اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن: یافتن آدرس IP و پسورد پنل کاربری مودم‌ها و روترها با یک لمس

آشنایی با اپلیکیشن ساده و کاربردی و معروف All Router Admin

یکی از مشکلات بی‌پایان ما برای کار با مودم‌ها و روترها، رمزعبور ورود به پنل کاربری و دسترسی سریع به تنظیمات آن‌ها است.

هر مودم و روتری، هر برندی و هر شرکت سازنده سخت‌افزار شبکه‌ای، برای خودش از یک آدرس IP و رمزعبور و نام کاربری برای پنل مدیریتی تحت وب محصول‌اش استفاده می‌کند.

اگرچه این اطلاعات روی مودم و غالبا در برچسب پشت بدنه، حک می‌شوند و در دفترچه راهنمای محصول نیز یافت خواهند شد اما کافی است دفترچه راهنما را گم کنیم یا همان روز نخست، در سطل آشغال انداخته باشیم و برچسب اطلاعات پشت مودم یا روتر نیز پاک شده باشد.

آن وقت است که باید به جان اینترنت بیفتیم و در گوگل برای آدرس آی پی و نام کاربری و رمزعبور یک مدل خاص روتر، مشغول جست‌وجو باشیم.

بیشتر بخوانید: ۱۵ اپلیکیشن محبوب برای مدیریت و نظارت بر وای‌فای، مودم و روتر

امروز، می‌خواهم یک اپلیکیشن نسبتا معروف و مفید به شما معرفی کنم تا کمی از دردسرهای شما در ارتباط با مدیریت مودم و روتر بکاهد و شما را زودتر به آدرس IP و نام کاربری و پسورد هر مدلی برساند.

اگر صاحب یک یا چند مودم و روتر هستید؛ حالا فرقی نمی‌کند مودم ثابت یا مودم سیم کارتی و همراه، حتما باید روی گوشی موبایل خود، اپلیکیشن All Router Admin را نصب کنید.

در یک جمله، برنامه All Router Admin با یک لمس، اطلاعات اولیه مورد نیاز برای نصب و راه‌اندازی هر مودم و روتری را به شما می‌دهد و با یک ضربه، می‌توانید وارد صفحه لاگین آن مودم یا روتر شوید.

این برنامه بیش از ۵ میلیون بار از روی گوگل پلی دانلود شده و یکی از معروف‌ترین اپ‌های اندرویدی برای مدیریت و نصب روترها به شما می‌رود.

بیشتر بخوانید: ۴ تنظیمی که باید در هر مودم و روتری خاموش کنید

رابط کاربری و طرز استفاده از این برنامه بسیار ساده است. وقتی All Router Admin را نصب کردید؛ صفحه اصلی به سه بخش تقسیم می‌شود:

بخش your Network Info می‌خواهد به شما اطلاعات درباره شبکه خودتان یا همان وای فای که گوشی اندرویدی به آن متصل شده؛ نشان بدهد. این اطلاعات شامل آدرس IP اینترنت، آدرس IP دستگاه شما (گوشی اندروید) و آدرس IP مودم یا روتر است:

برنامه اینترنت مودم

اگر روی آیکون علامت تعجب گوشه بالا سمت راست این بخش ضربه بزنید؛ می‌توانید اطلاعات بیشتری در ارتباط با شبکه وای فای خود مانند قدرت سیگنال‌ها، سرعت انتقال اطلاعات، آدرس DNS و مشخصات آدرس IP روتر و اینترنت را ببینید:

برنامه کنترل مودم وای فای

در بخش وسط این نرم‌افزار که Network Monitor نام دارد؛ می‌توانید وضعیت دانلود و آپلود شبکه را مشاهده کنید:

آموزش مدیریت مودم

در بخش پایین با نام Router Default Login Info، آدرس IP ورود به پنل مدیریتی تحت وب مودم یا روتر به همراه نام کاربری و رمزعبور پیش‌فرض برای آن در برندهای مختلف را مشاهده می‌کنید.

افرادی که ساعت‌ها به دنبال آدرس آی پی پنل مدیریتی یک مودم بودند؛ خوب ارزش این بخش را می‌دانند.

اگر روی کلید آبی رنگ دایره‌ای وسط پایین صفحه که لوگوی یک روتر نیز وسط آن است؛ ضربه‌ای بزنید؛ به طور مستقیم وارد یک مرورگر وب شده و صفحه لاگین مودم یا روتر، پیش روی شما باز می‌شود. در اینجا، کافی است نام کاربری و رمزعبور لاگین به پنل مودم را زده و وارد تنظیمات شوید:

برنامه مدیریت روتر

از منوی سمت راست پایین برنامه نیز می‌توانید فهرستی از روترهای موجود در بازار به همراه نام کاربری و رمزعبور پیش‌فرض ورود به پنل مدیریتی را مشاهده کنید:

مدیریت وای فای با گوشی

در واقع، این بخش، یک منبع و مرجع برای یافتن رمزعبور هر روتری در دنیا است.

اگر نام مودم یا روتر شما در این فهرست نبود؛ مثلا یک مودم هواوی دارید که اصلا در این برنامه نامی از آن‌ها دیده نمی‌شود؛ جای نگرانی نیست و ترفندهای زیادی برای یافتن رمزعبور مودم و روتر داریم که یک نمونه‌اش را در مقاله زیر آموزش دادیم:

همین‌طور، در مطلب «چگونه رمزعبور مودم و روتر را در ویندوز ۱۰ پیدا کنیم؟» به طور کامل نحوه پیدا کردن رمزعبور دستگاه‌های مختلف را بیان کردیم.

لینک دانلود اپلیکیشن All Router Admin از گوگل پلی


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا