اخبار ایران

سخنگوی مخابرات: کندی اینترنت این چند روز اخیر به دلیل مشکل تامین پهنای باند است

قدیمی بودن خطوط تلفن ثابت و مشکلات سیستم پشتیبانی را هم اضافه کنید

در چند روز اخیر، اینترنت مخابرات بسیاری از کاربران با اختلال و کندی محسوس روبرو شده است. اینک، سخنگوی شرکت مخابرات ایران به سایت زومیت گفته است عدم تامین پهنای باند لازم از سوی شرکت زیر ساخت ارتباطات دلیل کندی سرویس‌های این شرکت است.

موضوعی که از چند ماه پیش، توسط برخی دیگر از سرویس‌دهنده‌های اینترنت در ایران نیز زمزمه شده و البته وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت هرگز آن را قبول ندارند و برعکس می‌گویند در ماه‌های اخیر، مرتبا پهنای‌باند اینترنت بین‌الملل ایران افزایش یافته است. «محمدرضا بیدخام»؛ سخنگوی شرکت مخابرات می‌گوید:

ما یک مشکلی در بحث تأمین پهنای‌باند داشتیم که باید از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت تأمین می‌شد. چند روز بود که این تأمین پهنای‌باند از سمت شرکت زیرساخت صورت نمی‌گرفت و همین باعث افت کیفیت شده بود. محمدرضا بیدخام؛ سخنگوی شرکت مخابرات

سخنگوی مخابرات تاکید دارد که این مشکل حل شده است و اکنون سرویس‌های اینترنت مخابرات دیگر با کندی یا اختلالی روبرو نیستند.

بنابر گفته‌های بیدخام، تامین پهنای باند بین‌الملل فقط از سوی شرکت زیرساخت انجام می‌شود و برخی اوقات اگر این پهنای باند تامین نشود و با کمبود روبرو می‌شود؛ اینترنت شرکت‌ها با کندی روبرو می‌شود.

بیدخام، کمبود پهنای باند را تنها عامل کندی اینترنت مخابرات نمی‌داند و قدیمی بودن خطوط این شرکت به خاطر عدم نوسازی و بازسازی نیز در این امر دخیل هستند. سخنگوی مخابرات در این باره می‌گوید:

اکنون هزینه‌ی نگه‌داری یک خط تلفن ثابت بین تقریباً ۲۱ تا ۲۳ هزار تومان است و درآمد حاصل از خط نیز حدود ۶ هزار و ۴۰۰ تومان است، اختلاف فاحشی بین درآمد و هزینه وجود دارد و چون ما منابع لازم را نداریم، نمی‌توانیم نوسازی و بازسازی را به نحو احسن در اسرع وقت انجام بدهیم و این باعث می‌شود به علل مختلفی با افت کیفیت خط روبه‌رو شوید و با سیستم پشتیبانی تماس بگیرید. محمدرضا بیدخام؛ سخنگوی شرکت مخابرات

مخابرات ایران با داشتن بیش از ۶۰ درصد سهم بازار اینترنت ثابت کشور، در قضیه سیستم پشتیبانی بسیار ضعیف است و همین موضوع افزایش تماس‌ها با پشتیبانی نیز کار را برای مخابرات سخت‌تر و پیچیده‌تر کرده است.

بسیاری از کاربران در زمان کندی و اختلال و قطعی اینترنت مخابرات، هیچ‌گونه پاسخ شفاف و روشنی از سیستم پشتیبانی این شرکت دریافت نمی‌کنند. در برخی استان‌ها، تمام تلاش پرسنل مخابرات برای ارتقای سیستم پشتیبانی و پاسخ‌گویی به کاربران و مشترکان صورت گرفته است و حتی اگر نتوانند مشکل را رفع کنند؛ به طور ساده عذرخواهی می‌کنند ولی در برخی استان‌های شلوغ مانند تهران، سیستم پشتیبانی بسیار عقب‌تر است.

خواننده‌های عزیز شبکه‌چی می‌توانند در زیر این مقاله بگویند آیا اینترنت مخابرات آن‌ها نیز در این چند روز با قطعی و اختلال و کندی روبرو بوده است یا خیر و اکنون برطرف شده است؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫3 دیدگاه ها

  1. بله سایت های خارجی سخت باز می‌شد و سرعت دانلود هم از بعضی سایت ها کم بود. دو روز هم هست جعبه تقسیم مخابرات رو از تو کوچه دزدیدن و خط و اینترنت نداریم. دیروز از مخابرات اومدن دیدن، گفت سه چهار روز دیگه میان درست میکنن! برای هفته پیش رو الان داریم درست می‌کنیم… افتادن به جون مخابرات دارن میدزدن…
    من هم ۸۰ گیگم مونده بود فرداش سرویسم تموم می‌شد، داشتم دانلود میکردم که این دزد بی‌شرف…

    1. آخ چه تجربه بدی. باید زمان قطع بودن سرویس رو اضافه می‌کردند که بتونید باقیمانده رو استفاده کنید (البته چه انتظاری!)

  2. آخر ماه هزینه اینترنت بطور کامل دریافت می شود ولی مخصوصا تو دوهفته اخیر دریغ از اینترنت. واقعا متاسفم برای این سیستم خدمات اینترنت. هزینه می کنیم ولی استفاده از خدمات امکان پذیر نیست. کسی هم پاسخگو نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا