راهنمای خرید

۶ مودم روتر VDSL ارزان‌قیمت بازار ایران

به‌روزرسانی ۴ اسفندماه

با توجه به کاهش قیمت مودم‌ها در ماه‌های اخیر، قیمت مودم‌های معرفی شده در این مقاله هم به‌روز شد. اینک با کمتر از یک میلیون تومان می‌توانید یک مودم ADSL/VDSL مناسب مصارف خانگی تهیه کنید.

به‌روزرسانی: ۷ مرداد ماه ۱۳۹۹

فناوری VDSL نسل بعدی فناوری ADSL است و سرعت اتصال به اینترنت را تا ۵ برابر افزایش می‌دهد. 

در حالی که سرعت یک اتصال ADSL حداکثر به ۲۱ یا ۲۴ مگابیت می‌رسد (در ایران ۱۶ مگابیت) اما سرعت یک اتصال VDSL می‌تواند تا ۳۰۰ مگابیت هم افزایش پیدا کند. 

بیشتر بخوانید: تفاوت میان اینترنت ADSL و VDSL و فیبرنوری چیست؟

شرکت‌های مخابرات ایران و شاتل در برخی استان‌ها و شهرها اقدام به ثبت‌نام برای اینترنت VDSL کردند و کاربران می‌توانند از این نوع اینترنت پرسرعت و پایدار به جای ADSL استفاده کنند. یکی از تفاوت‌های این دو اینترنت کابلی در مودم‌های آن‌ها است.

برای استفاده از اینترنت VDSL نیاز به یک مودم VDSL دارید. اگر این روزها قصد خرید یک مودم روتر جدید ارزان‌قیمت را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم مدل‌هایی خریداری کنید که از اتصال و فناوری VDSL نیز پشتیبانی می‌کنند تا اگر در آینده خواستید از این سرویس هم استفاده کنید؛ دیگر مشکل مودم نداشته باشید.

پیش‌تر در مطلب «معرفی ۵ مودم روتر VDSL پرسرعت بازار ایران» به بررسی بهترین مودم روترهای VDSL بازار ایران پرداختیم و اکنون می‌خواهیم برای کاربران خانگی یا افرادی که نمی‌خواهند زیاد برای مودم هزینه کنند؛ چهار مدل اقتصادی معرفی کنیم:

TP-LINK TD-W9970

قیمت: ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

خرید از سایت دیجی‌کالا

یک مودم روتر ADSL/VDSL با وای‌فای ۸۰۲.۱۱n و سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه که از دو آنتن خارجی با قدرت ۵ دسی‌بل هم سود می‌برد.

این مودم روتر از نظر امکانات نرم‌افزاری و ارتباطی برای کاربران خانگی مناسب است و نیازهای آن‌ها را پاسخ می‌دهد. چهار درگاه شبکه LAN صد مگابیتی دارد که یک درگاه به عنوان WAN نیز استفاده می‌شود. یک درگاه RJ11 برای اتصال کابل تلفن و اینترنت ADSL دارد و یک درگاه USB 2.0 نیز برای اتصال چاپگر یا دستگاه‌های ذخیره‌سازی تعبیه شده است.

کلیدهای روشن/خاموش دستگاه و وای‌فای، ریست و WPS دارد. از فایروال SPI و قابلیت‌های فیلترینگ آدرس‌های MAC و IP سود می‌برد. با سیستم‌عامل‌های مختلفی از جمله ویندوز، لینوکس و مک‌او‌اس سازگار است.

در مجموع یک مودم روتر ADSL/VDSL ساده و جمع‌وجور برای کاربران عادی خانگی است.

TP-LINK TD-W9970_V2

قیمت:۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان

خرید از سایت دیجی‌کالا

یک مدل به‌روزتر از W9970 است. از نظر ظاهری و مشخصات کلی شبیه همان مودم قبلی است ولی از پردازنده جدیدتر و بهتری استفاده می‌کند. از نظر قیمتی هم حدودا ۲۰ هزار تومان گران‌تر است.

ما هرچقدر جست‌وجو کردیم، تفاوت دیگری میان این دو مودم پیدا نکردیم. اگر می‌خواهید زیر ۲۰۰ هزار تومان برای خرید مودم VDSL هزینه کنید؛ هر کدام از مودم‌های W9970 را تهیه کنید؛ مناسب است و تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.

D-Link DSL-224

قیمت: ۱,۰۷۰,۰۰۰ تومان

خرید از سایت دیجی‌کالا

مودم روتر ADSL/VDSL با وای‌فای ۸۰۲.۱۱n و سرعت ۳۰۰ مگابیت مناسب برای کاربران خانگی.

این دستگاه از فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برای ارتباطات رادیویی استفاده می‌کند و دو آنتن خارجی با قدرت ۲ دسی‌بل دارد که البته قابل جدا شدن هستند و می‌توان با کمی هزینه با آنتن‌های بهتری جایگزین کرد.

چهار درگاه شبکه LAN صد مگابیتی، یک درگاه WAN صد مگابیتی و یک درگاه RJ11 برای خط تلفن و اینترنت ADSL دارد. درگاه USB ندارد و از امکانات نرم‌افزاری خوبی روی پنل مدیریتی سود می‌برد.

D-Link DSL-2877AL

قیمت: ۱,۱۲۵,۰۰۰ تومان

خرید از سایت دیجی‌کالا

بهترین مودم روتر VDSL در این فهرست است و ارزان‌ترین مودم ۸۰۲.۱۱ac بازار ایران نیز محسوب می‌شود. 

این دستگاه دو بانده است و در رده روترهای AC750 قرار می‌گیرد که روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۴۳۳ مگابیت دارند.

سه آنتن خارجی غیرقابل جدا شدن دارد و از چهار درگاه شبکه LAN یک گیگابیتی سود می‌برد که یک درگاه برای WAN هم استفاده می‌شود. یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه RJ11 دارد.

پنل مدیریتی این مودم روتر به ابزارهای مفیدی مانند کنترل والدین، شبکه میهمان و قابلیت اتصال به سرویس کلاود mydlink مجهز شده است. دی‌لینک برای این محصول خود اپلیکیشن موبایل هم عرضه کرده تا از راه دور و ساده‌تر مدیریت شود.

درگاه USB آن از دانگل‌های ۴G هم پشتیبانی می‌کند و می‌توان اینترنت موبایل را نیز روی شبکه وای‌فای به اشتراک گذاشت. 

اگر به دنبال یک مودم روتر VDSL و دو بانده با قیمت نسبتا مناسب می‌گردید؛ DSL-2877AL انتخاب خوبی است. البته؛ نباید از وای‌فای آن انتظار بسیار بالایی داشته باشید و تصور کنید همانند دستگاه‌های پرقدرت AC است ولی همین‌که دو بانده است و امکان استفاده از فرکانس ۵ گیگاهرتز را می‌دهد؛ مزیت بزرگی است.

Zyxel VMG5301-T20A

قیمت:۹۷۰,۰۰۰ تومان

خرید از سایت دیجی‌کالا

یک مودم +ADSL2 و VDSL2 خانگی با وای‌فای ۸۰۲.۱۱n و امکانات جمع‌وجوری از شرکت زایکسل بیشتر توسط شرکت شاتل به مشترکان پیشنهاد داده می‌شود.

این مودم دارای یک درگاه RJ11، چهار درگاه صد مگابیتی اترنت RJ45، یک درگاه FXS، کلیدهای ریست و روشن/خاموش است. سرعت وای‌فای این مودم بیشتر از ۳۰۰ مگابیت نیست و همان‌طور که گفتیم برای مصارف خانگی و تک کاربره مناسب است.

در پنل مدیرتی این مودم می‌توانید امکاناتی مانند فایروال، فیلتر آدرس‌های مک و آی‌پی، VOIP، کیفیت سرویس (QoS)، وی‌لن و کنترل والدین است.

U.TEL V304F

قیمت: در بازار موجود نیست

خرید از سایت دیجی‌کالا

یک مودم VDSL از برند ایرانی یوتل که در یکی دو سال اخیر خوب توانست در بازار رشد کند و خودش را به عنوان یک محصول ارزان ولی با کیفیت مناسب مطرح کند.

مودم V304F از استانداردهای ADSL2 و VDSL2 پشتیبانی می‌کند ولی متاسفانه به وای‌فای تک بانده ۳۰۰ مگابیت مجهز است. بنابراین، نباید از این مودم انتظار چند کاربری داشت و بیشتر برای مصارف خانگی مناسب است.

اگر یک کاربر هستید که فقط می‌خواهید با گوشی و لپ‌تاپ خود از اینترنت پرسرعتی استفاده کنید؛ این مودم برای شما ساخته شده است.

یک درگاه Rj11، دو درگاه FXS، یک درگاه WAN و چهار درگاه LAN به همراه یک درگاه USB امکانات ارتباطی این مودم هستند.

TP-Link TD-W9960

قیمت:۷۴۵,۰۰۰ تومان

خرید از سایت دیجی‌کالا

مشخصات این مودم تقریبا مشابه TD-W9970 است. یکی از مودم‌هایی است که در بازار ایران هم خوب فروش رفته و هم کیفیت ساخت و کارایی نسبتا رضایت‌بخشی داشته است.

پشتیبانی از هر دو استاندارد ADSL و VDSL به همراه وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز، سه درگاه شبکه اترنت صد مگابیتی، یک درگاه WAN، یک درگاه RJ11 و کلیدهای ریست، روشن/خاموش و کلید WPS از مشخصات اصلی مودم روتر تی‌پی‌لینک TD-W9961 هستند.

دو آنتن خارجی جهت‌دار Omni ولی جدانشدنی دارد. حداکثر سرعت اینترنت VDSL روی این مودم به ۱۰۰ مگابیت می‌رسد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫11 دیدگاه ها

  1. امروز جمعه ۱۳۹۸/۱۱/۰۴ من D-Link DSL-۲۸۷۷AL رو ۶۳۰ هزار تومان خریدمش وفتی به مقاله بالا نگاه میکنم با اینکه مطمن هستم که زمان ویرایش این مقاله هم قیمت ارز بالا بوده ( نسبت به وضعیت الانش مفت بوده ) ، شدیدا احساس بدبختی میکنم که کالایی که دیگه میشه گفت دموده شده رو هم نمیتونیم بخریم .

  2. سلام
    مودم VDSL ارزون و مقرون به صرفه میخوام که پورت USB داشته باشه. مدل های زیر مدنظرمه:
    D-LINK DSL-2877AL
    TP-LINK TD-W9970_V2
    TENDA V300
    با توجه به اینکه چند وقت میشه تنوع مودم ها شدیدا تو بازار کاهش پیدا کرده و ممکنه تا چند وقت دیگه فقط مودم های یوتل که مارک جدید ایرانی هست موجود باشه آیا مدل دیگه ای هم هست؟
    یه نکته ای هم در مورد مودم DSL-2877AL وجود داره که میگن چند مدل داره، کدوم مدل بهتره که بگیریم؟
    برای استفاده از باند ۵ گیگاهرتزی آیا دستگاه متصل هم باید پشتیبانی کنه یا مهم نیست؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام

      ۱- دی‌لینک DSL-2877AL از همه بهتر است
      ۲- مدل آنتن‌دار DSL-2877AL را بخرید
      ۳- برای استفاده از وای‌فای باند ۵ گیگاهرتز باید دستگاه گوشی، نوت‌بوک، تبلت، کامپیوتر یا هر دستگاه دیگری که می‌خواهید به مودم روتر وصل شود هم از این باند پشتیبانی کند. یعنی کارت شبکه وای‌فای دو بانده AC داشته باشد.
      ۴- تی‌پی‌لینک VR400 یکی از بهترین مودم روترهای VDSL الان بازار است با قیمت حدود ۱ تومان

  3. آقای میثاق سلام
    من تو فروم پی سی ورلد اسکرینای تنظیمات این مودم یوتل رو گذاشتم هر سوالی هم داشتید در خدمتم یه سال و خرده ایه دارمش
    منش یرازم adsl دارم و فعلا از vdsl خبری نیس

    اما این مودمه برکعس اون ارزون تره خیلی خوبه نظرمو گفتم اونجا

  4. با سلام : مشترکینی که اینترنت خود را ارتقای داده و مودم جدید تهیه میکنند آیا مودم قبلی را مخابرات و یا شرکتهای زیر مجموعه مخابرات خریداری میکنند و یا نهاد خاص دیگر ؟ ممنون میشوم در این مورد راهنمائی لازم را بفرمائید.
    با تشکر

  5. سلام،
    من یک مودم دی‌لینک ۲۸۷۷AL خریداری کرده‌ام با قیمت حدودی ۱٬۴۰۰٬۰۰۰ تومان، اما حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا بعد از روشن کردن آن بتوان به اینترنت وصل شد، دگمه‌های روشن/خاموش باندهای آن هم کار نمی‌کند (وقتی رویشان مطابق manual در سایت خود دی‌لینک ۳ ثانیه نگه می‌دارم به جای خاموش کردن باندها چراغ wps روی دستگاه چشمک‌زن می‌شود). مودم اشکال دارد و باید پسش بدهم؟
    دانگل ۴G هم بخواهم بگیرم خودش کلی گران است و قبلاً فکر می‌کردم چیزی گرفته‌ام که هزینه‌هایم را به شدت کم کرده است اگر بخواهم از سیم‌کارت هم درش استفاده کنم، ولی الآن نسبت به آن هم شک دارم و تهیه‌ی خود دانگل ۴g هم بالای ۶۰۰ یا ۷۰۰ هزار تومان است. درست می‌گویم؟
    متشکر می‌شوم زودتر پاسخ بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا