زوم تک

دیکشنری آلمانی به فارسی + فیلم آموزش زبان آلمانی

زبان آموزانی که در سطوح مختلف مبتدی تا پیشرفته زبان آلمانی هستند، به یک دیکشنری آلمانی به فارسی خوب نیاز دارند. دیکشنری‌های موجود در بازار، از جهت کیفیت و تعداد لغات، با هم فرق‌های زیادی دارند. انواع دیکشنری آلمانی به فارسی، هم به صورت آنلاین و هم به صورت کتابی موجود است. دیکشنری‌های کوچک، معمولاً بین پنج هزار تا ده هزار کلمه واژه دارند و دیکشنری‌های بزرگ، ممکن است تا هشتصد هزار کلمه داشته باشند. این که تعداد واژگان یک دیکشنری آلمانی به فارسی زیاد باشد، دلیل بر این نیست که دیکشنری خوبی است، بلکه فاکتورهای دیگری نیز تأثیرگذارند. در ادامه، بیشتر درباره این مسئله صحبت خواهیم کرد.‌ قبل از اینکه به سراغ ادامه مقاله برویم مایلم مجموعه آموزش های زبان آلمانی فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

کدام دیکشنری آلمانی به فارسی، برای مبتدیان مناسب‌تر است؟

اگر هنوز مدتی کوتاهی است که به دنیای زبان آلمانی وارد شده‌اید، قطعاً دیکشنری آلمانی به آلمانی، برایتان مناسب نخواهد بود، چون توضیحاتی که در معنی هر کلمه است، آلمانی خواهد بود و در نتیجه قادر نخواهید بود آن را درک کنید. در نتیجه باید دیکشنری آلمانی به فارسی تهیه کنید. البته اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید، دیکشنری آلمانی به انگلیسی نیز، گزینه خوبی است. البته اگر در سطح پیشرفته زبان آلمانی قرار دارید، بهتر است دیکشنری آلمانی به آلمانی تهیه کنید تا پیشرفت سریع‌تری داشته باشند. چون دیکشنری آلمانی به آلمانی، برخلاف دیکشنری آلمانی به فارسی، دایره واژگان بیشتری دارد و در عین حال با وجود سنگین بودن، می‌تواند برای ترجمه متون ساده تا پیشرفته مورد استفاده قرار گیرد.

دیکشنری آلمانی به آلمانی دودن Duden

دیکشنری آلمانی به آلمانی دودن Duden

این قدر انتشار دیکشنری در طول تاریخ، اهمیت دارد که برخی افراد، اولین نشر دیکشنری انگلیسی آکسفورد که مصادف با ۱۸۸۴ میلادی بود را از بزرگ‌ترین حوادث تاریخ علم جهان می‌دانند. این در حالی که است که دیکشنری آلمانی به آلمانی دودن، چند سال قبل‌تر از آن، یعنی در ۱۸۷۶ میلادی به چاپ رسیده است. این دیکشنری، بهترین دیکشنری تک زبانه آلمانی است که به وسیله کنراد دوندن تهیه و تدوین شده است. دیکشنری دودن، طبق حداکثر استاندارد زبان آلمانی است، تمام جوانب این زبان را رعایت نموده و طرق استفاده از آن را نیز ارائه داده است. دودن، یک دیکشنری آلمانی به آلمانی ساده نیست، بلکه واژه نامه‌ای است که اطلاعاتی درباره فرهنگ آلمان و همچنین موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دیکشنری آلمانی به فارسی Langenscheidt

کتاب آلمانی Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache نوشته Hans Wellmann که توسط klett langenscheidt  منتشر شده است، یکی از بهترین دیکشنری های زبان آلمانی به آلمانی محسوب می‌شود که نسخه آلمانی به انگلیسی و خوشبختانه آلمانی به فارسی نیز دارد. شما می‌توانید نسخه نرم افزاری این دیکشنری را به راحتی تهیه کنید و از تقریباً ۱۳۰٫۰۰۰ واژه و عبارتی که در آن آورده شده بهره ببرید. دیکشنری آلمانی به فارسی Langenscheidt، به دلیل همین دایره وسیع واژگانی که دارد، بسیار مشهور است و علاوه بر آن، دستور زبان و گرامر را نیز در ضمن عبارات خود ذکر نموده است. اگر می‌خواهید در زمینه‌های تخصصی مثل کامپیوتر، سیاست، پزشکی، هنر، روانشناسی و غیره ترجمه کنید، این دیکشنری آلمانی به فارسی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

دیکشنری آلمانی به فارسی Langenscheidt

دیکشنری آنلاین آلمانی به انگلیسی Linguee

دیکشنری لینگو، یک دیکشنری آلمانی منحصربه‌فرد است که نمونه‌های واقعی از کلمات متون اینترنتی را شامل می‌شود. با بررسی این دیکشنری، می‌توانید یک دید کلی پیدا کنید که ترجمه اصیل و کاربردی کلمات دقیقاً چگونه انجام می‌شود. این دیکشنری آنلاین قابلیت تلفظ واژگان را نیز دارد. در Linguee می‌توانید فهرستی را ببینید که به افعال جدا اختصاص داده شده است که برای افرادی که قصد دارند آزمون‌ها را بررسی کنند، بسیار کاربردی است. دیکشنری لینگو، یک نوار جستجو دارد که می‌توانید کلمات را به زبان‌های آلمانی و انگلیسی، در آن جستجو کنید. هر سیستم عاملی که داشته باشید، چه اندروید و چه iOS، این نرم‌افزار برای دانلود، در دسترس است.

دیکشنری آلمانی به انگلیسی Collins

دیکشنری کالینز، بسیار کاربردی است چون ۸۰۰,۰۰۰ واژه را در خود جای داده است و افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند می‌توانند نهایت بهره را از آن ببرند. چون واژگان زبان فارسی، محدود هستند، اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، پیشنهاد می‌کنیم از این دیکشنری استفاده کنید تا درک بهتری نسبت به زبان آلمانی پیدا نمایید. این دیکشنری، یک اپلیکیشن برای گوشی‌های هوشمند دارد که به صورت آفلاین نیز کار می‌کند، یعنی برای کار با آن، به اینترنت نیاز ندارید. افراد مبتدی و حرفه‌ای می‌توانند از این دیکشنری بهره ببرند و از دامنه گسترده اصطلاحات کاربردی روزمره و همچنین پیشرفته آن استفاده کنند. دیکشنری کالینز، یک صفحه تاریخچه نیز دارد که جستجوهای اخیر خود را در آن قسمت می‌بینید.

صفحات دیکشنری، نظمی چشمگیر دارد و جستجو را آسان می‌کند. تعاریف نیز، خیلی کامل و امروزی هستند. این نوع دیکشنری به شما کمک می‌کند در زمینه‌های مختلف، جایگزینی اصطلاحات را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و مفاهیم را بهتر درک کنید. علاوه بر آن اگر قصد دارید واژگان مهم را ذخیره نموده و به یاد بسپارید، کالینز یک قابلیت دارد که به وسیله آن می‌توانید موارد دلخواه را فهرست بندی و ذخیره نمایید. یکی از خصوصیات دیکشنری کالینز، قابلیت semi search است. با این قابلیت وقتی که از املای واژه مورد نظر اطمینان ندارید، نرم‌افزار به صورت خودکار، واژه صحیح را جستجو می‌نماید. این ویژگی، مخصوصاً برای کاربران مبتدی، بسیار حائز اهمیت است.

هرچه از خوبی‌های دیکشنری کالینز بگوییم، کم است. کالینز یک قابلیت جالب دیگر نیز دارد: بازی‌های آموزشی. چندین بازی آموزشی مثل Anagrams، Word Scramble و Hangman در این نرم افزار وجود دارد که می‌توانید بازی مورد علاقه خود را انتخاب نموده و زبان خود را به کمکشان تقویت کنید. این که یک دیکشنری آلمانی به این قدرتمندی در گوشی همراه خود داشته باشید، باعث می‌شود در هر زمان و هر کجا که باشید می‌توانید عجیب‌ترین و ناآشناترین واژگان را معنی کنید. یادگیری واژگان با روش سرگرم‌کننده و جذابی مثل بازی نیز، سرعت یادگیری شما را در حد چشمگیر افزایش می‌دهد.

دیکشنری آلمانی به انگلیسی Collins

دیکشنری آلمانی به فارسی بهزاد

دیکشنری آلمانی به فارسی بهزاد، توسط فرامز بهزاد تهیه و تدوین شده است و بالاتر از ۳۰,۰۰۰ کلمه زبان آلمانی در دنیای معاصر و اصطلاحات روزمره را شامل می‌شود. عباراتی که در این دیکشنری آورده شده است، بسیار کاربردی هستند، ترکیب‌های متنوع را شامل می‌شوند و ضرب‌المثل‌ها و تعبیرات گوناگونی دارند. آقای فرامرز بهزاد، در پیشگفتار دیکشنری ذکر نموده که تلاش خود را کرده که معانی مختلف هر کلمه را با دقتی بالا از هم تمیز دهد. این تفکیک حرفه‌ای، فقط با شماره‌گذاری انجام نشده است، بلکه به صورتی است که زبان آموز بتواند از طریق اشارات مختلف و متنوع، به معادل مورد نظر خود، نزدیکتر گردد. دیکشنری آلمانی به فارسی بهزاد، از اعتباری بسیار بالا برخوردار است.

دیکشنری آلمانی به فارسی  Bayadic

دیکشنری بایادیک، موفق شد پس از مدتی کوتاه پس از انتشار، توجه زیادی را به خود جلب کند. یکی از مشکلاتی که زبان‌آموزان آلمانی با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند، این است که نمی‌توانند واژگان و عبارات را به درستی تلفظ کنند. دیکشنری Bayadic توانسته این خلاء را پر کند و از نظر تامین تلفظ‌ها، کاربران را راضی نگه دارد. این دیکشنری، هر واژه آلمانی که به ذهن شما خطور کند را شامل می‌شود، می‌تواند واژگان را به صورت هوشمند ترجمه کند، صرف فعل‌های آلمانی را داراست. می‌توانید لغات فارسی به آلمانی یا بالعکس را به صورت فلش، در جعبه لایتنر آن قرار دهید. برای هر کلمه آلمانی و فارسی، مثال ارائه می‌دهد. می‌تواند کلمات فارسی یا آلمانی را به صورت صوتی تشخیص دهد. حرف تعریف‌های آلمانی از جمله das، der و die را نمایش می‌دهد. تنها عیب دیکشنری آلمانی به فارسی بایادیک، این است که نسخه آیفون ندارد.

دیکشنری آلمانی به فارسی واریگ

دیکشنری واریگ، توسط گرهارد واریگ، نوشته شده و یک فرهنگ نامه همه‌چیز تمام است. ترجمه دیکشنری را نادر گلستانی انجام داده است، چاپش نیز از سوی انتشارات امیرکبیر صورت گرفته است و ۱۵۹۶ صفحه دارد. در واریگ، نه تنها دایره وسیعی از واژگان آلمانی را خواهید یافت، بلکه با اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های مختلفی نیز آشنا خواهید شد. گرهارد واریگ، نویسنده این دیکشنری، یک زبان شناس معروف آلمانی است که فعالیت عمده آن، در زمینه واژه‌شناسی است و در دستور زبان و معناشناسی نیز، نوشته‌های تالیفی ارزشمندی دارد.

دیکشنری آلمانی به انگلیسی LEO

دیکشنری آلمانی به انگلیسی LEO

LEO، یک اپلیکیشن زیبا است که قالبی بسیار سازمان‌یافته دارد و می‌توانید واژه‌های مورد نظر را در آن جستجو کنید. از جذابیت لئو، این است که بخش انجمن مخصوص دارد که می‌توانید در آن ثبت نام کنید و با دیگر کاربران، درباره املاء، ترجمه یا دستور زبان کلمات و عبارات سوال بپرسید یا به مباحثه بپردازید. حتی می‌توانید با آن‌ها، درباره فرهنگ کشور آلمان نیز حرف بزنید. پس LEO، صرفاً یک دیکشنری نیست، بلکه یک شبکه اجتماعی هم است. وقتی که بخش منوی صفحه اصلی این دیکشنری را به جهت چپ بکشید، می‌توانید کلمات شبیه در زبان مبدا را ببینید.

این دیکشنری، ترجمه را به هشت زبان شامل انگلیسی، به شما نشان می‌دهد و برای پیدا کردن معنی کلمه در زبان مورد نظر، باید جهت جستجو را انتخاب کنید. ویژگی خوب این دیکشنری، این است که از یک جستجوگر صوتی داخلی بهره می‌برد که به کمک آن می‌توانید تنها با حرف زدن در گوشی خود، به جستجو بپردازید. این ویژگی، از این جهت حائز اهمیت است که به شما اجازه می‌دهد وقتی مشغول کاری هستید و نمی‌توانید تایپ کنید نیز، همچنان دیکشنری را در دسترس داشته باشید. داشتن دیکشنری LEO همانند داشتن یک کلاس مکالمه زبان آلمانی در گوشی است، چون ترکیب آموزش و تعامل را به صورت همزمان برای شما ممکن می‌کند.

دیکشنری آلمانی به فارسی ققنوس

دیکشنری ققنوس، از سه زبان پشتیبانی می‌کند: آلمانی، فارسی و انگلیسی. هرچند که این دیکشنری، چندان معروف نیست، اما دایره لغات خوبی دارد و برای سه زبانی که گفتیم، بالای ۳۰۰,۰۰۰ واژه ارائه داده است. البته توصیه می‌کنیم که اگر در سطح حرفه‌ای هستید و یک دیکشنری آلمانی به فارسی برای ترجمه می‌خواهید، از ققنوس استفاده نکنید. چون چندان، سطح بالا نیست و متأسفانه برای سیستم عامل iOS نیز در دسترس نیست. اما خب ققنوس، مزایایی دارد. مثلاً می‌توانید به صورت صوتی در آن جستجو کنید، تعداد کلمات آفلاین آن، خوب است. می‌تواند به ۳ زبان متفاوت، به صورت همزمان ترجمه کند. واژگان فارسی و آلمانی را حتی در حالت آفلاین نیز تلفظ می‌کند.

دیکشنری آلمانی به فارسی babylon

دیکشنری آلمانی به فارسی babylon

بابیلون، از آن دسته دیکشنری‌هایی است ک نیاز انواع کاربران را برطرف می‌کند و می‌تواند لغات زبان‌های مختلف را ترجمه کند. برای کار با اپلیکیشن بابیلون، تنها کافی است کلمه مورد نظر را تایپ کنید، تا معنی آن در زبان مقصد را تحویل بگیرید. از آن جایی که بابیلون، سال‌ها تجربه دارد، هوش مصنوعی‌اش، روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود و می‌تواند نتایج دقیق‌تری فراهم کند. خوبی بابیلون است که از معدود دیکشنری های آلمانی به فارسی است که روی ویندوز نصب می‌شود. این برنامه می‌تواند کلمات را با صدای هر دو جنسیت، تلفظ کند. هم واژگان و هم متون را ترجمه نماید. می‌تواند به دایره‌المعارف ویکی‌پدیا وصل شود. بالای ۳ میلیون کلمه دارد. علاوه بر آن، بابیلون قابلیتی به نام Auto Completion دارد که واژه شما را کامل می‌کند و در واقع در زمان شما صرفه‌جویی نموده و از غلط‌های تایپی احتمالی جلوگیری می‌کند.

کلام آخر در مورد دیکشنری آلمانی به فارسی

اگر کسی از ما بپرسد بهترین دیکشنری برای زبان آلمانی کدام است، پاسخ خواهیم داد که این کاملاً به خود شما بستگی دارد. ممکن است یک نفر با نسخه آنلاین و اپلیکیشن، راحت باشد و از طرفی شخص دیگر، دیکشنری چاپی را ترجیح دهد. از طرفی مسئله‌ای که اهمیت دارد، زبان‌های دیکشنری است، این که شما تصمیم بگیرید آیا می‌خواهید دیکشنری تک زبانه داشته باشید یا دو زبانه. در این مقاله سعی کردیم دیکشنری‌های تک زبانه و دو زبانه را پوشش دهیم تا بهتر در انتخابتان، شما را یاری دهیم. اما قطعاً برای یک کاربر فارسی‌زبان، داشتن دیکشنری آلمانی به فارسی، یک ضرورت محسوب می‌شود. در پایان مایلم آموزش زبان آلمانی فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا