راهنمای خرید

روتر قابل حملی برای راه‌اندازی هات‌اسپات وای‌فای در سفر

افرادی که یک دانگل USB فورجی به خوبی با مفهوم هات‌اسپات وای‌فای در سفر آشنا هستند.

دانگل ۴G یا ۳G را فقط می‌توانید به لپ‌تاپ و کامپیوتر وصل کنید و یک دستگاه متصل به اینترنت همراه می‌شود. برای اتصال گوشی تلفن همراه، تبلت، احیانا لپ‌تاپ دوم یا تبلت کودک به اینترنت مشکل دارید.

بهترین راه‌حل در این مواقع، راه‌اندازی هات‌اسپات وای‌فای است؛ یک هات‌اسپات امن و خانگی که چندین دستگاه به آن متصل شوند و از اینترنت همراه یا ثابت اشتراک‌گذاری شده روی آن استفاده کنند.

تی‌پی‌لینک TL-MR3020 یکی از بهترین روترهای جیبی و قابل حمل برای سفر و راه‌اندازی وای‌فای است. سال‌ها است این روتر جیبی در سراسر دنیا به فروش می‌رسد و محبوبیت بالایی دارد.

یک زمانی قیمت روتر TL-MR3020 فقط ۵۰ هزار تومان بود ولی اکنون سایت دیجی‌کالا با قیمت ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشد.

روتر قابل حمل و جیبی

اگر بخواهید یک روتر سفری و قابل حمل قوی‌تری بخرید؛ باز هم شرکت تی‌پی‌لینک یک گزینه پیشنهادی به نام TL-MR3040 دارد که باز هم روتری شناخته شده در جهان برای سفر و گردش و راه‌اندازی هات‌اسپات است.

وزن این روتر زیر ۱۰۰ گرم است و ابعادی در اندازه یک گوشی موبایل دارد. به یک درگاه شبکه اترنت LAN صد مگابیتی و یک درگاه USB 2.0 برای اتصال دانگل و مودم ۳G/4G مجهز است. برای شارژ هم از یک درگاه میکرو یواس‌پی استفاده می‌کند.

کلیدهای روشن/خاموش، ریست و Operation Mode Switch دارد چون می‌تواند در چندین حالت مودم ۳G/4G، اکسس‌پوینت و روتر WISP Client کار کند.

وای‌فای تک بانده با سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه دارد که خوب می‌شود گفت تنها نقطه ضعف‌اش است. به راحتی می‌توانید چندین دستگاه را به آن وصل کنید و از اینترنت لذت ببرید؛ به شرط اینکه زیاد دور از روتر نباشید.

یک باتری نسبتا متوسط ۲ هزار میلی‌آمپرساعتی روی آن سوار شده که تقریبا ۷ الی ۸ ساعتی به شما شارژ می‌دهد. 

درگاه اترنت روتر تی‌پی‌لینک TL-MR3020 مزیت بزرگی است؛ چون می‌توانید به طور مستقیم لپ‌تاپ را به روتر متصل کرده و سرعت اینترنت بیشتری داشته باشید.

درون خود جعبه دستگاه هم یک کابل USB و LAN شبکه هست و نیازی به خرید کابل جداگانه ندارید.

روتر تی‌پی‌لینک روی سایت‌های مختلف قیمتی از ۵۹۰ تا ۶۵۰ هزار تومان دارد (خرید از سایت دیجی‌کالا).


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا