راهنمای خرید

دی‌لینک DSL-224: ارزان‌ترین مودم روتر +ADSL2 و +VDSL2 در بازار ایران (به‌روزرسانی)

این مطلب در تاریخ ۷ مرداد ۹۹ به‌روزرسانی شد

در حالی شاهد ارایه سرویس‌های اینترنت VDSL از سوی مخابرات و شاتل هستیم که در بازار با کمبود مودم VDSL روبرو شدیم.

پس از مدت‌ها، دوباره شاهد موجود شدن مودم روتر دی‌لینک DSL-224 در بازار ایران هستیم؛ البته با قیمتی دو برابر گذشته!

بیشتر بخوانید: ۶ مودم روتر VDSL ارزان‌قیمت بازار ایران

این مودم برای کاربران خانگی معمولی که به وای‌فای چند گیگابیت و تعداد زیاد درگاه‌های اترنت نیاز ندارند و به دنبال یک مودم روتر معمولی با پشتیبانی از اتصالات VDSL هستند؛ گزینه مناسبی است.

دستگاه دی‌لینک DSL-224 یکی از ساده‌ترین مودم روترهای VDSL در بازار ایران است که البته خوب جواب داده و با فروش بالایی روبرو شد.

بهترین گزینه برای کم‌توقع‌ها

دی‌لینک DSL-224 مودم روتری N300 است؛ یعنی قادر به راه‌اندازی یک شبکه بی‌سیم وای‌فای روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز با سرعت حداکثری و اسمی ۳۰۰ مگابیت است. خوب، چنین وای‌فای برای خانه‌ای با یکی دو کاربر کافی به نظر می‌رسد.

این دستگاه از هر دو استاندارد و پروتکل +ADSL2 و +VDSL2 پشتیبانی می‌کند و بالاترین سرعت ممکن روی این کانکشن‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حداکثر سرعت دانلود روی این دستگاه ۲۴ مگابیت بر ثانیه است.

از چهار درگاه شبکه اترنت LAN صد مگابیتی سود می‌برد که البته یک درگاه WAN هم می‌تواند باشد. همین‌طور؛ یک درگاه RJ11 برای اتصال کابل تلفن و استفاده از اینترنت ADSL دارد.

به دو آتتن خارجی ۵ دسی‌بل مجهز است که می‌تواند نقطه امیدواری برای کاربران وای‌فای باشد تا از سرعت و پوشش‌دهی بهتری سود ببرند. این آنتن‌ها قابل جدا شدن و تعویض با آنتن‌های قوی‌تری هم هستند.

مودم روتر DSL-224 با منبع برق تغذیه می‌کند و باتری ندارد. از کلیدهای WPS در کنار کلیدهای WLAN و RESET سود می‌برد. کاربران در هنگامی که نیاز به وای‌فای نداشته باشند؛ می‌توانند با کلید WLAN این قابلیت را خاموش کنند تا هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود و هم امواج رادیویی بدون استفاده‌ای در محیط اطراف پخش نشود.

نظرات کاربران نشان می‌دهد این مودم روتر خیلی روان و خوب کار می‌کند. سرعت دانلود روی کانکشن ADSL و VDSL رضایت‌بخش است و منوها و پنل مدیریتی ساده‌ای دارد.

حرف آخر اینکه اگر کاربری هستید که اکنون به مودم VDSL نیاز دارید ولی قابلیت‌های وای‌فای مانند دو بانده بودن یا سرعت بالا برایتان اهمیت ندارد؛ دستگاه دی‌لینک DSL-224 می‌تواند بهترین انتخاب شما در بازار فعلی ایران باشد.

مودم روترهای VDSL بعدی در این بازار قیمت‌هایی بالای ۲ میلیون تومان پیدا کردند ولی فعلا این مودم را می‌توانید با قیمتی در حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان خرید کنید (مردادماه ۹۹).

خرید از سایت دیجی‌کالا


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام

    الان در سال ۱۳۹۸ برای خرید مودم vdsl از بین گزینه های زیر کدوم رو صلاح می دونید که جدید و بروز باشه و تمام نکاتی که در مورد خرید مودم توصیه کردین را داشته باشه ممنون میشم دقیق راهنمایی کنید

    تی‌پی‌لینک TD-W۹۹۷۰ ورژن ۲

    تی پی-لینک مدل TD-W9960_V1

    تندا V۳۰۰: مودم روتر

    دی لینک مدل DSL-224

    بی سیم یوتل مدل V304F

    مودم روتر VDSL/ADSL کاسدا مدل KW5262B – A

    و در ضمن در مورد مودم فایبر هوم که شرکت مخابرات روی طرح های تانوما ارائه میده با سرعت ۱۰۰ مگابیت ( همون فیبر نوری ) آیا ارزش خرید دارد

    ممنون از مطالب خوب تان

  2. سلام وخسته نباشید.ایامودم های دیلینکN300_VDSL/ADSL+2.DSL224گزینه مناسبی هستش،باگارانتی۱ساله دبی.قیمت هم حدود۷۵۰هزارتومان

  3. سلام و عرض ادب.
    بنده این مودم رو خریداری کردم، توی تنظیمات مودم قسمت Internet Setup، یوزرنیم guest@telkomadsl وجود داره که با برگرداندن به تنظیمات کارخانه حذف نمیشه اما دستی قابل حذف هست، به نحوی که انگار جزء تنظیمات پیش‌فرض مودم هست.
    به نظر شما چرا چنین یوزرنیمی توی تنظیمات مودم وجود داره؟
    متشکرم.

    1. سلام
      متاسفانه این روزها مودم‌ها از هر درگاه و روشی وارد ایران می‌شوند. بعید نیست این مودم متعلق به یک سرویس‌دهنده اینترنت ثابت در کشور دیگری بوده و پس از ورود به ایران تنظیمات باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا