محصولات شبکه

کیونپ دستگاه NAS ده گیگابیت قابل توسعه‌ای با قیمت مناسب معرفی کرد

شرکت کیونپ یک NAS هشت کشویی دسکتاپ با ویژگی‌ها و درگاه‌های متنوع ولی قیمت بسیار مناسب معرفی و وارد بازار کرد.

کیونپ TS-832X از پردازنده چهار هسته‌ای AnnapurnaLabs Alpine AL-324 با سرعت کلاک ۱.۷ گیگاهرتز استفاده می‌کند. این پردازنده مبتنی بر معماری پردازنده‌های آرم Cortex-A57 است.

از ۲ گیگابایت حافظه رم DDR4 سود می‌برد که البته کاربران می‌توانند مدل ۸ گیگابایت را هم سفارش و تهیه کنند. حداکثر ظرفیت پشتیبانی از حافظه رم روی این NAS برابر ۱۶ گیگابایت است. ۵۱۲ مگابایت حافظه فلش NAND هم روی این NAS در دسترس است.

همان‌طور که گفتیم از هشت کشو برای جا زدن هارددیسک‌های ۳.۵ اینچی یا درایوهای SSD با اندازه ۲.۵ اینچی ساتا ۶ گگیابایت سود می‌برد. این درایوها به قابلیت Hot Swap مجهز هستند.

درگاه‌های دستگاه TS-832X شامل دو درگاه ۱۰ گیگابایت +SFP، دو درگاه یک گیگابایت RJ45، سه درگاه USB 3.0 (یکی جلو و دو تا عقب) و دو کارت توسعه PCIe دارد.

سفارشی‌سازی NAS

این شکاف‌های توسعه بهترین فرصت برای کسب‌وکارها هستند تا بتوانند این دستگاه NAS را سفارشی‌سازی کرده و امکانات و قابلیت‌های موردنظرشان را بدان اضافه کنند. مثلا می‌توانند کارت توسعه وای‌فای یا درگاه‌های ۱۰ گیگابیت بیشتری روی دستگاه نصب کنند.

این NAS یک بلندگو با جک ۳.۵ میلی‌متری هم مجهز است و چراغ‌های LED آن برای نمایش وضعیت هشت درایو، LAN و USB به علاوه Power و Status تعبیه شده‌اند.

وزن دستگاه TS-832X سنگین و نزدیک به ۶.۵ کیلوگرم است. از دو فن بزرگ ۱۲ سانتی‌متر و یک فن کوچک ۶ سانتی‌متری برای پردازنده مرکزی سود می‌برد. منبع تغذیه استفاده شده برای این NAS نیز ۲۵۰ واتی است.

روی کیونپ TS-832X سیستم‌عامل QTS NAS نصب شده است و همانند همیشه انواع ابزارها و قابلیت‌های نرم‌افزاری اختصاصی کیونپ روی آن برای کاربران و کسب‌وکارهای حرفه‌ای در دسترس هستند.

کیونپ قیمت مدل TS-832X-2G (دو گیگابایت رم) را ۷۴۹ دلار و قیمت مدل ۸ گیگابایتی TS-832X-8G را ۸۹۹ دلار اعلام کرده است و می‌گوید از همین امروز وارد بازار خواهند شد. 

قیمت‌های این دستگاه‌های ذخیره‌سازی NAS با توجه به امکاناتی که دارند از جمله دو درگاه ۱۰ گیگابایت +SFP بسیار مناسب است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا