راهنمای خرید

۳ آداپتور شبکه پاورلاین خانگی برتر در سال ۲۰۱۸

پاورلاین‌ها دستگاه‌هایی جالب و دوست‌داشتنی هستند. 

در عین سادگی می‌توانند چالش‌ها و مشکلات جدی و پیچیده‌ای را در خانه‌ها و ساختمان‌ها حل کنند و قیمت زیادی هم ندارند.

به راحتی یک نقطه خانه را به نقطه دیگری وصل می‌کنند بدون اینکه نیاز به کابل‌کشی باشد. شبکه اترنت یا وای‌فای شما را توسعه می‌دهند و اینترنت را تا کنار میزکارتان یا لپ‌تاپ‌تان می‌کشانند بدون اینکه دردسرهای زیادی برای این کار داشته باشید.

بررسی اختصاصی سایت شبکه‌چی: پاورلاین اکستندر توتولینک PLW۳۵۰ کشاندن اینترنت به نقطه کور خانه

در سایت شبکه‌چی چندین مطلب درباره پاورلاین‌ها نوشتم و همیشه سعی کردن بهترین آداپتورهای شبکه پاورلاین بازار ایران را معرفی کنم.

اکنون، هم این ۳ کارت شبکه پاورلاین را برای خرید به کاربران خانگی پیشنهاد می‌کنم. این ۳ دستگاه‌ها بارها توسط سایت‌های معتبر تست و بررسی شده و جزو بهترین پاورلاین‌های ساخته شده در چند وقت اخیر هستند.

البته؛ واضح است که سریع‌ترین و قدرتمندترین آداپتورهای پاورلاین بازار نیستند؛ چون ما همیشه به یک دستگاه به‌روز ولی بسیار گران نیاز نداریم و باید ببینیم که دستگاهی با چه مشخصات نیازداریم!

تی‌پی‌لینک AV1200

یک توسعه‌دهنده عالی شبکه‌های کابلی است. آداپتور TL-PA8010P سه درگاه شبکه LAN یک گیگابیتی دارد تا به راحتی هر تعداد دستگاه خواستید به شبکه ۱ گیگابیتی وصل کنید.

یک سوکت برق‌رسانی passthrough هم دارد که دستگاه‌های دیگر را به پریز برق وصل کرده و با محدودیت در این بخش روبرو نشوید.

از کلید Pair برای نصب و راه‌اندازی سریع دستگاه پاورلاین استفاده می‌کند و روی شبکه کابل‌های برق می‌تواند سرعتی ۱.۲ گیگابیتی به دست دهد. حداکثر فاصله دو نقطه بین آداپتورهای پاورلاین باید ۳۰۰ متر باشد و از رمزنگاری AES با کلید ۱۲۸ بیتی سود می‌برد.

قیمت این کارت شبکه پاورلاین هم ۹۵ دلار است.

نت‌گیر Powerline 1200

این آداپتور در دو مدل بدون وای‌فای و با وای‌فای عرضه می‌شود. مدل PL1200 که مورد تعریف و تمجید سایت‌های مختلفی از جمله سی‌نت و پی‌سی‌ادوایزر قرار گرفته است؛ روی شبکه کابلی برق خانه‌تان سرعتی ۱.۲ گیگابیتی ارایه می‌دهد.

از استاندارد Homeplub AV2 سود برده و یک درگاه LAN گیگابیتی برای اتصال کامپیوتر و لپ‌تاپ به شبکه دارد. طوری طراحی شده است که بتوان همزمان یک دستگاه الکتریکی دیگر را هم به پریز برق زد.

برای کارهایی مانند ویرایش فیلم، تماشای آنلاین ویدیو و استریم ۴K بسیار مناسب است. یک کیت این آداپتور شبکه پاورلاین را خریداری کرده و یکی را به روتر بی‌سیم یا مودم ADSL و دیگری را به پریز برق اتاق‌تان در مکانی دور از روتر وصل می‌کنید و راحت از اینترنت پرسرعت کابیل لذت می‌برید.

قیمت کیت دو تایی پاورلاین نت‌گیر PL1200 حدود ۸۵ دلار است.

تی‌پی‌لینک AV600

TL-WPA4226 KIT یکی از بهترین آداپتورهای شبکه پاورلاین خانگی با بودجه مناسب است. از وای‌فای تک باند روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز استفاده می‌کند که می‌توانید برای تقویت وای‌فای با سرعت ۳۰۰ مگابیت استفاده کنید.

روی خطوط برق هم سرعتی ۶۰۰ مگابیتی در حداکثر فاصله ۳۰۰ متری به شما می‌دهد که یک سرعت بسیار مناسب برای استریم ویدیوهای ۴K و کارهای دیگر با حجم ترافیکی بالا است.

دو درگاه شبکه اترنت ۱۰۰ مگابیتی دارد که اجازه می‌دهند دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ به شبکه متصل شوند. از رمزنگاری AES با کلید ۱۲۸ بیتی و WPA2 برای وای‌فای سود می‌برد. مجهز به کلید easy pair است تا دو آداپتور پاورلاین به سرعت یکدیگر را شناسایی کنند.

قیمت این دستگاه پاورلاین تنها ۴۰ دلار (سایت آمازون) است و برای کاربران خانگی و افرادی که فقط خودشان در خانه از اینترنت و شبکه استفاده می‌کنند؛ بسیار گزینه خرید خوبی است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا