اخبار ایران

کرونا مصرف اینترنت ایران را ۴۰ درصد افزایش داد

کاربران ایرانی در طی روزهای اخیر ۴۰ درصد مصرف اینترنت بیشتری دارند و به همین دلیل کیفیت سرویس‌های اینترنتی پایین آمده و پهنای‌باند اپراتورها برای ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان اشباع شده است.

«حسین فلاح جوشقانی»؛ رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات علت این اتفاق را شیوع ویروس کرونا دانسته و می‌گوید چون کاربران اینترنتی در منزل هستند؛ به طور طبیعی اینترنت بیشتری مصرف می‌کنند.

مدارس، دانشگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی و آموزشگاه‌ها، بسیاری از کسب‌وکارها، مراکز تفریحی و فروشگاهی و سرگرمی تعطیل هستند و همه دانش‌آموزان و دانشجویان در کنار سایر مردم در خانه‌ها ماندند تا کرونا ویروس کنترل شود.

پس، کاملا قابل انتظار است که همه پای اینترنت نشسته باشند و مشغول بازی، تماشای فیلم و سریال، وب‌گردی و مصرف اینترنت باشند. به علاوه، دورکاری و بردن کارها به خانه از سوی بسیاری از کارمندان، فریلنسرها و افراد باعث شده پهنا‌ی‌باند اینترنت شرکت‌ها جوابگوی نیازهای مردم نباشد.

این موضوع روی کیفیت و سرعت اینترنت نیز تاثیرگذار بوده و باعث گلایه و شکایت مردم شده است. «حسین فلاح جوشقانی» می‌گوید:

«پس از اعلام شکایت‌هایی که در این خصوص از سوی کاربران انجام شده است، به اپراتورهای همراه خصوصا همراه اول، شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای ثابت دستور دادیم این موضوع را بررسی و مشکل کمبود ظرفیت را حداکثر تا فردا شب رفع کنند.»

شنیده شده وزارت ارتباطات و وزیر آن در نامه‌ای از اپراتورها و به‌ویژه همراه اول درخواست کرده هرچه سریع‌تر نسبت به بهبود کیفیت سرویس‌دهی خود اقدام کنند و اینترنت با پهنای‌باند بیشتری برای کاربران فراهم شود.

با توجه به نزدیک شده ایام نوروز و تعطیلات و ادامه‌دار شدن اپیدمی کروناویروس، پیش‌بینی می‌شود ترافیک و حجم مصرف اینترنت کاربران ایرانی بالاتر هم برود و باید دید در این صورت چه چالش‌هایی بروز می‌کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا