گزارش آگهی

۵ نکته مهم و حیاتی برای سفر به کانادا

کشور کانادا یکی از کشورهای سردسیر اما پیشرفته و زیبا است که میزان جرم و جنایت در آن بسیار پایین است به طوری که هشتمین کشور امن جهان(سال ۲۰۱۸) محسوب می‌شود و یکی از بالاترین کیفیت‌های زندگی در جهان را داراست. اگر بلیط کانادا را تهیه کرده‌اید یا قصد تهیه بلیط هواپیما کانادا علی بابا را دارید. باید پنج نکته مهم و حیاتی را برای سفر به این کشور زیبا در قاره آمریکای شمالی به خاطر بسپارید. این نکات نه تنها، سفر شما در این کشور را راحتتر می‌کنند، بلکه از به خطر افتادن جان شما در این کشور جلوگیری خواهد کرد. 

نکته اول- رعایت نکات ایمنی در مقابل انسان‌ها و حیوانات!

هر چند حیوانات در اکثر مواقع موجودات بی‌آزاری هستند، اما در کشور کانادا باید مراقب خرس‌ها و حیواناتی مانند گوزن شمالی باشید. البته اگر برخورد صحیحی داشته باشید، هرگز موجب آزار این موجودات و خودتان نخواهید شد. در پارک‌های ملی کانادا که یکی از مقاصد گردشگری اصلی، به شمار می‌رود، خرس‌های گریزلی و قطبی زندگی می‌کنند. وقتی شما به این پارک‌ها می‌روید، در اصل قدم در خانه این حیوانات گذاشته‌اید، اما به هیچ وجه نمی‌توان از دیدن زیبایی‌های این پارک‌های ملی صرف نطر کرد.

پس برای حفط ایمنی خود و خرس گرامی!، سر و صدای زیاد به راه نیندازید، خرس موجود بد اخلاقی است و نسبت به سر و صدا بسیار حساس است و قطعا به سمت شما جذب خواهد شد! از طرفی خرس‌ها نیز مانند سایر موجودات زنده، به خوراکی‌ها مخصوصا خوراکی‌های خوش بوی ساخت دست بشر علاقه فراوانی دارند، اگر قصد گردش ایمن و خاطره انگیز در این پارک‌های زیبا را دارید، حتما از پخت و پز و به انتشار بوی مواد خوراکی خودداری کنید. البته استفاده از یک راهنمای سفر و یا تور می‌تواند ایمنی شما و خرس را تضمین کند.

جاده‌های کانادا محل عبور حیوانات وحشی، از جمله گوزن شمالی است. مردم کانادا همزیستی مسالمت آمیزی با این حیوان زیبا دارند و بسیار به این حیوانات اهمیت می‌دهند. اگر با این حیوانات تصادف کنید، علاوه بر صدمه زدن به آن، جریمه زیادی را نیز به دولت پرداخت خواهید کرد. پس برنامه جامع کانادایی‌ها در این رابطه را تهیه کرده و حتما مطالعه کنید.

در مورد انسان‌ها، با اینکه میزان جرم و جنایت در کانادا بسیار پایین است، باید مراقب خرده دزدها در هتل‌ها (بدون مشاوره تخصصی هتل و بلیط رزرو نکنید) و مراکز گردشگری باشید. چون اکثر دزدهای کانادا اعتقاد دارند، که توریست‌ها بهترین و آسانترین طعمه‌ها هستند.

نکته دوم- پوشش مناسب را فراموش نکنید

کشور کانادا، یکی از نزدیکترین کشورها به قطب شمال است و ممکن است، در فصل‌های بهار، پاییز و مخصوصا زمستان بسیار سرد باشد. حتی در فصل تابستان هم، آب و هوای شهر مقصدتان در کانادا را از سایت The Weather Network چک کنید. زیرا به دلیل وسعت زیاد، مانند ایران، آب و هوای شهرهای مختلف این کشور، با یکدیگر متفاوت است.

زمستان‌های این کشور بسیار سخت است، حتما در سفرهای زمستانی، کاپشن ضد آباد، چکمه مخصوص برف و لباس پشمی را به همراه ببرید، که هم سرما نخورید و هم جانتان را حفظ کنید!

نکته سوم- خطر غرق شدن را جدی بگیرید!

کانادا به علت، مجاورت با اقیانوس دارای مرزهای آبی زیادی است و به همین علت ساحل‌های زیادی برای شنا، در هنگام بهار و تابستان در اختیار مردم قرار می‌دهد. اگر شناگر ماهری نیستید، مراقب جریان‌های قوی اقیانوسی و عمیق شدن ناگهانی آب باشید، چون این جریان‌ها گاهی به راحتی، حتی شناگران ماهر را هم اسیر خود خواهند کرد. بعضی از دریاچه‌های کانادا پر از سنگ‌های تیز و صخره مانند هستند، قبل از شیرجه زدن، حتما از مردم محلی، سوال کنید و انعام بدهید!

نکته چهارم- بیمه مسافرتی داشته باشید

 در کانادا پوشش‌های بیمه‌ای مختلفی برای ورزش‌های زمستانی مثل، اسکی و اسنوبرد وجود دارد. این ورزش‌ها علاوه بر لذت بخش بودن، پر خطر هستند و داشتن بیمه علاوه بر مهارت برای انجام این ورزش‌ها ضروری است. البته بیمه‌های مسافرتی موارد دیگری را هم شامل می‌شوند که در تمام طول سفر ایمنی شما را تضمین خواهند کرد.

نکته پنجم- جامعه کانادا و موارد ضروری در آن

کانادا کشوری دو زبانه است، که در آن به زبان‌های انگلیسی و فرانسه، صحبت می‌شود، معمولا مردم فرانسوی زبان، حتی اگر هم انگلیسی بلد باشند، تعصب خاصی روی زبان خود دارند و انگلیسی صحبت نمی‌کنند، پس در سفر به کانادا، حتما زبان شهر مقصد خود را بشناسید و اگر نیاز به زبان فرانسه دارید، دیکشنری و یا مترجم همراهی را روی موبایلتان نصب نمایید. شماره ضروری پلیس در کانادا ۹۱۱ است. آن را فراموش نکنید و در موارد اضطرار با این شماره تماس بگیرید. 

کانادا کشور وسیعی است و در بسیاری از نقاط آن کارتخوان برای پرداخت وجوه، خریدهای شما موجود نیست، پس حتما پول نقد همراه داشته باشید. مورد دیگری که در کشور کانادا حتما باید رعایت کنید، انعام دادن است. کانادایی‌ها انتظار دارند، به اندازه ۱۵ تا ۲۰ درصد خدماتی که ارائه می‌دهند، از شما انعام دریافت کنند و اگر انعام را پرداخت ننمایید، حتی ممکن است جان شما به خطر بیافتد.

تهیه بلیط تهران ونکوور کانادا به طور مستقیم از ایران امکان‌پذیر است. قیمت بلیط تهران کانادا ونکوور در فصول مختلف سال متفاوت است و در فصل زمستان معمولا به علت سرمای شدید به غیر از روزهای سال نو میلادی از قیمت کمتری برخوردار است. برای چک کردن قیمت بلیط تهران کانادا حتما، به سایت‌های معتبر مراجعه کرده و قیمت‌ها را در هواپیمایی‌های مختلف مقایسه کنید. سفر خوب و ایمنی را برای شما آرزومندیم.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا