اخبار جهان

ماهواره‌های ۶G هواوی به فضا می‌روند

رقابت سر توسعه 6G میان شرکت‌های بزرگ فناوری داغ‌تر شد

رقابت بر سر ۶G آغاز شده و هر روز داغ‌تر می‌شود. شرکت‌های بزرگ فناوری برای توسعه و تحقیق و تست شبکه‌های ۶G دست به کار شدند و در این میان دولت چین و شرکت‌های این کشور پیشرو هستند.

جدیدترین خبرها از اینترنت ۶G نشان می‌دهد شرکت هواوی دارد برای ارسال دو ماهواره ۶G به فضا آماده می‌شود تا بتواند شبکه‌های ۶G را آزمایش کند. هواوی وعده داده است اینترنت ۶G را در سال ۲۰۳۰ ارائه دهد.

هواوی، بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی دنیا است و بسیاری از فناوری‌ها و ثبت اختراع‌های ۵G در دست او است. بهترین اپراتور در توسعه شبکه‌های فایوجی است و در بسیاری از کشورها عهده‌دار توسعه ۵G آن‌ها است.

هواوی همزمان با توسعه شبکه‌های ۵G خود در دنیا، تحقیق و توسعه شبکه‌های ۶G را هم کلید زده است تا مانند ۵G یک گام جلوتر از دیگر شرکت‌ها باشد.

تا ۵۰ برابر سریع‌تر از ۵G

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد شرکت هواوی با دو شرکت چینی فضایی تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده است تا در تیر و مرداد ماه امسال (جولای ۲۰۲۱) دو ماهواره ۶G به فضا ارسال کند. هدف از پرتاب این ماهواره‌ها، تست و اعتبارسنجی فناوری‌های مرتبط با شبکه‌های ۶G در فضا است.

این اقدام که گامی مهم برای پیشرفت زیرساخت‌های مخابراتی و شبکه ۶G محسوب می‌شود، با تلاش مشترک شرکت‌های هواوی، China Mobile و یک سازمان فضایی در چین انجام خواهد شد. پیش از این، در سال ۲۰۱۹ نیز هواوی از برنامه‌ی آینده‌ی خود برای پرتاب بیش از ده هزار ماهواره کوچک برای پوشش سراسری ۶G در جهان پرده برداشته بود.

به اعتقاد کارشناسان، سرعت شبکه‌های ۶G نزدیک به ۵۰ برابر بیشتر از ۵G است و به مرز ۱۰۰۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. در ۶G برخلاف شبکه‌های ۵G، مبتنی بر ایستگاه‌ها و دکل‌های مخابراتی زمینی نیست و از ماهواره‌های با فرکانس بالاتر استفاده می‌شود.

هواوی وعده داده است در سال ۲۰۳۰ شبکه‌های ۶G را به طور رسمی عرضه کند و البته مدیران این شرکت گفتند به‌زودی طی مقالاتی درباره فناوری‌ها و کاربردهای این نسل از شبکه‌های موبایل صحبت کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
globaltimes

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا