فناوری

لطفا مودم یوکیو ۵G L12 را به ایران بیاورید

باید منتظر ورود یک مودم خوش قیمت دیگر از برند UQ به بازار ایران باشیم

بعد از ورود مودم یوکیو ۵G X11 به ایران و موفقیت در فروش مودم‌های قبلی برند UQ، باید انتظار فروش مودم یوکیو ۵G L12 را هم داشته باشیم؛ پرچم‌دارترین مودم اپراتور ژاپنی!

از یوکیو W05 و یوکیو W06 تا HWS32 L01s و HWS33 L02 همگی مودم‌های پرفروش و موفق در بازار ایران بودند. مودم‌هایی که کیفیت نسبتا خوبی دارند و مهم‌تر اینکه از باند ۴۲ یا اینترنت TDLTE پشتیبانی می‌کنند.

حالا، پس از مودم‌های جیبی و رومیزی ۴G LTE، بازار سراغ مودم‌های ۵G یوکیو رفته است و مودم ۵G X11 در بازار ایران به فروش می‌رسد.

مودم 5G L12

اپراتور UQ پس از مودم x11 سراغ عرضه مودم فایوجی L11 رفته و پس از آن مودم ۵G L12 را با همکاری شرکت NEC عرضه کرده است. نام دیگر مودم Speed Wi-Fi HOME 5G L12 در برخی بازارها NAR02 است.

یوکیو 5G L02

در این مقاله نمی‌خواهیم به بررسی مودم یوکیو ۵G L12 بپردازیم. بلکه نگاهی گذرا به مشخصات و ویژگی‌های آن داشته و منتظر می‌مانیم تا رسما وارد کشور شود و در چندین فروشگاه موجود باشد و بعد بررسی کامل آن را منتشر کنیم.

معرفی مودم یوکیو ۵G L12

مودم Speed ​​Wi-Fi HOME 5G L12 از برند UQ ژاپن یا NEC NAR02 یک مودم ۵G Sub6/NR و ۴G LTE است.

این دستگاه از حداکثر سرعت دانلود ۲.۷ گیگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود ۱۸۳ مگابیت بر ثانیه برخوردار بوده و با پشتیبانی از باند ۴۲، باید گفت برای اینترنت TDLTE نیز مناسب است.

مودم Speed Wi-Fi HOME 5G L12

وضعیت باندهای رادیویی مودم UQ 5G L12:

۵G: n28/n41/n77/n78/n79/n257

۴G LTE FDD: B1/B3/B11/B18/B26/B28

۴G LTE TDD: B41/B42

ویژگی بزرگ دیگر این مودم، پشتیبانی از وای فای ۶ و استاندارد ۸۰۲.۱۱ax است که این روزها، مهم‌ترین و رایج‌ترین استاندارد وای فای برای تمام دستگاه‌ها و ارتباطات بی‌سیم محسوب می‌شود. در مجموع، ۴۰ دستگاه می‌توانند به وای فای مودم NAR02 وصل شوند.

Speed Wi-Fi HOME 5G L12

دو درگاه شبکه اترنت ۱ گیگابیت، شیار سیم کارت، درگاه USB Type-C و کلیدهای ریست و WPS، مشخصات ارتباطی این مودم فایوجی هستند. البته، مانند سایر مودم‌های یوکیو، شاهد کلید Mode و Update هستیم.

مودم MAR02

در توضیحات مودم آورده شده است که درگاه USB غیر قابل استفاده است.

اندازه این مودم یوکیو ۱۰۱ در ۱۷۹ در ۹۹ میلی متر با وزن حدود ۴۴۰ گرم و مصرف برق AC بیست ولت است.

احتمالا تا چند ماه دیگر، این مودم سیم کارتی رومیزی نیز وارد بازار ایران می‌شود اما با چه قیمتی؟ معمولا، مودم‌های یوکیو از مزیت قیمت رقابتی برخوردار بوده و ارزان‌تر از مودم‌های برندهای هواوی، نوکیا، اوپو و زد تی ایی هستند.

به نظر شما، مودم یوکیو ۵G L12 با چه قیمتی در بازار ایران عرضه شده و چقدر ارزش خرید دارد؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا