اخبار ایران

شرکت ارتباطات زیرساخت اختلال در اینترنت ایران را رد کرد

قطعی و مشکل ارتباطات شمال کشور مربوط به شرکت مخابرات است

دیروز اینترنت در برخی نقاط شمال کشور از جمله غرب مازندران با قطعی‌ها و اختلال‌هایی روبرو بود. شرکت ارتباطات زیرساخت با صدور اطلاعیه‌ای، مشکلات اینترنت دیروز را از جانب اینترنت مخابرات ایران دانست و گفت در زیرساخت ارتباطات کشور اختلالی وجود ندارد.

از صبح دیروز، برخی از کاربران مناطق شمالی کشور خبر از قطعی اینترنت دادند. در غرب مازنداران، اینترنت از حوالی ظهر تا آخر شب قطع بوده و کاربران و کسب‌وکارها با مشکلاتی روبرو شدند.

شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه خود بیان کرده اختلالی در شبکه ارتباطی زیرساختی کشور وجود ندارد و در لایه دسترسی، خدمات اینترنت به ارائه‌دهنده‌گان و اپراتورهای مخابراتی ادامه دارد و یک روال عادی و معمولی در روزهای اخیر در جریان بوده است. شرکت زیرساخت، مشکل قطعی اینترنت دیروز را مربوط به شرکت مخابرات دانسته است.

قطعی اینترنت مخابرات

شرکت ارتباطات زیرساخت متولی شبکه زیرساخت اینترنت و مادر مخابراتی است و وظیفه تامین اینترنت و پهنای‌باند در کل کشور را برعهده دارد. شرکت زیرساخت باید اینترنت بین‌الملل را برای استان‌ها و اپراتورهای مخابراتی تامین کند.

بیشتر بخوانید: چگونه بهترین DNS برای اینترنت مخابرات را پیدا کنیم – آموزش تنظیمات DNS در ویندوز و مودم

در ماه‌های اخیر، بارها اختلال و قطعی در اینترنت را شاهد بودیم؛ هم در برخی استان‌ها و هم در خود ساختمان‌های شرکت زیرساخت در تهران. متاسفانه خبر قطعی اینترنت دارد به یک روال عادی و تکراری برای کاربران ایرانی تبدیل می‌شود.

هر روز ممکن است از خواب بیدار شویم و با قطعی اینترنت روبرو شده و بعد از چند ساعت که اینترنت به روال عادی خود برگشت؛ بشنویم که کابل‌های اینترنت در فلان استان قطع شده یا ساختمان فلان آتش گرفته و ارتباطات قطع شده است.

بیشتر بخوانید: همه‌چیز درباره بهترین مودم مخابرات: کدام مودم برای اینترنت مخابرات بهتر است؟

متاسفانه، در بیشتر اوقات نیز شرکت‌های مقصر در قطعی اینترنت، هیچ خسارت یا جبرانی برای این قطعی در نظر نمی‌گیرند. حدود یک ماه پیش، آتش سوزی در یکی از حوضچه‌های مخابراتی شرکت مخابرات ایران در تهران، باعث قطعی گسترده اینترنت اپراتورهایی مانند ایرانسل، شاتل، مخابرات و … ایجاد کرد.

پس از آن، وزیر ارتباطات عنوان کرد شرکت مخابرات باید به کاربران ایرانسل و شاتل، خسارت بدهد ولی با حدود یک ماه سپری شدن از این ماجرا، هنوز خبری از جبران و پرداخت خسارت از سوی شرکت مخابرات نشده است.

مشترکانی که از اینترنت مخابرات کلافه شده‌اند؛ می‌توانند پیشنهادات ما را در مطلب «۵ پیشنهاد برای کاربرانی که از دست اینترنت مخابرات به ستوه آمدند» بخوانند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا