گجت

نت‌گیر اولین بلندگوی هوشمند تمام وای‌فای مبتنی بر مش روتر و الکسا را معرفی کرد

شرکت نت‌گیر در نمایشگاه IFA 2018 از یک بلندگوی هوشمند خانواده Orbi رونمایی کرد.

بلندگوی هوشمند Orbi Voice از ترکیب روترهای مش وای‌فای و بلندگوی الکسای آمازون ساخته شده است و اولین بلندگوی هوشمند تمام وای‌فای دنیا است. این بلندگو با همکاری شرکت معروف سازنده بلندگوی Harman Kardon ساخته شده است.

این بلندگو چهار Mic و دو بلندگوی استریو ساب سیستم با قدرت ۳۵ وات دارد. این بلندگو می‌تواند در خانه‌ها برای تقویت وای‌فای و اجرای دستورات صوتی استفاده شود.

بلندگوی نت‌گیر Orbi Voice کاربران را از خرید یک تقویت‌کننده وای‌فای یا روتر اکستندر بی‌نیاز می‌کند. بنابراین، این بلندگو یک نیاز واقعی کاربران در این روزها است.

غالب کاربران ناچار هستند یک بلندگوی هوشمند و یک روتر بی‌سیم یا اکستندر را برای تقویت وای‌فای را در یک اتاق قرار دهند ولی بلندگوی Orbi Voice دیگر نیازی به اکسس‌پوینت یا اکستندر وای‌فای ندارد.

بلندگوی Orbi Voice با تمام محصولات خانواده اوربی نت‌گیر سازگار و قابل هماهنگ شدن است. این بلندگو ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد دارد که از دیگر بلندگوهای هوشمند بازار متمایز می‌شود.

تقویت‌کننده دو بانده در یک بلندگوی الکسا

این بلندگو طوری طراحی شده است که صدای فراگیر ۳۶۰ درجه را فراهم کند. به علاوه، در این بلندگو یک تقویت‌کننده وای‌فای با دو باند ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز قرار داده شده است.

آنتن‌های وای‌فای در دو طرف بلندگو نصب شدند ولی یک ساب ووفر و بلندگو در جلو و یک باس بازتابنده در عقب کار گذاشته شده است. دو درگاه اترنت یک گیگابیت نیز روی این بلندگو در دسترس است. 

چراغ‌های LED این بلندگو روی بخش بالایی بلندگو نصب شده است و ظاهر آن به روترهای مش وای‌فای اوربی نت‌گیر بسیار شبیه است؛ اگرچه اندازه بزرگ‌تری دارد.

نت‌گیر بلندگوی هوشمند خود را به همراه یک روتر سه بانده و یک نود دیگر به قیمت ۴۲۹ دلار پاییز امسال وارد بازار می‌کند. بلندگوی Orbi Voice به همراه یک نود مش وای‌فای هم با قیمت ۲۹۹ دلار عرضه خواهد شد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا