اخبار ایران

قیمت فیبرنوری در تهران اعلام شد

آخرین جزئیات و جدیدترین وضعیت واگذاری فیبر نوری در تهران

قیمت فیبرنوری در تهران برای هر مشترک حدود سه تا سه و نیم میلیون تومان است که شامل ۸۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان فیبرکشی، مودم فیبر نوری دو تا دو و نیم میلیون تومان و هزینه اشتراک است.

امروز، علی ملک جعفریان، مدیرعامل مخابرات تهران در یک نشست خبری، آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبر نوری تهران، تعداد مشترکان و قیمت فیبرنوری برای هر مشترک را اعلام کردند.

جدیدترین وضعیت فیبرنوری تهران

ملک جعفریان ابتدا اعلام کرد تعداد مشترکان فیبرنوری مخابرات در تهران ۱۲۰ هزار نفر است. کل مشترکان پورت دیتای مخابرات تهران نیز به ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشترک ADSL هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات تهران می‌گویند از ابتدای امسال، ۲۲ افتتاح فیبرنوری داشتند که آخرین آن در روز ۲۵ بهمن ماه و برای شهرک اکباتان بوده است. در این افتتاح، ۳۸ هزار واحد مسکونی فیبرکشی شدند.

او سرعت اینترنت فیبرنوری تهران را ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه گفتند و اشاره کردند در سال آینده، ۱۵۰ هزار پورت فیبرنوری در تهران راه‌اندازی و واگذار می‌شود.

به گفته ملک جعفریان، در تهران ۱۳ میلیون زوج سیم مسی وجود دارد که هزینه جابه‌جایی آن بسیار بالا است و این کار باید هوشمندانه انجام شود تا مشکلی بروز نکند.

فیبر نوری تهران

قیمت فیبرنوری در تهران

مدیرعامل مخابرات تهران می‌گویند هزینه فیبرنوری برای هر مشترک نهایتا ۳ تا ۳.۵ میلیون تومان خواهد بود.

ملک جعفریان گفت هزینه فیبرکشی از مرکز مخابراتی تا منازل برعهده شرکت مخابرات است و هزینه فیبرکشی داخل ساختمان تا درب واحد بر عهده مشتری است که حدود ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان می‌شود.

هزینه مودم فیبر نوری نیز براساس مدلی که مشتری تقاضا می‌کند یا از بازار می‌خرد؛ ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان است.

بنابراین، قیمت فیبرنوری تهران می‌تواند ۳ تا ۳.۵ میلیون تومان با هزینه اشتراک تمام شود. مشترک هرچقدر سرعت و حجم بیشتری انتخاب کند؛ باید هزینه بالاتری هم بپردازد.

ایشان گفتند مشترک فیبرنوری مخابرات می‌تواند سرویس یک ماهه تا دوازده ماهه انتخاب کند.

کاربران اینترنت، هزینه یک سرویس فیبرنوری یک ساله با سرعت ۱۰۰ مگ را خیلی بیشتر از ۳.۵ میلیون تومان با احتساب فیبرکشی و مودم اعلام می‌کنند.

تعرفه‌های فیبرنوری مخابرات را در زیر مشاهده می‌کنید:

قیمت اینترنت تانوما

دلیل کندی پروژه فیبرنوری تهران

مدیرعامل مخابرات تهران از عدم استقبال از فیبرنوری و کمبود تبلیغات از سوی خودشان به عنوان دلایل کندی پیشرفت پروژه فیبرنوری در شهر تهران عنوان کردند؛ دلایلی که به نظر می‌رسد عامل اصلی نباشند.

شرکت مخابرات در یک مقطع و برای تشویق مردم به ثبت‌نام و دریافت فیبر نوری، جشنواره مودم قسطی و فیبرکشی رایگان در برخی استان‌ها و شهرها برگزار کرد که البته شامل کلان‌شهری مانند تهران نمی‌شد.

ملک جعفریان گفت برای تبلیغات فیبرنوری تانوما ۸ پارتنر گرفتند و مردم می‌توانند با تماس با شماره تلفن های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ درخواست فیبر بدهند. ضمن اینکه اولویت فیبرکشی با ساختمان‌های بلند است.

بسیاری از کاربران اینترنت تهرانی در شبکه‌های اجتماعی و در تماس با ما اعلام می‌کنند متقاضی دریافت فیبرنوری هستند و هر هزینه‌ای را متقبل می‌شوند ولی شرکت مخابرات و سایر شرکت‌ها شرایط ارائه فیبر را ندارند.

بیشتر اوقات، شرکت مخابرات به متقاضیان می‌گوید بروند و چندین مشترک در یک ساختمان یا کوچه پیدا کنند و دسته جمعی تقاضا دهند تا مخابرات برایش به صرفه باشد فیبرکشی کند.

گفتنی است مردم برای اطلاع از پوشش دهی فیبر نوری در تهران و سایر شهرستان‌ها می‌توانند به سایت iranfttx مراجعه کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا