راهنمای خرید

چرا مودم همراه هواوی E5577 در بازار ایران پرفروش است؟

شرکت هواوی مودم‌های همراه زیادی در بازار ایران عرضه کرده است و شاید بتوان گفت بیش از دو سوم بازار در دست این برند چینی است.

اما تنها چند مدل مودم این شرکت توانستند نظر مساعد کاربران را جلب کنند و به محصولاتی پرفروش تبدیل شوند. یکی از مودم‌هایی که فروش بسیار خوبی داشته و در هر فروشگاه و سایتی جزو پرفروش‌ترین مودم‌ها است؛ هواوی E5577 است.

این مودم هواوی با نام‌های E5577Cs-321 و E5577s-321 نیز در بازار ایران عرضه شده است. 

اگرچه یک مودم ۴G با سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و آپلود ۵۰ مگابیت است و از آنتن‌های داخلی سود می‌برد و وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱n دارد؛ ولی غالب خریداران این مودم از عملکردش رضایت دارند و خرید آن را به دیگران پیشنهاد می‌کنند.

این موضوع باعث شده این مودم به صورت جعبه‌باز و استوک هم وارد بازار ایران شود و اتفاقا باز هم فروش بسیار خوبی داشته باشد. در ادامه برخی از دلایل محبوبیت و فروش زیاد این مودم را ذکر می‌کنم:

۱- طراحی، اندازه و وزن مناسب

وزن این مودم تنها ۸۲ گرم است. یعنی راحت همیشه همراه خود همه‌جا ببرید.

اندازه این مودم ۹۷ در ۵۸ میلی‌متر با ضخامت ۱۳ میلی‌متر است. یعنی اندازه این مودم هم برای یک مودم همراه مناسب است.

طراحی مودم هم می‌تواند شما را راضی کند. یک صفحه‌نمایش ۱.۴ اینچی با کلید پاور، کارت حافظه SD، شارژ USB و امکان افزودن آنتن‌های خارجی TS-9 باعث شدند از مودم هواوی E5577 خوشتان بیاید.

۲- باتری

هواوی E5577 مجهز به یک باتری ۳ هزار میلی‌متری است. این باتری می‌تواند به راحتی بیش از نیم‌روز عمر باتری به کاربران بدهد. بنابراین؛ غالب اوقات شارژ باتری این مودم برای کارهای روزانه کافی است و شما نیازی به شارژر و پریز برق و این‌ها ندارید. 

می‌توانید در طول روز از این مودم استفاده کرده و در پایان روز آن را دوباره برای روز بعد شارژ کنید. بسیاری از مودم‌های همراه در بازار شاید باتری بزرگ‌تری داشته باشند ولی چنین عمر باتری به دست نمی‌دهند.

۳- آنتن‌دهی خوب

یکی از دلایلی که باعث می‌شود کاربران از خرید یک مودم استقبال خوبی داشته باشند؛ آنتن‌دهی خوب آن است. مهم‌ترین ویژگی یک مودم ۴G باید آنتن‌دهی و سرعت آن باشد و مودم E5577 این کیفیت را در شبکه‌های تلفن همراه ایران را نشان می‌دهد.

شاید مودم E5577 سریع‌ترین مودم همراه ۴G بازار نباشد ولی مهم است آنتن‌دهی خوبی دارد که باعث می‌شود کار روزانه کاربران راه بیفتد و بتوانند از اینترنت همراه استفاده کنند. سرعت این مودم نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ مگابیت است.

۴- بدون قطعی، قفل روی ۴G

وقتی یک مودم همیشه روی شبکه ۴G قفل شود و حتی اگر آنتن‌ BTS قوی در نزدیکی خود نیابد؛ به راحتی به شبکه ۳G نرود؛ هیچ‌گاه قطعی نداشته باشد و بتوانید ده‌ها ساعت بدون توقف ازش استفاده کنید؛ مودم همراه خوبی نیست؟

کاربران ایرانی مودم هواوی E5577 می‌گویند به خوبی با شبکه‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل سازگار است و کارشان را راه می‌اندازد. ویژگی‌هایی که ما روی مودم‌های بسیار قدرتمندتر بازار نمی‌بینیم.

۵- نرم‌افزار HiLink

مدیریت این مودم با نرم‌افزار هواوی HiLink نیز آسان می‌شود. این اپلیکیشن برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS عرضه شده است و خیلی ساده به شما کمک می‌کند سرعت و آنتن‌دهی مودم را بررسی کنید؛ دستگاه‌های متصل به وای‌فای را مشاهده و برخی تنظیمات دیگر مودم را انجام دهید.

بسیاری از کاربران وقتی نمی‌توانند تنظیمات مودم را انجام دهند؛ تصور می‌کنند مودم خوبی خریداری نکردند ولی نرم‌افزار HiLink این تصور را از بین می‌برد.

حرف آخر

متاسفانه قیمت این مودم این روزها به مرز ۷۵۰ هزار تومان رسیده است در حالی‌که چند ماه پیش زیر ۴۰۰ هزار تومان بود و یکی از مودم‌های خوش قیمت بازار محسوب می‌شد. قبول دارم قیمت زیادی دارد ولی اگر چاره‌ای برای خرید یک مودم ۴G ندارید؛ از خرید هواوی E5577 پشیمان نخواهید شد.

البته، این مودم ضعف‌هایی هم دارد. گفتیم که از اینترنت ۴.۵G پشتیبانی نمی‌کند؛ وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱n با پشتیبانی از ۱۰ کاربر دارد و بدون باتری کار نمی‌کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

    1. مدل E5785 اصطلاحا ۴.۵G است و از دانلود با سرعت ۳۰۰ مگابیت پشتیبانی می‌کند. بزرگ‌ترین تفاوت‌شان در سرعت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا