آموزش

برای استخراج بیت‌کوین و دیگر ارز رمزها به چه سرعت و حجم اینترنتی نیاز داریم؟

ماینینگ چقدر مصرف اینترنت دارد و کدام مودم را بخریم

این روزها بازار بیت‌کوین، اتریم و دیگر ارزهای دیجیتالی و مجازی حسابی داغ است. همه می‌خواهند ماینر شوند و ماینینگ کنند.

برای استخراج بیت‌کوین و اتریوم یا دیگر ارزهای مجازی باید سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای لازم را تهیه کرد. یک سیستم سخت‌افزاری قدرتمند، ایجاد کیف پول برای دریافت سکه‌های بیت‌کوین، اتریوم یا ارزهای دیگر استخراج شده و نصب نرم‌افزارهای  مورد نیاز برای اتصال به استخر استخراج.

یکی از امکانات مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال، یک اتصال اینترنت است. اما چه نوع اتصال اینترنتی مناسب‌تر است؟

اینترنت استخراج ارز دیجیتالواقعیت این است که آدم باید هر کاری را خودش انجام دهد تا بتواند به طور کامل درباره‌اش نظر بدهد و از چند و چون آن مطلع باشد. خودم هنوز حتی برای کنجکاوی یک دستگاه ماینر راه‌اندازی نکردم تا وضعیت اینترنت مورد نیازش را ارزیابی کنم.

ولی با تحقیق‌هایی که در اینترنت انجام دادم؛ فیلم‌های ویدیویی آموزشی را تماشا و با برخی دوستان آشنا به حوزه ارزهای مجازی و ماینینگ صحبت کردم و همین‌طور ارتباط‌گیری با مدیران چند کانال و وب‌سایت این حوزه؛ تقریبا می‌توانم جواب برخی سوال‌ها را بدهم:

چه نوع اینترنتی نیاز داریم؟

در ماینینگ از اینترنت فقط برای هماهنگ‌سازی دستگاه ماینر و بلوک‌چین با استخر استخراج استفاده می‌شود و برخلاف تصور برخی افراد، اصلا نیازی به اینترنت خاص یا پهنای‌باند زیادی نیست.

مهم نیست از اینترنت ADSL استفاده می‌کنید یا دستگاه ماینر را با یک مودم ۴G و TD-LTE به اینترنت متصل کردید. اصلا نیازی به اینترنت VDSL و FTTH نیست و یک اتصال اینترنت معمولی کفایت می‌کند.

آنچه در این سیستم اهمیت دارد؛ پایداری اتصال اینترنت است. یعنی قطعی نداشته باشد تا بتواند ۲۴ ساعته کار کند.

نت استخراج ارز دیجیتالغالب سیستم‌های ماینینگ از اتصال‌های کابلی و اینترنت‌های سیمی استفاده می‌کنند؛ چون امن‌تر و پایدارتر هستند و نسبت به وای‌فای، اینترنت موبایل و دیگر روش‌های اتصال بی‌سیم قطعی کمتری دارند.

شما با یک اتصال اینترنت ADSL معمولی هم می‌توانید بیت‌کوین استخراج کنید.

حداقل سرعت اینترنت چقدر باشد؟

در بسیاری از سایت‌ها و راهنماها اشاره شده حداقل سرعت اینترنت باید ۲ مگابیت بر ثانیه باشد ولی اگر سرعت بالاتری انتخاب کنید؛ حاشیه امنیت بهتری دارد.

در کشورهایی که پهنای‌باند و سرعت اینترنت زیاد است؛ حداقل سرعت اینترنت ۱۰ مگابیت توصیه شده است.

ماینینگ چقدر مصرف اینترنت دارد؟

میزان مصرف اینترنت دستگاه‌های ASIC با یکدیگر متفاوت است ولی در مجموع شما نیاز به حجم اینترنت بسیار بالایی ندارید.

گفتیم چون از اینترنت برای سنگرون کردن سیستم ماینر و بلوک‌چین با استخر استخراج ارز استفاده می‌شود؛ حدود ۳۲ کیلوبایت در ثانیه مصرف اینترنت دارید.

به معنای دیگر در ماه ممکن است چند گیگابایت (زیر ۱۰ گیگابایت) برای ماینینگ مصرف اینترنت داشته باشید.

نیاز به چه نوع مودم روتری داریم؟

مودم روترهای ADSL یا ۴G و همین‌طور مودم TD-LTE معمولی کار شما را راه می‌اندازند و برخلاف کامپیوتر و کارت گرافیک، نیازی به خرید مودم روتر گیمینگ یا مودم روترهای گران‌قیمت با سرعت‌های بسیار بالا و امکانات عجیب و غریب نیست.

مودم مناسب استخراج بیت کویناما اگر تعداد دستگاه‌های ASIC شما زیاد است؛ احتمالا به یک سوییچ نیاز دارید تا همه این ماینرها را به سوییچ متصل کرده و بعد سوییچ را به مودم روتر متصل کنید.

هزینه اینترنت در استخراج بیت‌کوین چقدر است؟

چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان برآورد شده است. در مقایسه با هزینه‌های بسیار بالای خرید دستگاه استخراج‌کننده ارز، بستن سیستم‌های کامپیوتری با GPU گران‌قیمت و هزینه‌های دیگر، هزینه اینترنت ناچیز است.

البته، با توجه به نوع اینترنت شما و سرویسی که گرفتید و میزان مصرف شما، ممکن است بیشتر یا کمتر شود. مثلا، اگر از اینترنت همراه اول یا ایرانسل استفاده می‌کنید و بسته اینترنت دیتا می‌خرید؛ هزینه شما بیشتر است ولی اگر اینترنت TDLTE یا ADSL دارید؛ هزینه به مراتب پایین‌تر می‌آید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫14 دیدگاه ها

  1. سلام
    داداش میشه لطف کنید بفرمایید چه سوییچی خریداری کنیم معمولی یا مگابیتی یا گیگابیتی
    یعنی در کل سرعت انتقال داده چه جوریه در ماینینگ
    خدا خیرتون بده اگه زود جوابمو بدید

    1. برای ماینینگ نیاز به سرعت بالایی ندارید و خرید یک سوییچ معمولی مگابیتی کافی است. حتی با مودم روترهای معمولی هم می‌توانید ماینینگ کنید

      1. سلام ببخشید میشه بفرمایید برا استخراج بیت کوین چگونه ماینر رو از طریق نقطه اتصال به وای فای یا نت گوشی متصل کنم ؟

  2. سلام قربان من ۸ تا a1 دارم الان همشو باهم گذاشتم یه جا ولی بعد از چند دقیق ۳ تاش بیشتر کار نمیکنه ۵ تای دیگه ارور میده نمیدونم مشکل از اینترنته یا نه؟ بنظرتون از چی میتونه باشه با تشکر

    1. برای ماینینگ اینترنت با سرعت و کیفیت بالایی نیاز نیست
      حتی با اینترنت ADSL مخابرات هم می‌توانید ماینینگ کنید

    1. سلام دوست عزیز
      از روی آی‌پی خیر ولی از روی ترافیک اینترنت و مصرف برق می‌شود استخراج رمزارزها را کشف کرد

  3. مشگل از دستگاهتون دستگاهای A1 بسیار به دما حساس هستن و به محض اینکه دما بالا میره قطع میکنند باید سیستم کولینگ مناسب داشته باشید

  4. سلام خوب هستین شرمنده من ی سوال میپرسم هر می بلده جواب بده من اولا ک ماینرمو خریده بودم ۰.۰۰۰۱۱۰۰ در روز استخراج داش الان این مقدار حجم شده ۰.۰۰۰۰۹۹ میشه لطفا راهنمایی کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا