گزارش آگهی

نگاهی به روتر مش‌وای‌فای سری AC1200 توتولینک

یکی از مشکلاتی که کاربران شبکه‌های وایرلس همواره با آن مواجه هستند، ضعف سیگنال‌ دریافتی از سمت ارسال‌کننده‌هایی چون روتر، مودم یا اکسس‌پوینت می‌باشد.

این ضعف می‌تواند به دلایل مختلفی چون افزایش فاصله منبع سیگنال از دستگاه‌های مصرف‌کننده و مهم‌تر از همه، قرارگیری مصرف‌کننده در نقطه کور امواج وایرلس به وجود آید.

برای رفع این معضل، کارشناسان تجهیزات شبکه وایرلس فناوری‌هایی مانند MU-MIMO و BeamForming را عرضه کردند تا علاوه بر کاهش زمان تاخیر ارسال و دریافت داده‌ها، ضریب نفوذ سیگنال‌های بی‌سیم را هدفمند‌تر کنند؛ اما با وجود به‌کارگیری فناوری‌های متعدد، امواج وایرلس هنوز هم در برخورد با موانع قدرت و توانایی خود را از دست می‌دهد!

این چالش حتی با استفاده از توسعه‌دهنده‌های وای‌فای که در تقویت امواج رادیویی نقش موثری دارند، نیز به شکل کامل برطرف نشده است. اما در میان طرح‌های مختلف، یک طرح ترکیبی نظر کاربران را به خود جلب کرده است.

برخی از سازندگان یک کیت شامل چند روتر وایرلس را عرضه کرده‌اند که به صورت گروهی فعالیت می‌کنند. این روترها به مش ‌وای‌فای معروف‌اند و از طریق لینک شدن با یکدیگر، می‌توانند محدوده وسیع‌تری از ساختمان‌ها را تحت پوشش امواج وای‌‌فای قرار دهند.

روترهای مش‌وای‌فای چگونه کار می‌کنند؟

مش وای‌فای از چند روتر تشکیل شده و براساس توپولوژی مش (شبکه توری شکل) فعالیت می‌کند که پس از اتصال به یکدیگر، محدوده بزرگ‌تری را زیر پوشش امواج قرار می‌دهند.

روترهای مش ‌وای‌فای سازگاری بسیار بالایی با یکدیگر دارند؛ کافی است تا یک روتر به اینترنت متصل شده و آن را میان روترهای دیگر به اشتراک گذارد.

یکی از مزایای روترهای مش، کاهش نقاط کور و هم‌پوشانی امواج وایرلس است. این ویژگی به دلیل افزایش تعداد روترهای سازگار مورد استفاده و تقویت امواج رادیویی توسط هر یک از روترهای حاضر در شبکه مش اتفاق می‌افتد.

اگرچه تعداد روترهای یک کیت مش وای‌فای سه یا چهار عدد است؛ اما کاربران این امکان را دارند تا با تهیه روترهای سازگار بیشتر از سازنده، شبکه مشی با ۶ روتر نیز ایجاد و سیگنال‌های وایرلس محیط خود را بیشتر تقویت کنند.

مش وای‌فای را می‌توان یکی از شبکه‌های پویای بی‌سیم محسوب کرد که به دلیل فعالیت هم‌زمان چند روتر یکسان و سازگار، می‌تواند کیفیت سرعت، سیگنال و عملکرد پایدار را در یک شبکه وایرلس تضمین کند.

مش ‌وای‌فای توتولینک در جمع بزرگان

شرکت توتولینک که برند شماره ۱ در بازار تجهیزات شبکه کشور کره‌جنوبی است، به تازگی از روتر مش‌وای‌فایی با مدل T10 رونمایی کرده است.

این کیت مش شامل سه روتر هوشمند است که با استاندارد AC سازگاری کامل دارد. هر سه روتر از سری AC1200 هستند و می‌توانند امواج وایرلس را در دو باند فرکانسی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز با سرعت‌های ۳۰۰ و ۸۶۷ مگابیت‌بر‌ثانیه منتقل کنند.

مش ‌وای‌فای T10 با برخورداری از سه روتر هوشمند جداگانه، این توانایی را دارد که امواج رادیویی را دریافت و تقویت نماید؛ سپس بدون از دست دادن بخشی از سیگنال‌ها، یک بسته واحد وایرلس را برای برخورداری از یک ارتباط پایدار و فراگیر فراهم کند.

بنابراین کاربران با اتکا به فناوری رومینگ لحظه‌ای، می‌توانند به صورت پیوسته جای خود را تغییر داده و از امواج وای‌فای قوی در تمامی نقاط خانه یا محل کار خود بهره‌مند شوند.


برای استفاده از مش ‌وای‌فای T10 توتولینک، کافی است تا کاربر کلید T یک روتر مش را لمس کند؛ در این هنگام روترهای دیگر کیت T10 نیز به‌صورت خودکار به روتر اول متصل شده و به انتشار شبکه هوشمند وایرلس با محدوده وسیع تحت پوشش می‌پردازند.

برخورداری مش‌ T10 از فناوری MU-MIMO باعث می‌شود تا مصرف‌کننده‌ها برای دریافت امواج وایرلس زمان کمتری را در انتظار باشند؛ بنابراین وای‌فای با سرعت بیشتری در اختیار تلفن‌های همراه، تبلت، لپ‌تاپ یا PC قرار گیرند.

همچنین این محصول از فناوری بیم‌فورمینگ نیز پشتیبانی می‌کند، فناوری که سبب می‌شود تا امواج وایرلس به صورت هدفمند فقط برای دستگاه‌هایی که به روترها متصل بوده و در حال فعالیت هستند، ارسال شوند.

این فناوری پهنای باند موجود در شبکه را افزایش داده و در نهایت، سرعت دریافت اینترنت برای مصرف‌کننده‌ها به شکل فزاینده‌ای افزایش می‌یابد. اما T10 یک درگاه WAN و دو درگاه LAN گیگابیتی دارد تا علاوه بر اتصال بی‌سیم، تا دو کامپیوتر یا لپ‌تاپ نیز به صورت کابلی و با سرعت یک گیگابیت‌بر‌ثانیه به روترها متصل شوند.

ویژگی‌های مش‌ وای‌فای T10 توتولینک در یک نگاه

– مطابقت با استاندارد وای‌فای IEEE 802.11ac
– نرخ انتقال داده در باند ۲.۴ گیگاهرتز با سرعت ۳۰۰ و باند ۵ گیگاهرتز با سرعت ۸۶۷ مگابیت‌بر‌ثانیه به صورت همزمان
– راه‌اندازی شبکه هوشمند مش فقط با یک کلیک
– پشتیبانی از گسترش دستگاه‌های متعدد برای پوشش‌دهی امواج وای‌فای          
– بهره‌مندی از نسل جدید فناوری MU-MIMO و کسب تجربه شیرین از اینترنت پایدار و سریع
– اتصال کاربران به صورت خودکار به قوی‌ترین سیگنال موجود در شبکه مش از طریق رومینگ وایرلس
– مجهز به پردازنده ۱ گیگاهرتزی با عملکردی مطمئن و قدرتمند و مصرف انرژی کمتر نسبت به محصولات هم‌رده
– مجهز به فناوری کاربردی بیم‌فورمینگ هوشمند برای ارائه هدفمند امواج وای‌فای به دستگاه‌های مصرف‌کننده
– دارای یک درگاه گیگابیتی WAN و دو درگاه گیگابیتی LAN برای ارائه دسترسی پرسرعت اینترنت و اتصال کابلی
– پشتیبانی از عملکردهای DHCP ،Static IP و PPPoE
– قابلیت پیکربندی روتر اصلی در حالت‌های Gateway ،Bridge ،Repeater ،WISP و Mesh
– ارائه الگوریتم‌های رمزگذاری ۶۴ و ۱۲۸ بیتی WEP در کنار سیستم‌های رمزگذاری WPA (مبتنی بر TKIP و AES) و WPA2
– اتصال آسان و ایمن به شبکه وایرلس موجود از طریق فشردن کلید WPS
– اولویت‌بندی کیفیت پهنای باند موجود در شبکه از طریق قابلیت QoS
– طراحی با هارمونی مشکی و سفید در اندازه جمع‌و‌جور و قابل حمل

حرف آخر

هدف از عرضه روترهای مش ‌وای‌فای، بهره‌مندی کاربران از عملکرد باثبات و پایدار در دریافت اینترنت سریع بی‌سیم با سیگنال‌های هدفمند و توانمند است.

با سیستم مش ‌وای‌فای، دیگر نباید نگران نقاط کور و ضعف سیگنال وای‌فای در خانه، محیط کار یا هر مکان دیگر بود. این فناوری هوشمند برای مکان‌هایی با وسعت بیشتر طراحی شده تا فضای مورد نیاز کاربران به بهترین شکل تحت پوشش امواج وایرلس قرار گیرند.

بنابراین به نظر می‌رسد مش ‌وای‌فای برای فضایی با وسعت ۲۰۰ تا ۳۰۰ مترمربع یک گزینه ایده‌آل باشد؛ به خصوص اگر کاربران نیاز دارند تا امواج وای‌فای را از موانع متعددی چون دیوار و سقف‌‌های بتنی عبور دهند.

T10 توتولینک نیز یکی سیستم‌های روتر مش ‌وای‌فای سه‌گانه است که با قابلیت‌ها و فناوری‌های مدرن، علاوه بر منازل و محیط‌های اداری می‌توان آن را در رستوران‌ها، ساختمان‌های چند طبقه، فروشگاه‌ها با سالن‌های بزرگ، ایستگاه‌های مسافربری و کسب‌و‌کارهای مختلف مورد استفاده قرار داد.

همچنین این دستگاه برای استریم ویدیو، موزیک و انجام بازی‌های ویدیویی آنلاین بهینه‌سازی شده و به همین دلیل می‌تواند گزینه مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای گیمرها و علاقمندان به محتوای صوتی و تصویری باشد.

روتر مش وای‌فای مدل T10 توتولینک به‌زودی با قیمت مناسب و گارانتی تعویض ۳ ساله GREEN وارد بازارهای تجهیزات شبکه کشور خواهد شد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا