راهنمای خرید

بهترین مودم روترهای ADSL/VDSL زیر ۲ میلیون تومان بازار ایران

اگر بخواهید مودم روتر ADSL زیر ۱ میلیون تومان خرید کنید؛ احتمالا چیزی بیشتر از یک مودم روتر قدیمی سری N با سرعت ۳۰۰ مگابیت نصیب‌تان نشود یا نهایتا بتوانید یک مودم روتر AC750 نسل اول خریداری کنید.

اما وقتی ۲ میلیون تومان برای خرید یک مودم روتر ADSL/VDSL کنار می‌گذارید؛ قضیه مقداری متفاوت می‌شود و شما حق انتخاب از میان چند مدل نسبتا خوب را دارید. اگرچه، این روزها غالب مودم روترهای به‌روز و قدرتمند بازار بالای ۲ میلیون تومان قیمت دارند و قیمت برخی از مدل‌ها تا ۵ الی ۶ میلیون تومان می‌رسد.

مهم‌ترین معیارهای خرید مودم روتر ADSL/VDSL

نخست، دنبال مودم روتری با وای‌فای دو بانده باشید. واقعا دیگر این روزها مودم روتر تک بانده نه از نظر سرعت و کارایی جوابگو است و نه از نظر فناوری‌ها و قابلیت‌ها و به‌روز بودن می‌تواند رضایت شما را تامین کند. غالب گوشی‌های موبایل از وای‌فای دوبانده پشتیبانی می‌کنند و نیاز به سرعت‌های بیشتری دارند.

در وهله دوم، بهتر است دنبال مودم روتری باشید که از استاندارد VDSL پشتیبانی کند. به‌زودی در بسیاری از شهرهای ایران اینترنت پرسرعت VDSL در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و اگر مودم شما از این استاندارد پشتیبانی نکند؛ ناچار می‌شوید هنوز یک سال یا دو سال از خرید مودم جدید نگذشته؛ آن را تعویض کنید.

سومین فاکتور انتخاب یک مودم روتر DSL خوب، بحث وای‌فای آن است. سعی کنید مودمی بخرید که حداقل در رده AC1200 باشد. مودم روترهای رده AC1750 و AC1900 بهتر هستند ولی به همان اندازه گران‌تر می‌شوند.

نیازهای خود را هم در هنگام انتخاب یک مودم روتر DSL در نظر بگیرید. مثلا، چند درگاه LAN و WAN نیاز دارید و باید چه سرعتی داشته باشند؛ نیاز به درگاه USB دارید یا خیر، مودم روتری برای چه مساحتی نیاز دارید و چقدر به گارانتی و قابلیت‌های نرم‌افزاری اهمیت می‌دهید.

۵ مودم روتر DSL برتر زیر ۲ میلیون تومان

با توجه به گفته‌های بالا، از میان برندها و مدل‌های موجود در بازار ایران، ما مودم روترهای زیر را برای خرید پیشنهاد می‌کنیم:

‌لینک‌سیس XAC1200-EK

قیمت: ۱.۸۲۳.۰۰۰ تومان

مودم روتر دو بانده‌ای در رده AC1200 با گارانتی شرکت آواژنگ است. به اندازه کافی درگاه LAN و WAN دارد و از یک درگاه USB 3.0 سود می‌برد. سه آنتن داخلی دارد و برای محیط‌های آپارتمانی مناسب است. تنها نکته منفی این مودم، عدم پشتیبانی از استاندارد VDSL است.

تی‌پی‌لینک Archer D7

قیمت: ۱.۸۰۰.۰۰۰ تومان

این مودم هم متاسفانه از استاندارد VDSL پشتیبانی نمی‌کند ولی وای‌فای پرسرعتی در رده AC1750 دارد. یکی از بهترین مودم روترهای ADSL در بازار ایران با قیمت زیر ۲ میلیون تومان است. دو درگاه USB 2.0 و ۴ درگاه LAN/WAN گیگابایتی دارد. ۳ آنتن خارجی دارد و به راحتی مساحت‌هایی نزدیک به ۱۵۰ متر مربع را پوشش می‌دهد.

ایسوس DSL-AC52U

قیمت: ۱.۴۰۰.۰۰۰ تومان

یک مودم روتر ADSL/VDSL خوب زیر ۱.۵ میلیون تومان با وای‌فای دو بانده AC750 و ۴ آنتن خارجی که برای محیط‌های آپارتمانی و اداری بسیار مناسب است. اگر مودم روتری VDSL می‌خواهید یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. اگرچه کمی قدیمی است ولی درگاه‌های LAN گیگابیتی و یک درگاه USB 2.0 دارد.

تی‌پی‌لینک Archer VR400

قیمت: ۱.۱۰۰.۰۰۰ تومان

معروف‌ترین و پرفروش‌ترین مودم روتر ADSL/VDSL این روزهای بازار ایران است. هر فروشگاه فیزیکی و آنلاینی این مودم روتر را دارد و با قیمت‌های کمتر هم یافت می‌شود. یک مودم روتر دو بانده AC1200 با ۳ آنتن خارجی و درگاه‌های ارتباطی که برای کاربران خانگی کفایت می‌کنند. کیفیت و کارایی این مودم روتر اثبات شده است.

دی‌لینک DSL-2877AL

قیمت: ۶۳۰.۰۰۰ تومان

اگر می‌خواهید زیر ۱ میلیون تومان هزینه کنید و دنبال مودم روتر ADSL/VDSL هستید؛ دی‌لینک DSL-2877AL را بخرید. یک مودم روتر دو بانده AC750 که برای مصارف خانگی و معمولی جوابگو است و نیازهای شما را رفع خواهد کرد. 

در این بازار می‌توانید مودم روترهای ایسوس DSL-AC51U یا تی‌پی‌لینک Archer D2 را هم بخرید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫3 دیدگاه ها

    1. کلا مودم Archer VR400 بهتر ولی در شرایط نویزی باید دقیقا پارامترهای وضعیت سیگنال کابل‌ها را بررسی کرد

  1. سلام خسته نباشید
    یوتیوبر هستم و میخوام ویدیو هام رو با سرعت بالا اپلود کنم
    از کدوم مودم میتونم استفاده کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا