راهنمای خرید

پیشنهاد ۵ مودم ۴G زیر ۱.۵ میلیون تومان برای دانش‌آموزان و دانشجویان

این روزها تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان با اینترنت گره خورده است.

اگر اینترنت قطع باشد یا اصلا اینترنتی در کار نباشد؛ اگر اینترنت دائم قطع و وصل شود یا سرعت پایینی داشته باشد؛ خبری از آموزش آنلاین نیست و نتیجه‌اش اعصاب‌خوردی و نارضایتی دانش‌آموزان و دانشجویان و والدین آن‌ها است.

شاید تا پیش از شیوع ویروس کرونا، نیازی به خرید یک مودم در خانه احساس نمی‌شود و همه اعضای خانواده از اینترنت گوشی استفاده می‌کردند و نهایت یکی به هات‌اسپات گوشی دیگری وصل می‌شد.

ولی شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشین شدن فرزندان باعث شده حجم استفاده از اینترنت افزایش یابد و دیگر وصل شدن به اینترنت فقط برای سرگرمی نباشد. چند فرزند باهم باید به اینترنت وصل شوند و پای آموزش‌های آنلاین و راه دور بنشینند.

اینترنت باید روی گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوتر به اشتراک گذاشته شود و دیگر هات‌اسپات وای‌فای گوشی پاسخ‌گو نخواهد بود.

حالا، اگر خانواده‌ای به اینترنت ADSL دسترسی نداشته باشد؛ به ناچار باید سراغ اینترنت و مودم ۴G یا TD-LTE برود. اینترنت و مودم ۴G، ساده‌ترین و سریع‌ترین روش دسترسی به اینترنت و اشتراک‌گذاری آن میان دستگاه‌های مختلف است.

متاسفانه، مودم‌های فورجی به پیروی از سایر اجناس، گران شدند. مودمی که شاید سال گذشته ۵۰۰ هزار تومان بود؛ در مهرماه ۹۹ به بالای دو میلیون تومان رسیده است. 

تقریبا همه مودم‌های فورجی خوب بازار، قیمت‌های بالایی دارند و خریدشان برای هر خانواده‌ای امکان‌پذیر نیست. ولی هنوز در بازار می‌شود چند مودم فورجی خوب پیدا کرد تا با سیم‌کارت همه اپراتورهای موبایل کار کرده و اینترنت چند دستگاه را تامین کنند.

جی یو M2S

دو مدل از مودم‌های همراه برند Jio وارد بازار ایران شده که هر دو مدل خوب از آب درآمدند. مدل M2S که با قیمتی حدودا ۱.۴۰۰ میلیون تومان و مدل JMR541 که اخیرا افزایش قیمت یافته و نزدیک ۱.۶۰۰ میلیون تومان شده است.

هر دو مودم از نظر مشخصات و کیفیت در یک حد هستند و فقط مودم JMR541 امکانات بیشتری دارد. سرعت هر دو مودم ۱۵۰ مگابیت و وای‌فای تک بانده روی ۲.۴ گیگاهرتز با سرعت ۳۰۰ مگابیت است.

ظرفیت باتری مدل M2S برابر ۲۳۰۰ میلی‌آمپرساعت است و تقریبا تا ۷ ساعت شارژ نگه می‌دارد. تا ۳۲ کاربر به طور همزمان می‌توانند به این مودم وصل شوند. یک مودم سبک و قابل حمل با وزن ۸۶ گرم است.

خرید از سایت دیجی‌کالا

آلکاتل Link Zone

قبلا مودم آلکاتل EE120 را معرفی و بررسی کردیم. یک مدل بسیار خوب که در بازار ایران هم با محبوبیت و استقبال روبرو شد و برای عاشقان سرعت اینترنت یک گزینه بسیار عالی است.

آلکاتل Link Zone یک مودم دیگر از شرکت آلکاتل است که وارد بازار ایران شده و البته هنوز در بازارهای جهانی و سایت‌هایی مانند آمازون فروش می‌رود.

مودم آلکاتل لینک زون کیفیت و مشخصات برتری مانند آلکاتل EE120 ندارد ولی باز در این بازار خراب این روزهای ایران یک مودم ۴G مناسب تلقی می‌شود.

وزن این مودم ۹۰ گرم و حداکثر سرعت دانلود آن ۱۵۰ مگابیت است. مجهز به باتری ۱۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که تقریبا ۵ الی ۶ ساعت دوام می‌آورد. وای‌فای ۸۰۲.۱۱n با قابلیت اتصال همزمان ۱۵ کاربر به مودم از دیگر مشخصات این مودم هستند.

مودم آلکاتل لینک زون در بازار ایران قیمتی بین ۱.۳۰۰ تا ۱.۴۰۰ میلیون تومان دارد.

خرید از سایت دیجی‌کالا

یوتل L443

این مودم در ایران مونتاژ و تولید شده است و یک مودم روتر ۴G رومیزی با آنتن‌های خارجی است. در اینجا می‌توانید مزایا و معایب این مودم را بخوانید.

یک مودم برای مصارف عمومی و روزانه اینترنت در خانه است و به درگاه شبکه اترنت و USB مجهز است تا بتوانید به طور مستقیم، چند دستگاه را از طریق کابل به اینترنت وصل کنید. یک درگاه WAN هزار مگابیتی دارد تا بتوانید مودم دیگری به آن وصل کنید.

هم همراه اول و هم ایرانسل این مودم را به کاربران و مشتریان خود پیشنهاد خرید داده‌اند.

خرید از سایت دیجی‌کالا

نزتک ۷۷C

به طور کلی مودم‌های برند نزتک برای مصارف دانش‌آموزی و دانشجویی بسیار خوب و ایده‌آل هستند. سه مودم از این برند در بازار ایران هست. نزتک ۷۷C که جمع‌وجورتر و سبک‌تر است ولی کیفیت آنتن‌دهی بسیار خوبی دارد.

نزتک ۹۹C که یک مودم همراه، پاوربانک با باتری ۵۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی و یک تقویت‌کننده وای‌فای به همراه درگاه شبکه اترنت است.

و نزتک ۹۹B که به تازگی وارد بازار ایران شده و دارای یک باتری ۶ هزار میلی‌آمپرساعتی است.

هر سه مودم برای ویدئوکنفرانس، آموزش از راه دور، آموزش مجازی و استفاده از برنامه شاد مناسب هستند ولی فکر می‌کنم زیر ۱.۵ میلیون تومان فقط بتوانید مودم ۷۷C را خریداری کنید.

هر سه مودم دارای سرعت ۱۵۰ مگابیت هستند و از وای‌فای تک بانده سود می‌برند. نزتک ۷۷ سی در تست‌ها تا ۳۰ مگابیت سرعت را نشان داده است.

خرید از سایت دیجی‌کالا

دی‌لینک DWR 932M

به باتری ۲۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است و از حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت سود می‌برد. وای‌فای ۸۰۲.۱۱n با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت دارد و همزمان ۱۰ دستگاه به آن وصل می‌شوند.

دارای اسلات کارت حافظه میکرواس‌دی است و از نمایشگر LED برای نشان دادن وضعیت شبکه، باتری و وای‌فای سود می‌برد. باتری آن تا ۵ ساعت شارژ می‌دهد ولی جداشدنی نیست.

در بسیاری از سایت‌ها این مودم از ۱.۶۰۰ تا ۲.۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد ولی در برخی سایت‌های با تخفیف تا ۱.۵۰۰ میلیون تومان هم به فروش می‌رود.

یک مودم بسیار خوب برای جابه‌جا کردن و وصل شدن به اینترنت در هر زمان و مکانی است.

خرید از سایت دیجی‌کالا


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫4 دیدگاه ها

  1. با سلام و تشکر
    بیشتر مودمهایی که اینجا معرفی کرده اید مودم همراه ( باتری دار ) هستند لطفا حداقل یک مودم رومیزی که باتری نداشته باشه و با آداپتور کار کنه به من معرفی کنید که مناسب من باشه سومی که نوشته اید به نظر من زیاد جالب نیست
    مودمی که میخواهم :
    رومیزی
    سیمکارتخور
    بدون باتری
    اینترنت همراه ، نه ثابت
    نیاز به وای فای با برد زیاد ندارم
    نیاز نیست تعداد کاربران زیادی را پاسخگو باشد
    خلاصه : برای واحد آپارتمانی معمولی با حداکثر چند کاربر

    نمیگم ارزون باشه جنس خوب باشه و مناسب نیازم
    از توجه تون متشکرم
    از پاسخ دادنتون هم سپاسگزارم

  2. من مودم نزتک ۷۷C دارم خیلی با کیفیت هست و کارم رو واقعا راه انداخته، جمع و جور و خیلی شیکه و راحت تو کیفم و جیب جا میشه. گارانتی اشم خیلی عالیه یه بار مشکل داشتم مودم رو بردم شرکت هایپرسل سمت میدان ولیعصر واقعا پاسخگو بودن. سیم کارت همراه اول روش انداختم که سرعتش عالیه . باتری شو که کامل شارژ می کنم تا ۴ ساعت جواب می ده . تو این شرایط کرونا که دانشگاه من آنلاین شده به دادم رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا