فناوری

این شما و این بهترین و گران‌ترین مودم موبایل دنیا

احتمالا با مودم نت‌گیر Nighthawk M1 آشنا هستید؛ زمانی بهترین مودم همراه و موبایل دنیا بود و اولین مودمی که تجربه سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه را خلق کرد.

حالا، نت‌گیر نسخه جدید و به‌روز شده این مودم را به نام Nighthawk M2 (با کدنام MR2100) عرضه کرده است که احتمالا بهترین و گران‌ترین مودم همراه دنیا است. از مشخصات این مودم هیجان‌زده خواهید شد و از قیمت این مودم وحشت خواهید کرد.

خوب، دوست دارید ابتدا مشخصات و ویژگی‌های این مودم را بررسی کنیم یا سراغ قیمت آن برویم؟ 

برای خرید این مودم باید ۳۹۰ دلار یا ۴۳۰ یورو بپردازید. پس، مودمی نیست که دست هر کاربری به آن برسد یا برای هر کاربری مناسب باشد.

نت‌گیر M2 با مودم LTE Cat 20 و سرعت دانلود ۲ گیگابایت و آپلود ۱۵۰ مگابیت می‌تواند سریع‌ترین مودم ۴G LTE باشد. روی این مودم می‌توان تا ۵ فرکانس رادیویی را تجمیع فرکانس یا Carrier Aggregation داشت.

تراشه این مودم کوالکام SDX24 است که روی آن مودم X24 کار شده و دارای MIMO 4×4 است. 

از وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac و باتری ۵۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی سود می‌برد تا خیالتان راحت باشد برای چندین ساعت می‌توانید بدون برق به اینترنت متصل باشید. ۲۰ دستگاه به طور همزمان به وای‌فای این مودم وصل می‌شوند.

این ظرفیت باتری در میان مودم‌های همراه یک ظرفیت بالا است ولی باید در نظر داشت که مصرف انرژی مودم نیز با توجه به پشتیبانی از فرکانس‌های رادیویی و سرعت مودم بالاتر رفته است.

بهترین همراه در سفر و کار

یک صفحه‌نمایش ۲.۴ اینچی دارد که اطلاعات بسیار زیادی روی آن خواهید دید. مهم‌تر از آن یک درگاه USB-C و LAN/WAN یک گیگابیتی است. همین دو ویژگی (درگاه USB-C و اترنت گیگابیتی) ارزش بسیار بالایی برای یک مودم همراه دارد و روی کمتر مودم همراه دیگری یافت می‌شوند.

تصور کنید در سفر باشید؛ یک مودم همراه با سرعت ۲ گیگابیت، هات‌اسپات وای‌فای دو بانده، شارژ سریع USB-C و یک درگاه گیگابیتی داشته باشید.

این مودم دارای دو سوکت برای نصب آنتن‌های TS-9 فورجی نیز هست. 

وزن مودم ۲۴۰ گرم با باتری است تا چندان سبک هم نباشد ولی باز یک مودم جیبی و همراه محسوب شود. از سیستم‌عامل‌های مختلفی از جمله ویندوز ۷ به بالا، مک‌او‌اس ۱۰.۶.۸ به بالا، اندروید ۴.۱ به بالا و iOS نسخه ۹ به بالا پشتیبانی می‌کند.

یک مودم با کاربری ساده، قدرت بالا، بهره‌وری و کارآمدی زیاد برای مصارف مختلف اینترنت همراه است. می‌توانید لپ‌تاپ و کامپیوتر را به طور مستقیم با کابل شبکه به مودم وصل کنید؛ در هر مکانی یک هات‌اسپات وای‌فای راه بیندازید و دیگر از وصل شدن به وای‌فای عمومی و هتل و کافی‌شاپ خلاص شوید.

کمی کیفیت ساخت بدنه این دستگاه پایین است و سریعا خراش برمی‌دارد ولی مگر برای یک کاربر این موضوع اهمیت دارد؟

اگر دست‌تان به این مودم نمی‌رسد ولی آرزوی خرید یک مودم همراه خوب را دارید؛ می‌توانید یک مودم ارزان‌تر از میان بهترین مودم‌های ۴G بازار ایران انتخاب کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا