اپلیکیشن

چگونه در مسافرت نزدیک‌ترین وای‌فای رایگان را پیدا کنیم؟

چند سال پیش، کاربران برای یافتن وای‌فای رایگان در شهرها، سراغ اپ‌های یافتن رستوران و کافی‌شاپ می‌رفتند. چون معمولا رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها وای‌فای رایگان داشتند.

اما امروزه ده‌ها اپلیکیشن اختصاصی برای یافتن نزدیک‌ترین وای‌فای رایگان و هات‌اسپات عرضه شده که در ایران هم کار می‌کنند و اتفاقا می‌توانند مشخصات کاملی از هات‌اسپات‌های اطراف شما نمایش دهند.

توصیه می‌شود: ۴ ترفند موثر برای استفاده از وای‌فای عمومی سریع‌تر

اپلیکیشن WiFi Map، بهترین اپلیکیشن جست‌وجوی وای‌فای و اپ رتبه اولی در بخش WiFi Finder فروشگاه‌های اپ‌استور و گوگل‌پلی است.

این برنامه امکانات بسیار خوبی دارد و اطلاعاتی کاملی از وضعیت وای‌فای‌ها و هات‌اسپات‌های رایگان خانگی، اداری، فروشگاهی و تفریحی در شهرهای مختلف به شما می‌دهد.

وقتی وارد سایت WiFi Map می‌شویم و ایران را جست‌وجو می‌کنیم؛ به ما می‌گوید در ایران نزدیک به ۱۹۵۰۰ وای‌فای رایگان وجود دارد. البته، هات‌اسپات‌های یافته شده توسط این نرم‌افزار بسیار بیشتر هستند ولی آماری که می‌دهد؛ وای‌فای‌های رایگان هستند:

همین‌طور، می‌توان وضعیت هر شهر از نظر تعداد وای‌فای رایگان و هات‌اسپات را مشاهده و حتی روی نقشه جست‌وجو کرد:

خیلی جالب است که تهران با ۴۲۱۳ وای‌فای رایگان با اختلاف بسیار زیادی در صدر این فهرست است و پس از آن شهرهای اصفهان، کرج، مشهد و شیراز هستند که به ترتیب ۸۶۱، ۶۷۲، ۵۸۸ و ۵۲۱ وای‌فای رایگان دارند.

اما برای یافتن نزدیک‌ترین وای‌فای به خودمان در هر شهر و منطقه‌ای، بهتر است اپلیکیشن WiFi Map را نصب کنیم.

نزدیک‌ترین و سریع‌ترین وای‌فای را پیدا کنید

در هنگام نصب این نرم‌افزار، ازتان درخواست می‌کند مجوز دسترسی به لوکیشن یا موقعیت مکانی شما را داشته باشد. 

پس از نصب، با یک جست‌وجوی ساده، شبکه وای‌فای که به آن متصل باشید را یافته و حتی می‌تواند شبکه را برای دستگاه‌های دیگر متصل به وای‌فای اسکن کند.

کاربری این اپ بسیار ساده است. روی نقشه نزدیک‌ترین هات‌اسپات‌های رایگان و غیر رایگان را به شما نمایش می‌دهد.

کافی است روی این هات‌اسپات‌ها ضربه‌ای با انگشت بزنید تا اطلاعات آن‌ها را نمایش دهد. از جمله اینکه چه زمانی راه‌اندازی شده است و رمزشده است یا خیر و رمز وای‌فای عمومی مشخص شده برای آن چیست.

همین‌طور، اطلاعاتی مانند آدرس دقیق هات‌اسپات و نوع روتر یا اینترنت و وضعیت محبوبیت آن را به شما نشان خواهد داد.

جالب است که می‌توانید به هات‌اسپات انتخاب و استفاده شده امتیاز بدهید یا اطلاعات و موقعیت آن را برای دیگران بفرستید.

از جمله امکانات این اپلیکیشن می‌تواند به قابلیت فیلترسازی نمایش هات‌اسپات‌های نزدیک اشاره کرد. شما می‌توانید تصمیم بگیرید فقط هات‌اسپات‌های معتبر و احرازهویت شده را ببینید یا سراغ سریع‌ترین وای‌فای‌ها در منطقه بروید.

اپلیکیشن WiFi Map یک ابزار و اپ ضروری برای افرادی است که دایم در حال مسافرت یا جابه‌جایی از شهری به شهر دیگر و حتی منطقه‌ای به منطقه‌ دیگری در یک شهر هستند.

تماشا کنید: وای‌فای عمومی چه خطراتی دارد و چگونه از هک شدن جلوگیری کنیم؟

همیشه و همه‌جا اینترنت موبایل آنتن نمی‌دهد یا سرعت آن مناسب نیست و شاید شما برای کار بسیار مهمی نیاز به وای‌فای با سرعت بالا داشته باشید.

برای دانلود اپلیکیشن WiFi Map روی پلتفرم‌های اندروید و iOS به لینک‌های زیر بروید:

دانلود نسخه اندروید (گوگل‌پلی)

دانلود نسخه iOS (اپ‌استور اپل)


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. جناب آقای محمدی زاده!
    درود
    مزاحم همیشگی شما هستم!
    امشب این سومین بار هست که تصمیم میگیرم پرسشم رو از شما بپرسم!
    مشکل رو کامل مینویسم که شاید برای سایر دوستان هم مفید واقع بشه.
    من یه دوربین دارم که با وای فای تصاویرش رو ارسال میکنه و با موبایل بهش متصل میشم و با اپلیکیشن مربوطه، تصاویر رو دریافت میکنم. در محیطی که این دوربین وجود داره، یه مودم وای فای هم هست. من هر دو وای فای رو روی گوشیم دریافت میکنم و به هردو متصل هستم. منظورم این نیست که همزمان متصلم!!!! درواقع پسوورد هر دو وای فای موجود رو وارد کردم و بنا به نیاز بین این دو شبکه، جابجا میشم. اما گاهی که دارم از وای فای دوربینم استفاده میکنم، یکدفعه تصویر قطع میشه و با پیام قطع شدن شبکه روبرو میشم و قتی وای فای موبایلم رو چک میکنم، متوجه میشم که خود بخود به وای فای مودم متصل شده! پسوورد هر دو رو ذخیره کردم و همونطور که عرض کردم خودم بنا به نیاز بین این دو شیفت میکنم. ولی متوجه نمیشم چرا خود بخود اتصالم از وای فای دوربین، به وای فای مودم منتقل میشه؟؟؟!!!!!!
    پیشاپیش از وقتی که میگذارین و البته راهنمایی های مفیدتون سپاسگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا