راهنمای خرید

۵ دانگل وای‌فای USB برتر در سال ۲۰۲۰ برای لپ‌تاپ و پی‌سی

دانگل‌های وای‌فای در حال انقراض هستند.

آیا شما این روزها لپ‌تاپ یا پی‌سی بدون کارت شبکه وای‌فای سراغ دارید؟ تازه بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و پی‌سی‌ها از کارت شبکه‌ای بسیار قوی‌تر از دانگل‌های وای‌فای USB سود می‌برند.

چندین سال است که شرکت‌های سازنده تجهیزات شبکه متوجه شدند عرضه آداپتور و دانگل وای‌فای دیگر در بازار فروش ندارد و مشتری آن بسیار کم است. به همین دلیل، شاید آخرین دانگلی که رونمایی شده مربوط به دو الی سه سال پیش باشد.

اما به هر حال باز هم ممکن است افرادی پیدا شوند که دنبال یک دانگل وای‌فای USB خوب بگردند و بخواهند سرعت وای‌فای لپ‌تاپ یا پی‌سی خود را ارتقا دهند یا از تک بانده به دو بانده ببرند.

برخی افراد هنوز از لپ‌تاپ‌های قدیمی استفاده می‌کنند و نیاز دارند یک دانگل وای‌فای USB جدید روی آن نصب شود تا سرعت اینترنت افزایش پیدا کند.

برخی‌ها هم یک لپ‌تاپ یا پی‌سی گیمینگ دارند ولی از سرعت وای‌فای آن راضی نیستند و دنبال دانگلی قوی‌تر با آنتن‌دهی بهتر و سرعت بیشتر هستند. این افراد احتمالا یک روتر وای‌فای خوب دارند و حالا باید دانگلی سازگار با آن پیدا کنند.

در ادامه، ۵ دانگل وای‌فای خوب در سال ۲۰۲۰ را برای کاربردهای مختلف معرفی می‌کنم:

Netgear Nighthawk AC1900: بهترین دانگل وای‌فای USB

اگر یک روتر دوبانده قدرتمند و سریع امروزی خریداری و در خانه نصب کردید؛ باید لپ‌تاپ و پی‌سی شما هم از همان سرعت وای‌فای روتر پشتیبانی کند وگرنه همه زحمات و هزینه‌های شما بیهوده است.

غالب دانگل‌های وای‌فای USB در بازار تک بانده هستند یا نهایتا از وای‌فای AC750 پشتیبانی می‌کنند ولی دانگل نت‌گیر Nighthawk A7000 متعلق به رده AC1900 است. یعنی روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۶۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۱۳۰۰ مگابیتی به نمایش می‌گذارد.

درگاه ارتباطی این دانگل USB 3.0 است که از نظر سرعت تفاوت بسیار فاحشی با USB 2.0 دارد و تا ۶۴۰ مگابایت را پشتیبانی می‌کند ولی USB 2.0 فقط ۶۰ مگابایت سرعت دارد.

یک آنتن خوب قدرتمند هم دارد تا از نظر آنتن‌دهی و پایداری سیگنال‌ها هم خیالتان راحت باشد.

قیمت دانگل نت‌گیر Nighthawk A7000 روی سایت آمازون حدود ۷۵ دلار است.

TP-Link Archer T2U Plus: بهترین دانگل وای‌فای USB اقتصادی 

خرید از سایت دیجی‌کالا (مدل Archer T2َU)

اگر دنبال یک دانگل وای‌فای ارزان‌قیمت ولی مناسب و دوبانده می‌گردید؛ به شما خرید تی‌پی‌لینک Archer T2U Plus را پیشنهاد می‌کنم.

این دانگل ضمن اینکه از کارایی و عملکرد نسبتا خوبی برخودار است ولی قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به مدل‌های مشابه دارد.

این دانگل در رده AC600 با سرعت ۲۰۰ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۴۳۳ مگابیت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز است. یعنی برای وب‌گردی، حضور در شبکه‌های اجتماعی، انجام کارهای روزانه و موارد مشابه مناسب است.

از سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک پشتیبانی می‌کند ولی با لینوکس سازگار نیست. درگاه ارتباطی آن هم USB 2.0 با یک آنتن خارجی است.

قیمت دانگل تی‌پی‌لینک Archer T2U Plus در بازار ۲۵ دلار است.

Asus USB-AC68: بهترین دانگل وای‌فای USB برای بازی

مثل همیشه باید قدرتمندترین دانگل را از شرکت ایسوس انتظار داشت. یک دانگل دو بانده با سرعت ۱۹۰۰ مگابیت و دو آنتن خارجی که بالاترین کارایی را برای بازی‌های آنلاین و استریم ویدیو می‌دهد.

این دانگل طوری طراحی شده است که بالاترین سرعت را روی وای‌فای و روترهای AC برای گیمینگ بدهد. امکاناتی مانند اولویت‌دهی به ترافیک شبکه گیمینگ دارد و از فاصله‌های دور پشتیبانی بسیار خوبی دارد.

مجهز به درگاه USB 3.0 است و با سیستم‌های ویندوزی و مک کاملا سازگار است. آنتن‌های خارجی آن کاملا قابل تنظیم در جهت‌های مختلف هستند و یک پایه هم برای نصب روی میز دارد تا مجبور نباشید مستقیم به لپ‌تاپ یا پی‌سی متصل کنید.

از دیگر فناوری‌های این دانگل می‌توان به MIMO 3×4 اشاره کرد و اینکه روی هر دو فرکانس رادیویی سرعت بالایی دارد.

و البته مانند همه تجهیزات شبکه ایسوس، قیمت این دانگل هم نسبتا بالا است و در سایت آمازون با تخفیف ۱۰۰ دلار به فروش می‌رود.

D-Link DWA-192: سریع‌ترین دانگل وای‌فای USB

خرید از سایت دیجی‌کالا

یکی از دانگل‌های قدیمی در بازار است که هنوز روی دست آن از نظر سرعت دانگلی عرضه نشده است. شکل عجیب و غریبی هم دارد که برخی‌ها را جذب و برخی‌ها را مانند من فراری می‌دهد.

دانگل دی‌لینک DWA-192 در رده AC1900 با سرعت ۶۰۰ مگابیتی روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۱۳۰۰ مگابیت فرکانس ۵ گیگاهرتز است. پس چرا سریع‌ترین دانگل وای‌فای USB است؟ چون آنتن‌هایی دارد که در همه جهت‌ها سیگنال انتشار داده یا دریافت می‌کنند.

این دانگل فقط با سیستم‌عامل ویندوز سازگار است و باید با CD نصب شود. از درگاه USB 2.0 سود می‌برد و اصولا با توجه به طراحی‌اش یک دانگل رومیزی است.

قیمت دی‌لینک DWA-192 روی سایت آمازون ۶۵ دلار است ولی در ایران از ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

TP-Link Archer T4U V3: ارزشمندترین دانگل وای‌فای USB

خرید از سایت دیجی‌کالا

اگر می‌خواهید بین کارایی و قیمت یک تعادل برقرار کنید؛ فکر کنم باید دانگل وای‌فای تی‌پی‌لینک Archer T4U V3 را بخرید.

این دانگل تا حدود زیادی مشابه دانگل نت‌گیر Nighthawk A7000 است ولی از سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می‌کند و قیمت ارزان‌تری دارد. این دانگل روی سایت آمازون با قیمت ۴۲ دلار فروخته می‌شود.

در رده AC1200 است تا ۴۰۰ مگابیت سرعت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۸۶۷ مگابیت سرعت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز بدهد. عملکرد بسیار خوبی در آنتن‌دهی و سرعت انتقال اطلاعات دارد. برای کارهای نسبتا سنگین مانند ویرایش فیلم گزینه خوبی است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا