راهنمای خرید

ترفند تازه فروشگاه‌های متقلب: مودم هواوی B612 بخر؛ ایرانسل TF-i60 آنلاک شده تحویل بگیر

متخلفان، متقلبان و کلاه‌برداران بازار شبکه هر روز به ترفند تازه‌تری متوسل می‌شوند تا سر مردم کلاه گذاشته و مودم هواوی B612 را بفروشند.

یک روز با افزایش چند برابری قیمت این مودم ۴G/TD-LTE، روز دیگر با خرید و انبار کردن مودم‌های ایرانسل TF-i60 و بعد فروش گران در زمانی که انبارهای ایرانسل خالی شده است؛ روزی دیگر با تبلیغ‌های نادرست و اشتباه درباره عملکرد و توانایی این مودم و حالا ترفندی که به نظرم بسیار زشت و کثیف است.

دیشب یکی از خواننده‌های سایت به من پیام داد که از سایت دیجی‌کالا، مودم هواوی B612 را خریده است ولی مودم ایرانسل TF-i60 آنلاک شده تحویل گرفته است. بعد هم گزارش داد چه مشکلاتی برای ورود به پنل مدیریتی مودم داشته و به ناچار مودم را ریست کامل کرده که برخی مشکلات حل شده ولی باز هنوز مشکلاتی پابرجا هستند.

این جدیدترین حقه فروشگاه‌های کلاه‌بردار بازار است. به این خواننده عزیر گفتم سریعا مودم را مرجوعی کند و پس بدهد. 

چون وقتی مودمی آنلاک می‌شود؛ در حقیقت دست دوم محسوب شده و دیگر مودم دست اول و نو نیست. برای آنلاک کردن مودم کارهایی باید صورت بگیرد که کلا مودم را از حالت گارانتی و تنظیمات اولیه خارج می‌کند.

افزون بر این، مودم آنلاک شده هزار و یک مشکل دارد. چون در واقع، هک شده و تنظیمات شرکت سازنده و شرکت لاک‌کننده را دور زده است. مسلم است که مشکلاتی مانند عدم امکان دسترسی به پنل مدیریتی، تغییر نام کاربری و رمز عبور، عدم به‌روزرسانی و ده‌ها مورد مشابه دیگر گریبان‌گیر کاربر می‌شود.

مودم TF-i60 آنلاک هزار مشکل دارد

مودم آنلاک شده در هیچ کجای دنیا ارزش نداشته و فاقد گارانتی است چون فریم‌ویر آن دستکاری شده است. بعد در ایران به جای یک مودم اصل و دست اول و گارانتی‌دار با قیمتی بسیار بالا به مصرف‌‌کننده می‌فروشند.

تصور کنید مودمی با نام و برند ایرانسل و با تنظیمات و فریم‌ویر این شرکت خریداری کردید ولی ایرانسل هیچ‌گونه تعهدی نسبت به آن ندارد.

ماجرا هم از این قرار است که این دوستان زرنگ، مودم TF-i60 ایرانسل را با قیمت ارزانی خریداری کرده و پس از آنلاک کردن، با قیمت مودم هواوی B612 می‌فروشند و این وسط نزدیک به ۱ میلیون تومان و شاید هم بیشتر سود به جیب می‌زنند.

به دیگر دوستان و خواننده‌هایی که مودمی این‌چنینی خریداری کردند نیز اکیدا توصیه می‌کنم مودم را پس فرستاده و یک مودم هواوی B612 اصل دریافت کنند که متعلق به هیچ شرکتی اعم از ایرانسل، مبین‌نت، آسیاتک، رایتل و … نباشد.

اگر فروشنده مودم هواوی B612 اصل ندارد؛ مودم ایرانسل TF-i60 را بخرند که ارزان‌تر است و حداقل گارانتی و پشتیبانی شرکت ایرانسل را دارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫16 دیدگاه ها

  1. شاید بهتر باشه با گارانتی idh هم اشاره بشه چون من یک مودم b310 گرفتم که بعد فهمیدم انلاک شده هست و به جای لوگوی هواوی یه ارم دیگه داشت

  2. از کجا بفهمیم آنلاک شده ؟
    روی مودم B612 میشه از سیم کارت TD ایرانسل بهره برد ؟ همه اپراتورهارو تحت پوشش قرار میده ؟

    1. سلام
      مودم هواوی B612 مشکلی با سیم‌کارت تی‌دی‌ال‌تی ایرانسل یا شرکت‌های دیگر ندارد
      اگر روی مودم مارک ایرانسل نیست یا مارک هیچ شرکت دیگری نخورده است و فقط مارک هواوی است؛ مودم اصل و آنلاک شده است

  3. سلام من یک مودم B612 خریدم روش هیچ مارکی بجز هواوی نیست ولی وقتی لپ تاپ یا موبایل اسم وایفای اصلی بعد از ریست کردن دستگاه را پیدا میکنه میزنه irancell TF i60
    آیا این مودم اصلی یا مال ایرانسل هست و به جای مودم اصلی دادن؟؟
    تشکر جواب بدید.

    1. سلام
      این مودم بدون مارک ایرانسل ولی با فریم‌ویر ایرانسل وارد بازار شده است. فکر نمی‌کنم مشکلی داشته باشد و بتوانید از سیم‌کارت‌های مختلف روی آن استفاده کنید.

  4. سلام من مودم ایرانسل tf-i60گرفتم و دارم استفاده میکنم میخام بدونم خوبه انلاک کنم یا نه چون میخام از سیم کارت های دیگه ایی استفاده کنم تا ببینم کدوم اوپراتور پینگ پایین تری میده مثل شاتل یا اسیاتک میخام انلاک کنم و سیم کارت هاییی این اوپراتور هارو بخرم از نظر شما خوبه یا نه؟

  5. مودم ها در اصل انلاک هستند ولی شرکت های مخابراتی برای اینکه ارم و تصویر خودشون تو پنل تنظیمات بیاد و سیم کارت محدود به شرکت سازنده بشه به سازنده سفارش میدن که فریم ور مخصوص براشون بزنه و مودم در حقیقت هیچ تفاوتی نداره آنلاک هک نیست فقط فریم ور اصلی مودم رو روش میریزیم و روی فریم ور اصلی چیزی محدود نیست اگه کار درست انجام بشه هیچ مشکلی نداره لطفا وقتی سواد کافی در این حوزه ندارید اطلاعات غلط به مردم ندید

    1. پس با ده‌ها گزارش خرابی مودم‌های آنلاک شده توسط همین شماها چه کار کنیم؟
      صدها گزارش که کاربران از خرابی مودم پس از آنلاک دادند و قابلیت‌هایی که از کار افتاده یا مشکلاتی که پس از آنلاک مودم درست شده چه باید کرد؟ در مورد آن‌ها هم سواد کافی نداریم؟ شما که سواد کافی دارید لطفا پاسخ‌گو باشید و درست کنید

      1. این که کسی مودمی را دستکاری و به جای نو یا دستکاری نشده بفروشد یک کلاهبرداری است، اما این ربطی به مشکل دار بودن آنلاک کردن ندارد
        آنلاک کردن در این روشی که در ایران دارد استفاده می شود یعنی ریختن رام اصلی شرکت هواوی به جای رام کاستوم شرکتهای مبین نت و ایرانسل که اتفاقا چند قابلیت محدود شده یا غیرفعال شده را باز هم می کند
        لطفا دقیقا بفرمایید چه قابلیتی پس از آنلاک غیرفعال می شود و مودم آنلاک شده چه مشکلاتی دارد؟
        لطفا عینا مشکل را ذکر کنید و کلی گویی نکنید!

  6. سلام
    من یه مودم i60 آسیاتک گرفتم ،جلوش آرم آسیاتک داره ولی رو برچسب پشتش و پنل مدیریتی ایرانسل هست
    به نظرتون مشکلی داره ؟

    1. سلام
      نه دوست عزیز با خیال راحت استفاده کنید. مودم‌های ایرانسل هستند که فقط در جلوی آن‌ها آرم یک شرکت دیگری خورده می‌شود.

  7. سلام آیا روی مودم های آسیاتک و پیشگامان که از tdlte ایرانسل استفاده می کنن میشه از سیم کارت ایرانسل استفاده کرد ؟ یا حتما باید سیم کارت هم برای همون شرکت باشه ؟

    باتشکر

    1. سلام دوست عزیز
      ما گفتیم اگر مودم هواوی B612 دارید که آنلاک است می‌توانید با تعویض سیم‌کارت و اپراتور به بهترین آنتن‌دهی و اینترنت برسید. هیچ‌گاه توصیه به آنلاک کردن مودم نداریم یا اینکه مودم آنلاک و دستکاری شده از بازار بخرید. چون مشکلات و باگ‌های زیادی برایتان دارد و به دردسر می‌افتید.

  8. والا من حاظرم مودم همین مدل مبین‌نت رو با مدل آنلاک و حک شده‌ش عوض‌ کنم 🙂
    بزرگ‌ترین کلاهبرداری رو خود این اپراتورها انجام میدن،مودم با طرح ورودی میگیری که نیازش نداری (ولی مجبوری بگیری)
    بعد اون خدمات کاهش پیدا میکنه و هر روز هم قیمت‌ها افزایش….
    بیچاره مصرف کننده هم هیچ چاره‌ای نداره جز استفاده از همون سرویس،با هر قیمتی که عشقشون بکشه…چون خیالشون راحته مودم لاک شده رو سیم کارت خودشون
    الان برای اینترنت ثابت مبین‌نت داریم بیشتر از هزینه اینترنت همراه سایر اپراتورها پول میدیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا