‌فای داشته باشد.

سرعت حداکثری تئوری این روتر به مرز ۴.۲ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد در حالی‌که روتر RBK852 از سرعتی ۶ گیگابیتی سود می‌برد. سرعت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به مرز ۶۰۰ مگابیت، روی فرکانس ۵ گیگاهرتز به مرز ۱۲۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز اختصاصی بین نودها سرعت ۲۴۰۰ مگابیت است.

روتر اصلی دارای یک درگاه WAN و سه درگاه LAN گیگابیتی است و از ۱ گیگابایت حافظه رم در کنار ۵۱۲ مگابایت حافظه فلش NAND برخوردار است. پردازنده این دستگاه هم ۴ هسته‌ای با سرعت هسته ۱.۴ گیگاهرتزی است.

روتر فرعی دارای دو درگاه LAN یک گیگابیتی است ولی از همان مشخصات وای‌فای روتر اصلی سود می‌برد.

در این سیستم مش وای‌فای اوربی از ۶ آنتن داخلی و پرقدرت استفاده شده است. از فناوری MU-MIMO و Beamforming روی هر دو فرکانس بهره می‌گیرد و به گفته نت‌گیر تا ۴۵۰ متر مربع را زیر پوشش وای‌فای قرار می‌دهد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا