اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن: EZFi برای مدیریت مودم‌های همراه دی‌لینک (به همراه فایل آموزش فارسی تصویری)

چند روز پیش نرم‌افزار Hilink را برای مدیریت مودم‌های همراه شرکت هواوی معرفی کردیم.

برخی از کاربران سایت سوال کردند آیا شرکت‌های دیگر هم نرم‌افزارهایی برای مدیریت مودم‌ها منتشر کردند. برای جواب دنبال نرم‌افزارهای اختصاصی شرکت‌ها برای هر مودم افتادم و تا اینجا نرم‌افزار EZFi را برای مودم‌های همراه دی‌لینک پیدا کردم.

اپلیکیشن EZFi تنها برای مدیریت مودم‌های DWR-932C و DWR-910 و DWR-932 D2 از روی گوشی‌های اندرویدی و iOS قابل استفاده است. یعنی تعداد زیادی از مودم‌های همراه دی‌لینک فعلا توسط این نرم‌افزار پشتیبانی نمی‌شوند.

اگر یکی از مودم‌های نام برده شده در بالا را دارید؛ می‌توانید اپلیکیشن EZFi را از کافه‌بازار یا اپ‌استور دانلود و روی اسمارت‌فون خودتان نصب کنید (لینک‌های دانلود در انتهای این مطلب قرار داده شده‌اند).

پس از نصب نرم‌افزار، باید از طریق وای‌فای به مودم همراه دی‌لینک متصل شوید و نام کاربری و گذرواژه تنظیمات دستگاه یا همان پنل مدیریتی را وارد نرم‌افزار کنید.

صفحه اصلی این اپلیکیشن شامل چندین آیکون است که تا حدود زیادی مشخص می‌کنند در رابطه با چه کاری هستند.

با استفاده از Internet Status می‌توانید تنظیمات اینترنت و همین‌طور وضعیت اینترنت سیم‌کارت را مشاهده کنید. مثلا این بخش به شما می‌گوید کانکشن شما از نوع LTE یا ۳G است. همین‌طور می‌توانید به تنظیمات اینترنت سیم‌کارت دسترسی پیدا کنید.

آیکون کناری آن به طور کامل مربوط به سیم‌کارت و شبکه موبایل است. مثلا اگر از سیم‌کارت ایرانسل استفاده کنید؛ نام MTN Irancell را زیر آن مشاهده می‌کنید.

فعال‌سازی تنظیمات رومینگ سیم‌کارت، انتخاب نوع شبکه موبایل و برخی تنظیمات دیگر در این بخش به شما پیشنهاد می‌شود.

مدیریت مصرف اینترنت

یکی از بخش‌های مهم و کاربردی نرم‌افزار EZFi، آیکون Traffic Usage است. در این بخش می‌توانید میزان مصرف اینترنت خود را مدیریت کنید. ابتدا، میزان مصرف شما تا کنون نمایش داده می‌شود.

به طور جداگانه میزان مصرف دانلود و آپلود اینترنت را باز هم مشاهده می‌کنید و می‌توانید یک آستانه حداکثری و یک آستانه نمایش پیغام برای آن تعریف کنید تا به شما بگوید چقدر از اینترنت را مصرف کردید.

از بخش WiFi Client هم می‌توانید دستگاه‌های متصل به مودم را مشاهده کنید. در همین بخش، می‌توانید اگر دستگاهی بدون اجازه یا اطلاع شما به مودم و اینترنت همراه متصل شده است؛ ارتباط آن را قطع کنید.

تنظیمات مربوط به باتری، مشاهده پیامک‌های دریافتی یا ارسال پیامک، مشاهده تنظیمات مربوط به آدرس آی‌پی اینترنت و برخی تنظیمات دیگر مانند غیرفعال‌سازی وای‌فای مودم نیز از بخش آیکون‌های پایین صفحه در دسترس هستند.

مثلا، در بخش باتری، علاوه بر مشاهده میزان عمر باتری مودم، می‌توانید فعال شدن حالت Suspend را پس از ۱، ۳ و ۵ دقیقه تعریف کنید. 

تعریف رمزعبور برای شبکه وای‌فای یا تنظیمات فرکانس‌های رادیویی و نوع پروتکل رمزنگاری تمام از بخش تنظیمات اپلیکیشن EZFi قابل دسترسی هستند.

اپلیکیشن EZFi مدیریت مودم‌های همراه را بسیار ساده‌تر کرده و امکان مصرف بهینه از حجم اینترنت را فراهم می‌کند. فقط ای کاش هرچه زودتر مودم‌های بیشتری با این اپلیکیشن دی‌لینک سازگار و قابل کنترل شوند.

لینک‌های دانلود این اپلیکیشن برای گوشی‌های اندرویدی و iOS به همراه یک راهنمای آموزش فارسی کامل تصویری در ادامه این مطلب آورده شده‌اند:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا