راهنمای خرید

۵ پیشنهاد برای کاربرانی که از دست اینترنت ADSL مخابرات به ستوه آمدند

تصمیم بگیرید: ارتقا به سرویس سریع‌تر و بهتر یا تغییر اینترنت و خداحافظی با مخابرات

امروز جوکی خواندم درباره دعای تحویل سال جدید ایرانی‌ها و درخواست‌هایی که از خدا کرده بودند. جالب بود در میان این درخواست‌ها، نجات از اینترنت adsl مخابرات هم بود.

یعنی وضع اینترنت adsl مخابرات به حدی اعتراض‌آمیز و ناراحت‌کننده شده است که دیگر وارد جوک‌ها و تلخندهای مردم شده و یک مطالبه عمومی شده است. برای بسیاری از کارها مانند گیمینگ، استریم، تولید محتوای مالتی‌مدیا، سرور مجازی دیگر اینترنت مخابرات جوابگو نیست.

چند روز پیش هم که داشتم نت‌سنج پلاس را بررسی می‌کردم؛ اعتراض و شکایت‌های مخابرات در صدر دیگر سرویس‌دهنده‌های اینترنت دیگر بود. البته، کاربران این شرکت ارائه‌دهنده اینترنت هم بیشتر از بقیه است و شاید طبیعی باشد که درصد شکایت‌های از او هم بالاتر برود.

در میان نظراتی که کاربران روی سایت شبکه‌چی می‌گذارند هم می‌شود فهمید که اعتراض‌ها و کلافگی‌ها از اینترنت adsl مخابرات بالا است.

عوامل مختلفی مانند عدم امکان سرویس‌دهی به دیگر شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت، عدم ارتقا به سرویس‌های بهتر و سریع‌تر و عدم رسیدگی به مشکلات کاربران باعث شده دیگر کاربران به ستون بیایند.

با کندی اینترنت adsl مخابرات چه باید کرد؟

adsl مخابرات

کاربری برایم نوشته است: «سیم کشی خونمون فیبرنوریه و فقط میتونیم از مخابرات استفاده کنیم ولی سرعتش یک مگابایت لطفا بگین چیکار کنم؟».

واقعا چه‌کار باید کرد؟ چه راه‌حل‌هایی در این شرایط وجود دارد؟ به جز اینترنت مخابرات نمی‌توانید از هیچ اینترنت ADSL دیگری استفاده کنید و سرعت اینترنت مخابرات هم پایین است و از پس کارهای روزانه را هم برنمی‌آید؟

وضعیت اینترنت کابلی در ایران بسیار وخیم و عقب‌مانده است. در این حوزه به قدری مشکل و محدودیت و انحصار و عدم برنامه‌ریزی و مدیریت و مسایل فنی مطرح است که شاید دو محل از یک شهر، از زمین تا آسمان وضعیت متفاوتی از یکدیگر در اینترنت کابلی داشته باشند.

شما در یک محله می‌توانید اینترنت VDSL با سرعت ۷۰ مگابیت داشته باشید و در محل دیگری اینترنت ADSL با سرعت ۱۶ مگابیت که هیچ، سرویس ۱۰ مگابیت هم دریافت نخواهید کرد.

در این شرایط، پیشنهاد و راه‌کار دادن آن هم به صورت عمومی برای همه کاربران عاصی از دست اینترنت مخابرات بسیار سخت و شاید غیرممکن باشد ولی به درخواست کاربران و برخی دوستان و کامنت‌هایی که در تلگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر دریافت می‌کنم؛ ۵ راه‌کار که به ذهنم می‌رسد را اشاره خواهم کرد:

۵ راه‌کار حل مشکل اینترنت adsl مخابرات

سرعت adsl مخابرات

اشاره کردم نمی‌شود یک پیشنهاد و راه‌حل کلی و عمومی به همه کاربران داد و هریک باید براساس وضعیتی که دارد؛ تصمیم‌گیری کند ولی به طور کلی راه‌کارهای زیر عملی هستند:

۱- ارتقای سرویس

اگر اینترنت ۴ و ۸ مگابیت است؛ درخواست ارتقای سرویس اینترنت خود به ۱۶ مگابیت را بدهید. البته، طبیعی است که باید هزینه بیشتری برای اینترنت بدهید و ارزش آن را دارد. حداقل این است که می‌توانید با اینترنتی که چند مگابیت سریع‌تر شده است کاری کرد.

۲- اینترنت VDSL و FTTH

اگر سرویس اینترنت ۱۶ مگابیت مخابرات را گرفتید ولی هنوز راضی نیستید و سرعت و کیفیت بسیار پایین و ضعیف است؛ از مخابرات بخواهید سرویس اینترنت شما را به VDSL یا FTTH (فیبرنوری) تغییر دهند. واضح است که باید شرکت مخابرات در منطقه و محل شما چنین سرویس‌هایی ارائه بدهند. این سرویس‌ها بسیار گران‌تر از اینترنت ADSL هستند ولی ورود از دنیای سیاه و سفید به دنیای رنگی است.

۳- اینترنت و مودم موبایل

موافق جایگزینی اینترنت موبایل با اینترنت کابلی و ADSL نیستم و در تمام مقالات بدان اشاره کردم ولی در شرایط کنونی؛ خودم گاهی اوقات برای آپلود یک ویدیو روی وب، مشاهده آنلاین یک فیلم و فوتبال، وقتی به اینترنت پرسرعت ADSL و VDSL دسترسی ندارم؛ از مودم و اینترنت موبایل استفاده می‌کنم.

خوش‌بختانه، اینترنت موبایل در ایران طی سال‌های اخیر توسعه بسیار خوبی یافته است و سرعت مناسب‌تر و بهتری نسبت به اینترنت ADSL دارد. به راحتی می‌توانید با اینترنت موبایل سرعت‌هایی ۲۰ الی ۳۰ مگابیت را تجربه کنید.

بدون نیاز به التماس کردن به مخابرات و دردسرهای تغییر و ارتقای سرویس و کابل‌کشی و خط تلفن و فیبرنوری و غیره، سریعا در چند ساعت یک مودم موبایل و سیم‌کارت اینترنت همراه بگیرید و همه‌جا استفاده کنید.

۴- اینترنت TD-LTE

برای کاربران معمولی و اداری که نمی‌توانند به اینترنت VDSL و FTTH برسند؛ بهترین جایگزین اینترنت تی‌دی‌ال‌تی است؛ حتی بهتر از اینترنت موبایل!

بیشتر بخوانید: ۲۰ پرسش و پاسخ مهم درباره خرید اینترنت TD LTE

اینترنت تی‌دی‌ال‌تی باید در مکان ثابتی استفاده شود؛ سرعتی بالاتر از اینترنت ای‌دی‌اس‌ال دارد، هزینه‌های آن پایین و برای دانلود با حجم بالا مناسب است.

ایرانسل، مبین‌نت، شاتل‌موبایل و چندین اپراتور مجازی دیگر در سراسر ایران سرویس‌های TD-LTE می‌دهند و شما به راحتی می‌توانید از این نوع اینترنت بهره ببرید.

۵- بهبود سرویس

دوستی دارم که دو ماه تمام به دنبال ارتقای کیفیت سرویس اینترنت مخابرات خود بود و عاقبت به نتیجه رسید.

از تعویض کابل‌های داخلی خانه بگیرید تا وادار کردن مخابرات به تغییر کابل‌های بیرون از خانه تا جعبه تقسیم تا افزایش سرعت و کاهش نویز و ده‌ها مورد دیگر.

برخی اوقات پافشاری، دنبال کردن اعتراض‌ها و شکایت‌ها، رفع کردن مشکلات فنی و خسته نشدن نتیجه می‌دهد و سرویس‌دهنده اینترنت ناچار است آن سرویسی که تعهد کرده را به شما بدهد.

در اینجا نمی‌خواهم از تعویض مودم و بهبود وای‌فای صحبت کنم؛ چون پیش‌فرض ذهنم این است که شما دارید از مودم و روتر نسبتا خوبی استفاده می‌کنید و مشکل کندی سرعت اینترنت از مبدا است نه دستگاه‌های شما!

دوست دارم راه‌حل‌ها و پیشنهادهای شما درباره اینترنت مخابرات را بخوانم؛ شاید دردی از مشکل دیگر کاربران حل کردند!

تعویض مودم؟

برخی از کاربران، کندی سرعت اینترنت مخابرات را زیر سر مودم خود می‌دانند.

مثلا، می‌گویند این مودم را خود مخابرات داده و شاید تنظیمات‌اش را طوری کرده که سرعت دانلود بالایی نداشته باشد یا خود مودم کیفیت و جنس خوبی ندارد.

همین‌طور، گفته می‌شود مودم قدیمی شده و باید دور انداخته شود و به جای آن، مودم خفن جدیدی بخریم!

جواب ما ساده است: اگر سرعت اینترنت مخابرات شما کند است؛ زیاد به مودم ارتباط پیدا نمی‌کند.

سرعت اینترنت روی یک مودم ADSL با قیمت ۶۰۰ هزار تومان برابر با مودمی با قیمت ۲ میلیون تومان و ۵ میلیون تومان است.

اما اگر سرعت وای‌فای شما کند است؛ خوب در این صورت می‌توانید مودم دو بانده بهتری بخرید یا روتر دو بانده‌ای تهیه و به مودم وصل کنید و قابلیت وای‌فای مودم را خاموش کنید.

حرف آخر درباره اینترنت adsl مخابرات

مودم‌های ADSL عمدتا مشابه هم هستند و در سرعت اینترنت تاثیر چندانی نمی‌گذارند.

اما بخش روتر و وای‌فای یا امکانات جانبی آن‌ها بسیار متفاوت از یکدیگر است. یعنی می‌خواهم بگویم تعویض مودم زیاد چاره‌ساز نیست و باید فکری به حال تعویض اینترنت adsl مخابرات کنید.

در سال ۱۴۰۲، تنوع اینترنت‌ها بسیار بالاتر رفته است:

۱- فیبر نوری بیشتر در دسترس است و پروژه ملی توسعه فیبر نوری منازل دارد با سرعت در ۱۲۳۴ شهر ایران پیش می‌رود.

۲- اینترنت TDLTE در همه نقاط ایران هست و کیفیت و سرعت خوبی دارد. بهترین اینترنت جایگزین برای adsl مخابرات، همین اینترنت تی دی است.

۳- اینترنت رادیویی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های بزرگ داریم.

۴- نهایتا، اینترنت موبایل خیلی بهتر از اینترنت adsl است. به‌ویژه، اگر بتوانید سیم‌کارت طرح ۳۶۰ مبین‌نت یا سیم‌کارت شاتل موبایل بگیرید که ارزان‌تر تمام می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله «۱۵ پرسش و پاسخ مهم درباره خرید اینترنت ADSL» را بخوانید؛ چون احتمالا جواب بسیاری از سوالات خود را آنجا پیدا می‌کنید.

سوالات پر تکرار کاربران

بهترین اینترنت جایگزین ADSL مخابرات کدام است؟

اینترنت‌های VDSL و فیبر نوری جایگزین‌های خوبی برای اینترنت ثابت خانگی هستند؛ به ویژه اینترنت فیبر نوری که این روزها در شهرهای مختلف کشور در حال توسعه است و خود مخابرات نیز این سرویس را ارائه می‌کند.

اینترنتی ارزان‌تر از adsl داریم؟

در حال حاضر، اینترنت ADSL ارزان‌ترین اینترنت است ولی به دلیل مشکلات متعددی که دارد از جمله سرعت و کیفیت پایین، عملا مورد قبول و رضایت و استفاده کاربران نیست. اینترنت TDLTE را می‌توان با کمی قیمت بیشتر تهیه کرد.

چرا نت ADSL مخابرات ضعیف است؟

به طور کلی، فناوری DSL مبتنی بر کابل‌های مسی است و یک فناوری منسوخ شده است که سرعتی بیشتر از ۱۶ مگ نمی‌دهد. قدیمی و پوسیده بودن کابل‌های مخابرات، هزینه‌های بالای ارتقا و نگهداری تجهیزات و شلوغ بودن مراکز مخابراتی، از دلایل دیگر هستند.

ای دی اس ال مخابرات برای وبگردی و سوشال مدیا مناسب نیست؟

اگر سرعت‌های ۸ تا ۱۶ مگ را دریافت کنید و پینگ مناسبی داشته باشید؛ چرا می‌شود وبگردی کرد ولی با سرعت‌های پایین‌تر از ۸ مگ، شدنی نیست.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫18 دیدگاه ها

  1. در اصفهان دو شرکت هستند که روی اینترنت مخابرات هم سرویس میدهند. یکی شرکت شبکیه و یکی شرکت پاناوان. اگر خطتون رانژه ی مخابرات باشه از این ۲ شرکت هم میتونید اینترنت بگیرید. شاید در استانها و شهرهای دیگه هم سرویس بدهند یا شرکتهای دیگری در استانهای دیگر چنین سرویسی ارائه دهند…. باید بپرسید و تحقیق کنید. ولی در همه شهرهای استان اصفهان که اینترنت مخابرات دارند، این دو شرکت هم سرویس میدهند.

  2. پیشنهاد من اینه که از اینترنت TDLTE استفاده کنید که حرف نداره . فقط و فقط هم اینترنت ایرانسل با مودم TFI60. من مخابرات داشتم میدونم چه اینترنت اعصاب خورد کن و بی کیفیت و دیوانه کننده ای . رفتم مخابرات و سرویس را قطع کردم و وقتی مودم ایرانسلما روشن کردم معنای واقعی اینترنت تا حدودی برام معنی پیدا کرد . سرعت دانلود با دانلود منیجر روی ح یا ۹ مگابایت هست و هر جایی هم که بخوام میبرمش . و این که اگر جایی اینترنت TDLTE پوشش نداشنه باشه نسبت به تعداد روزی که میخوام بمونم بسته اینترنت معمولی میخرم و سیم کارت داخلش میندازم اما اکثر جاها پوشش داره خداراشکر .

  3. ممنونم از مقاله خوبتون و راهکاری شبکه چی
    لطفا جامع تر راجب اون دوستتون که دوماه وقت گذاشت تا کیفیت سرویس مخابراتشو ارتقا بده منم دقیقا همین مشکلو دارم ولی هرکاری کردم حل نشده و قطعی زیادی دارم (مودم جدید تست کردم، تمام کابل های منزلو تا ورودی سیم تلفن تعویض کردم، مودم رو به مستقیما به pcm وصل کردم و… ولی همچنان قطعی دارم و اینکه کارشناس مخابرات هم اومد مشکل برطرف نشد)
    ممنون./

    1. شما اگر روی خطتون pcm دارید که علت همین pcm هست . Pcm 4 یا pcm8 میاد ۱ خط رو به دلیل نبود خط برای همسایه ها ، تقسیم به ۴ یا ۸ میکنه ، که برای استفاده از اینترنت هم همین بلا سر آدم میاد ، جدا از تقسیم بر ۸ مخابرات .

  4. سلام خسته نباشید من چند وقتی هست از اینترنت مخابرات استفاده میکنم مثلا سرعت ۱۶ مگ گرفتم ولی دانلودش به ۱مگ نمیرسه اپلود هم ۸۰۰ کیلو بایت عادیه یا سرعتش خیلی پایینه ؟

    1. سلام
      خیلی کند است. می‌توانید در سامانه ۱۹۵ اعتراض رسمی خودتان را بگذارید تا رسیدگی کنند.

  5. دوستان از دست اینترنت مخابرات دیگه به خرخرم رسیده هر ۵ دقیقه یا بار قطع و وصل میشه خیلی سریع اتفاق میفته ولی تو کار های با جزعیات کاملا خودشو نشون میده نیمدونم چیکار کنم هی زنگ میزنم منو میپیچونن قطع میکنم همین الان هم دارم اهنگ گوش میدم یکم اروم بشم

  6. سلام
    من اینترنت مخابرات استفاده میکنم از سرعت ۲ مگ رفتم به ۱۶ مگ دائم قطع میشد و اذیت میکرد و هرچی هم با پشتیبان تماس میگرفتم میگفت خط شما کشش بیش از ۵ مگ نداره باید سرویس ۴ مگ انتخاب کنی و همین باعث ایجاد مشکلات شماست و هنوز سرویس رو کاهش به مگ پایین تر ندادم اما نمی دونم چقدر این نظر پشتبان درسته یا از سر بازکنی .

    1. من پونک ساکنم، مخابرات همون حرف رو زد.
      منم همونکارو کردم، اصلا قطعی نداره ولی با سرعت اینترنت دهه هفتاد باید دانلود کنی دیگه، یعنی به سختی بیشتر از ۶۰۰ کیلوبایت میشه، نهایتا تا یک یا نزدیکای دو مگ بره تو بهترین حالت.

      حالا من امروز دارم سبک سنگین می کنم که مودم ایرانسلی که دارم رو برم از انبار پیدا کنم بیارم، اونو استفاده کنم، یا همینو استفاده کنم.

      باید بین اهمیت سرعت و اهمیت هزینه ای که می کنین یکی رو انتخاب کنین.
      مثلا من پکیج های آموزشی و فیلم دانلود می کنم، بعد در طول ماه همش درگیر آموزش ها و کارای دیگه ام. شاید برای من نصرفه هزینه بیشتر کنم برای سرعت اینترنتم. ولی اگه گیمر هستین یا کارهای مرتبط با شبکه و رمز ارز و فارکس و … دارید قطعا باید براتون بصرفه هزینه بیشتر کردن و روی آوردن به مودم های ایرانسل و …

      البته سخته استهلاک لپتاپ یا کامپیوتر رو محاسبه کرد. اینکه ۲ ساعت روشن باشه یا ۱۰ ساعت، برای یه دانلود ۲۰-۳۰ گیگی! ولی قطعا به سوختن یه پاور یا باطری لپتاپ شاید نیارزه، که بخواید ۱۰-۱۵ ساعت بذارید دانلود کنه، خودتون برید دنبال کارای دیگه.

  7. سلام
    من هم دقیقا همین مشکل رو دارم. با اینکه سرویسم ۱۶ مگ هست در تست سرعت به ۱ مگ میرسه. مشکل از کجاست.

  8. من باید چیکارکنم اینترنت ۸ مگابایت گرفتم و فقط ۲۰۰ کیلوبایت بر ثانیست ماهی ۵۰ تومن هم میدم خدایی پول این رو می دادم اینترنت گوشی خیلی بهتر بود . راه حلی داره یا نه باید الکی پول بریزم تو جیب دولت ؟

  9. منم از اینترنت مخابرات استفاده میکردم واقعا خسته شدم
    کلا جمع کردم.
    هر بار زنگ میزدم پشتیبانی یه چیز میگفتن
    واقعا کلافه شدم بودم
    اصلا ارزش نداره وقت و انرژی و اعصابت رو صرف اینترنت مخابرات کنید

  10. من ADSl طرح غزال مخابرات داشتم. دو ماه پیش برام پیامک اومد که سرویست حذف میشه و باید طرح جدید بگیری. طرح ۱۶ مگ با ۱۳۰ گیگ بین الملل را انتخاب کردم. اول اینو بگم که پشتیبانی به من گفت سرعتت روی ۱۶ فیکس هست و داری استفاده میکنی، در حالیکه تمام تستهای سرعت، سرعت من را روی ۱۳ مگ نشون میداد. گفتم بیخیال. چند روز خوب بود تا اینکه سرعتم مدام شروع به کاهش کرد. مدام قطع و وصل و کاهش سرعت. بالای سی بار با پشتیبانی تماس میگرفتم، یا میگفتن نویز داری یا فرداش از مرکز ۲۰۲۰ تماس میگرفتن میگفتن مشکلت حل شد و از سمت ما بوده، دوباره یکروز بعد همین داستان. سیمکشی را بهبود دادم، تمام سیمکشی دیوار را بررسی کردم، اسپلیتر نو خریدم، گوشی منزل را از دو به یک کاهش دادم، ولی دوباره تکرار شد درصورتیکه خودشون میگفتن کیفیت خط مطلوبه، آخر سر بهم گفتن مودمت قدیمی شده. رفتم ۱۴۰۰ دادم مودم asus گرفتم. سرعت روی ۱۶ مخابرات (۱۳ تست اینترنت) اومد. ۲۴ ساعت نگذشته دیدم دوباره سرعتم اومد روی ۱۲. خلاصه فهمیدم سیستم هر روز بصورت خودکار پهنای باند را کاهش میده و خود پشتیبان هم اینو بهم گفت. تصمیم داشتم VDSL مخابرات بگیرم. ولی با این اوصاف دیدم کلا باید قید مخابرات را بزنم و دنبال شرکت دیگه باشم.

  11. سلام وقت بخیر

    من ۵ سال به ناچار از مخابرات سرویس داشتم و راضی نبودم

    سال ۹۴ اومدن کابل برگردون کردند و من از شرکت آسیاتک سرویس ۱۳۹۴ گیگ ۱۸ ماهه داشتم و بعد مجبور به عودت وجه شدند.
    و چاره ای نبود جز مخابرات…
    کم کم با مخابرات ساختیم اما برای گیم و سرویس هایی که پینگ تایم خوبی میخواست مناسب نبود و فقط برای وبگردی ودانلود مناسب بود.

    دیگه سال ۱۴۰۱ توی سایت ها خوندم که شرکت آسیاتک داره قرارداد می بنده با مخابرات برای سرویس دهی روی خطوط بیت استریم (فیبرنوری)

    پیگیر شدم و ماه آذر ۱۴۰۱ تونستم سرویس مخابرات رو تخلیه و روی آسیاتک برم.
    الان ۹ ماهه آسیاتک دارم سرعت ۸ مگ گرفتم ولی تا ۱۶مگ پورت باز هست
    هم از کیفیت راضیم و هم سرعت.
    فقط برای تمدید بسته ها به شرکت تهران حتما زنگ بزنید که بسته اقتصادی و خوش قیمت میخواین، چون بسته های جدیدشون خیلی قیمت فضاییه
    (بسته فعلیم: سرعت ۸ مگ (باز تا ۱۶مگ)، ۱۵۰۰ گیگ بین الملل، ۶ماهه، ۴۳۱/۰۰۰ تومان)

    اگر تماس نگیرید مجبورید ۲ یا ۳ برابر این مبلغ هزینه کنید.

    من برای بالا بردن کیفیت و سرعت خطم اومدم تست هایی رو انجام دادم از داخل و از سر خط.
    اول اینکه سیم کشی های منزل ما (چه برق و چه تلفن) در کنار هم بود و این باعث میشد ساعات اوج مصرف نویز زیادی روی خط تلفن باشه و سرعت بیاد پایین تر.
    داخل خانه نهایت سرعتی که داشتم با این وضعیت ۹ تا ۱۰ مگ بود و گاها قطعی هم داشت.

    اما بعد اومدم از سر خط تلفن یه کابل مجزا کشیدم و از محل هایی که کابل برق عبور نکرده رسوندمش تا مرکز خونه و به مودم وصل کردم.
    الان در بهترین شرایط هست و داخل مودم میزنه سرعت ۱۴ تا ۱۶ مگ ولی با تست سرعت اسپیدتست، سرعت ۱۲ تا ۱۳ مگ هست.
    الان درکل دیگه نهایت کیفیت رو دارم میگیرم و این خیلی خوبه

    ممنون که مطالعه کردید

  12. سلام
    در مورد اینترنت ADSL مخابرات، گاهی وقتها هم مشکل کم فروشی شرکت هست. البته می‌توان با مقایسه قیمت‌ سرویس‌های مخابرات و شرکتهای دیگر به پاسخ این ابهام رسید. شرکت مخابرات گاهی اوقات با فروش سرویس با سرعت اسمی بالا و سرعت واقعی کمتر، کاربر را گمراه کرده و باعث انتخاب غلط وی می‌شود. بنده سرویس ۱۶ مگ از مخابرات همدان خریداری کردم اما در واقع سرعت بالاتر از ۸ مگ تجربه نکردم. در پنل مودم هم خط بنده را تا سرعت ۱۰ مگ باز گذاشته‌اند. با پشتیبانی تماس گرفتم و مساله نویز خط را پیش کشیدند. در همین حال برای طبقه پایین منزل سرویس ۸ مگ خریداری نمودم اما روی سرویس ۸ مگ، بیشتر از سرعت ۴ مگ تجربه نکردم. بنابراین می‌توانم نتیجه بگیرم که سرعت‌های اعلامی واقعی نیست. به همین دلیل است که سرویس‌های شرکت مخابرات از دیگر اپراتورها ارزانتر است. البته بحث خصولتی بودن و صاحب زیرساخت بودن هم دخیل می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا