راهنمای خرید

بهترین چاپگرهای بی‌سیم در سال ۲۰۱۹

استفاده از چاپگرها و همه‌کارهای (AIOs) بی‌سیم در خانه‌ها و دفاتر کاری رایج شده است و حتی شرکت‌های بزرگ هم از این دستگاه‌ها استقبال کردند.

پشتیبانی از قابلیت وای‌فای در این چاپگرها اجازه می‌دهد از هر کجای خانه یا دفتر کاری یک چاپ ارسال کنید. می‌توانید فایل‌هایی را از روی تلفن همراه خود برای چاپگر بفرستید و دیگر نگران کابل کوچک چاپگرها یا محل قرار گرفتن آن‌ها نباشید.

بیشتر بخوانید: چگونه مشکل چاپگر بی‌سیم را حل کنیم؟

اگرچه بیش از یک دهه است که چاپگرهای بی‌سیم روانه بازار شده‌اند اما در سال‌های اخیر با استقبال و فروش بالا روبرو بوده و به کارکرد اصلی خود نزدیک شدند. اکنون، غالب چاپگرهای خانگی به وای‌فای مجهز هستند و دیگر از شبکه‌های اترنت و کابلی پشتیبانی نمی‌کنند.

بسیاری از چاپگرهای تجاری هم با دو قابلیت وای‌فای و اترنت وارد بازار شده‌اند. چاپگرهای جوهرافشان زیادی در بازار با قابلیت وای‌فای و اترنت یافت می‌شود و البته چاپگرهای لیزری بیشتر به وای‌فای روش خوش نشان دادند.

چاپ از روی گوشی موبایل

چاپگرهای وای‌فای جدیدتر از اسمارت‌فون‌ها هم پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید یک دستور چاپ را از روی آیفون یا آیپد برای چاپگرهای سازگار با فناوری AirPrint اپل ارسال کنید. چاپگرهای دارای گواهی‌نامه Mopria می‌توانند یک فایل را به طور مستقیم از روی اندروید چاپ کنند.

بسیاری از شرکت‌های سازنده چاپگر و البته شرکت‌های ثالث هم اپلیکیشن‌های موبایلی در پلتفرم‌های مختلف اندروید، iOS و غیره عرضه کردند تا کاربران بتوانند با گوشی تلفن همراه خود به چاپگر متصل شده و چیزهایی که نیاز دارند را چاپ کنند. بسیاری از این اپ‌ها به طور مستقیم از سرویس‌های کلاود هم پشتیبانی می‌کنند.

وای‌فای دایرکت

بخش کوچکی از چاپگرهای بی‌سیم دارند به سرعت مبتنی بر فناوری Wi-Fi Direct توسعه پیدا می‌کنند. فناوری که به طور بالقوه‌ای اتصال‌های بی‌سیم را سریع‌تر و ساده‌تر می‌کند.

کامپیوترها و چاپگرهای مبتنی بر Wi-Fi Direct به سادگی می‌توانند یکدیگر را یافته و به طور مستقیم (peer-to-peer) و بدون نیاز به اکسس‌پوینت یا هر دستگاه واسط دیگری تبادل اطلاعات داشته باشند.

حتی برخی از چاپگرهای بی‌سیم جدید از فناوری NFC برای اتصال دستگاه تلفن همراه سود می‌برند. NFC اتصال دستگاه‌های همراه به چاپگر را بسیار ساده‌تر می‌کند و کاربر فقط با لمس یک کلید می‌تواند به چاپگر متصل شود.

تمام این فناوری‌های جدید یک هدف بیشتر ندارند و آن تسهیل چاپ از طریق تلفن همراه و دستگاه‌های موبایل است. دیگر از مراحل و پیچیدگی‌های اتصال کامپیوترها به چاپگرهای بی‌سیم قدیمی خبری نیست و کسب‌وکارهای نو می‌خواهند در چند دقیقه یک چاپگر بی‌سیم را راه‌اندازی و میان همه کاربران و دستگاه‌ها به اشتراک بگذارند.

سرعت چاپ

چیزی که برخی از کاربران را برای خرید یک چاپگر بی‌سیم آزار می‌دهد؛ سرعت چاپگرهای بی‌سیم است. تصور می‌کنند سرعت چاپ وای‌فای کند است و در نتیجه برای گرفتن چاپ چند صفحه زیاد معطل می‌شوند.

نخست، باید گفت چاپگرهای وای‌فای و بی‌سیم امروزی در بحث سرعت پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتند و به‌خصوص با ورود استانداردهای جدید وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac و ۸۰۲.۱۱ax (وای‌فای ۶) دیگر نباید نگران سرعت چاپ بی‌سیم بود.

اگر روتر بی‌سیم شما از سرعت مناسبی برخوردار باشد؛ قطعا تاخیر و معطلی یک چاپ برای ارتباطات بی‌سیم بسیار کمتر از سرعت پردازش دستور چاپ است.

اما اگر باز هم نگران سرعت چاپ هستید یا در کسب‌وکار شما این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد؛ می‌توانید چاپگری انتخاب کنید که از درگاه اترنت هم پشتیبانی کند. فراموش نکنید که تمام چاپگرها از درگاه USB 2.0 سود می‌برند.

بهترین چاپگرهای بی‌سیم در سال ۲۰۱۹

سایت پی‌سی‌مگزین بررسی جامعی روی چاپگرهای بی‌سیم در سال ۲۰۱۹ انجام داده است و محصولات مطرح در بازار را از نظر پارامترهایی مانند سرعت چاپ، قابلیت اطمینان‌پذیری چاپ، سادگی در اتصال بی‌سیم و تلفن همراه، و مشخصات امنیتی چاپگر بی‌سیم مورد بررسی قرار داده و بهترین چاپگرهای بی‌سیم را انتخاب کرده است. ۱۰ چاپگر بی‌سیم برتر سال ۲۰۱۹ به ترتیب از قرار زیر هستند:

Brother HL-L8360CDW

Brother HL-L2370DW

Brother MFC-L3770CDW

Canon Pixma TR8520 Wireless Home Office

Canon Pixma TS9520 Wireless Inkjet All-In-One

Epson Expression Photo HD XP-15000

Epson WorkForce Pro WF-4740

HP OfficeJet Pro 6978 All-in-One Printer

HP Sprocket 2nd Edition

HP Tango X


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا