فناوری

بزرگ‌ترین آپدیت ویندوز ۱۱ با هوش مصنوعی Copilot منتشر شد + آموزش دانلود و نصب

ویندوز ۱۱ نسخه 23H2 آخرین به‌روزرسانی عمده پیش از عرضه ویندوز ۱۲ است

با گذشت یک ماه از رونمایی ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۱ نسخه ۲۳H2 توسط مایکروسافت، سرانجام آپدیت بزرگ ویندوز ۱۱ منتشر شد.

بسیاری از کارشناسان، آپدیت ویندوز ۱۱ ۲۳H2 را آخرین به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل مایکروسافت، پیش از عرضه ویندوز ۱۲ می‌دانند.

ویندوز ۱۱ نسخه ۲۳H2 با چند ویژگی بزرگ و جدید، افزون بر همه مواردی که مایکروسافت در ماه سپتامبر رونمایی کرد؛ ارائه می‌شود.

ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۱ نسخه ۲۳H2

اساسا، مایکروسافت تصمیم گرفت ویژگی‌های نسخه ۲۳H2 را زودتر از موعد و با افزودنی‌هایی به سیستم Windows Update منتشر کند تا هر ویژگی جدیدی، به محض در دسترس بودن، در بخش تنظیمات ویندوز قابل مشاهده باشد.

آپدیت ویندوز ۱۱ 23H2

اگر این قابلیت را در Windows Update فعال کرده باشید؛ غالب ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۱ از طریق این آپدیت در اختیار شما قرار می‌گیرند اما شما همچنان دارید از ویندوز ۱۱ نسخه ۲۲H2 استفاده می‌کنید.

Chat جدید

ویندوز ۱۱ نسخه ۲۳H2 دارای چندین تغییر و ویژگی است. یکی از این ویژگی‌ها، حذف کلید Chat از برنامه Microsoft Teams است.

دانلود آپدیت ویندوز ۱۱

در عوض، اکنون ویندوز ۱۱ دارای اپلیکیشن رایگان مایکروسافت تیمز است که به طور پیش‌فرض به نوار وظیفه پین شده و به راحتی نیز حذف می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش دانلود و نصب VPN برای ویندوز ۱۱

پنل Chat در ویندوز ۱۱ قبلی، اکنون جای خود را به یک نسخه Mini از برنامه تیمز داده که همان کار را انجام می‌دهد اما هر زمانی که دوست داشتید؛ می‌توانید از پنجره اصلی آن را فراخوانی کنید و به اطراف صفحه ببرید؛ ویژگی که پنل Chat نداشت.

اپ‌های سیستمی

نکته قابل توجه دیگر در این به‌روزرسانی، اپ‌هایی که جزئی از سیستم محسوب می‌شوند؛ اکنون در منوی Start برچسب زده شده و یک بخش اختصاصی در اپلیکیشن Settings دارند.

ویژگی جدید ویندوز ۱۱

شما اکنون می‌توانید این برنامه‌ها را در بخش System از اپ Settings و در صفحه جدیدی به نام System components مشاهده کنید.

در این صفحه می‌توانید اپلیکیشن‌هایی مانند (Xbox) Game Bar و Microsoft Store و Phone Link را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه در ویندوز ۱۱ سرعت اینترنت را افزایش دهیم؟

شما می‌توانید این برنامه‌ها را پاک کنید ولی باید بدانید روی کارایی ویندوز ۱۱ تاثیرات بزرگی می‌گذارند. به همین دلیل هم مایکروسافت سعی کرده آن‌ها را برچسب‌گذاری کند و اهمیت بیشتری بدهد.

هوش مصنوعی Copilot

اگر ویندوز ۱۱ قبلی مایکروسافت را نصب نکرده باشید؛ احتمالا با نصب ویندوز ۱۱ ۲۳H2، زیاد تعجب می‌کنید و چیزهای جدیدی می‌بینید.

هوش مصنوعی Copilot

مهم‌ترین این چیزهای جدید، افزوده شدن هوش مصنوعی Copilot به ویندوز ۱۱ است. دستیار Copilot مبتنی بر چپ بینگ توسعه داده شده است و تقریبا می‌تواند هر کاری برای شما انجام بدهد اما روی دسکتاپ کامپیوتر شما است و در یک لحظه در دسترس و باز می‌شود.

مایکروسافت سعی کرده قابلیت‌های جدیدی به هوش مصنوعی Copilot اضافه کند. مثلا، می‌توانید برخی تنظیمات سیستم (روشن کردن مود dark) را از طریق آن انجام دهید.

طراحی جدید File Explorer

ویژگی بعدی جدید در ویندوز ۱۱، طراحی کاملا جدید برنامه File Explorer به همراه کنترلرهای داخلی RGB و صفحه تنظیمات دستگاه‌های USB4 و Thunderbolt است. چندین پیشرفت دیگر هم در این بخش مشاهده می‌کنید.

بسیاری از برنامه‌های پیش‌فرض ویندوز ۱۱ در نسخه جدید، به‌روز شدند. به عنوان مثال، اکنون برنامه Paint از لایه‌ها پشتیبانی می‌کند و دارای ویژگی حذف پس‌زمینه است.

بیشتر بخوانید: آموزش تغییر آدرس IP در ویندوز ۱۱

ابزار Snipping Tool می‌تواند متن را در یک اسکرین‌شات تشخیص و حتی اجازه ویرایش آن را بدهد.

شما می‌توانید یک متن را از درون هر فایل PDF، عکس، صفحه وب و … به داخل ابزار Snipping Tool ببرید و به صورت متنی ذخیره کنید.

آموزش آپدیت ویندوز ۱۱ نسخه ۲۳H2

مایکروسافت آپدیت ویندوز ۱۱ ۲۳H2 را اختیاری اعلام کرده است اما اگر دوست دارید از ویژگی‌های جدید آخرین نسخه ویندوز ۱۱ لذت ببرید؛ مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- اپلیکیشن Settings را باز کنید.

۲- روی بخش Windows Update کلیک کنید.

۳- روی کلید Check for updates بزنید.

اگر آپدیت Windows 11 23H2 برای منطقه جغرافیایی شما منتشر شده باشد؛ خود سیستم‌عامل ویندوز به طور خودکار آن را دریافت و نصب می‌کند.

اما اگر هنوز این آپدیت برای شما فعال نیست؛ باید گزینه optional update در بخش Windows Update را روشن نگه دارید تا سیستم به طور خودکار دنبال آپدیت‌های جدید بگردد و به محض انتشار، دانلود و نصب کند.

دانلود ویندوز ۱۱ نسخه ۲۳H2

اگر هنوز ویندوز ۱۱ را روی لپ‌تاپ و پی‌سی خود نصب نکردید؛ این شانس را دارید که از ابتدا Windows 11 2023 را دانلود و نصب کنید.

برای دانلود ویندوز ۱۱ ۲۳H2 مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- وارد صفحه دانلودهای ویندوز ۱۱ مایکروسافت شوید.

حجم فایل ISO ویندوز ۱۱ نسخه ۲۳H2 حدود ۶.۲ گیگابایت است. بنابراین باید یک اینترنت پرسرعت داشته باشید و در حین دانلود، مواظب باشید اینترنت قطع نشود.

۲- وقتی فایل ISO ویندوز ۱۱ را دانلود کردید؛ دو بار روی آن کلیک کنید تا به یک درایو مانت شود یا باید آن را روی DVD یا حافظه فلش بریزید.

۳- کامپیوتر را ریستارت و شروع به نصب ویندوز ۱۱ آپدیت ۲۳H2 کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
xda-developers

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا