راهنمای خرید

چرا مودم LTE دی‌لینک DWR-925 این‌قدر گران است؟

اگر این روزها سری به فروشگاه‌های آنلاین تجهیزات شبکه بزنید؛ با مودم LTE دی‌لینکی روبرو می‌شوید که قیمتی در حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دارد.

در نگاه اول، به نظر می‌رسد باید مودم ۴G LTE بسیار مدرن، پیشرفته و قدرتمندی باشد که چنین قیمتی دارد. به‌ویژه اینکه ظاهر این مودم هم نشان می‌دهد یک تفاوت‌هایی با مودم‌های رومیزی LTE دیگر دارد.

اما وقتی نگاهی به مشخصات این مودم می‌اندازیم؛ متوجه می‌شویم که یک مودم ۴G LTE از رده Cat4 با سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت است. از فرکانس‌های فورجی پشتیبانی می‌کند و البته فرکانس ۲۳۰۰ مگاهرتز TDD را هم می‌گیرد.

از سوی دیگر، در بخش وای‌فای فقط از باندهای رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی کرده و مجهز به استاندارد ۸۰۲.۱۱n است که حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت را به دست می‌دهد. 

مودم دی‌لینک DWR-925 چهار آنتن خارجی دارد که دو آنتن برای LTE و دو آنتن دیگر برای وای‌فای هستند. این آنتن‌ها جداشدنی هستند.

از نظر درگاه‌های ارتباطی هم به یک درگاه WAN صد مگابیتی، چهار درگاه LAN صد مگابیتی و یک درگاه سریال RS-232 مجهز شده است و کاملا یک مودم فورجی رومیزی است.

بنابراین؛ با این مشخصات نه یک مودم مدرن و پیشرفته امروزی که یک مودم ساده ۴G است. بسیاری از مودم‌های فورجی بازار مشخصات بهتری نسبت به مودم DWR-925 دارند. پس، چرا قیمت این مودم بسیار زیاد و تقریبا از همه مودم‌های LTE بازار ایران بیشتر است؟

دلیل گرانی دی‌لینک DWR-925

علت گرانی این مودم نه مشخصات سرعت دانلود و آپلود روی LTE و نه قدرت وای‌فای است؛ بلکه این مودم بیشتر برای مصارف خاص و راه‌اندازی شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) در سازمان‌ها و کسب‌وکارها طراحی شده است.

یک مودم ۴G LTE VPN Router است تا کاربران بتوانند به یک ارتباط LTE امن دسترسی داشته باشند. کاربران از طریق لینک‌های کابلی و قابلیت‌هایی مانند IPsec و PPTP و L2TP و GRE در مود سرور می‌توانند یک ارتباط کاملا خصوصی و امن داشته باشند.

تنظیمات و امکانات این دستگاه کاملا برای راه‌اندازی یک شبکه VPN سفارشی شده‌اند و در واقع مودمی برای کاربران عمومی و خانگی نیست.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. گرانی این مودم بخاطراین که چندتاآنتن روش گذاشتن شلوغ کردن طرف فکرکن الان چه خبر دیگه نمیدوندهیچ فرقی بامودم های دیگه ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا