فناوریوای‌فای

بهترین شهرهای دنیا برای استفاده از وای‌فای رایگان

شاید تصور کنید به محض اینکه از ایران خارج شوید؛ در هر کشور و شهری به اینترنت پرسرعت و وای‌فای رایگان دسترسی دارید.

این‌طور نیست و برخی شهرها از نظر وای‌فای توسعه‌یافته‌تر از شهرهای دیگر هستند. حتی در میان کشورهای اروپایی، باز هم برخی شهرهای معروف وای‌فای رایگان در دسترس‌تری داشته و برخی شهرهای دیگر کمبود هات‌اسپات وای‌فای دارند.

موسسه تحقیقاتی Travelsim گزارش جدیدی از ۲۰ شهر برتر دنیا برای گردشگری و سفر از نظر وای‌فای منتشر کرده است. شهرهایی که در همه مکان‌های مهم و مورد نیاز توریست‌ها از جمله فرودگاه‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌های مرکز شهر، مکان‌های تاریخی و تفریحی و گردشگری دارای وای‌فای رایگان هستند و کاربران مشکلی برای اتصال به اینترنت ندارند.

طبق این گزارش، پاریس شهر عشاق و شب‌های روشن، بهترین شهر از نظر دسترسی به وای‌فای است. در این شهر بیش از ۳۵۴۷ هات‌‌اسپات وای‌فای رایگان وجود دارد. یعنی در فاصله هر ۲ کیلومتری یک هات‌اسپات وای‌فای رایگان برای اتصال به اینترنت پیدا می‌کنید.

تعجب نکنید ولی شهر پاتایای تایلند در رتبه دوم بهترین شهرها از نظر وای‌فای قرار دارد. در این شهر آن‌قدر تعداد هتل‌ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مکان‌های عمومی میزبان توریست‌ها زیاد است و همه آن‌ها وای‌فای رایگان دارند که برترین شهر از نظر وای‌فای پس از پاریس است.

شهرهای بارسلونا و نیویورک در رتبه‌های بعدی قرار دارند. سنگاپور مقصد بعدی وای‌فای دوستان است چون متوسط سرعت اینترنت در این کشور به مرز ۸۱ مگابیت می‌رسد.

دبی و آنتالیا در آخر فهرست

جالب است که شهر لندن در ۱۰ شهر نخست از نظر دسترسی به وای‌فای رایگان قرار ندارد و جایگاه یازدهم را به خود اختصاص می‌دهد. دبی امارت آخرین شهر در میان ۲۰ شهر نخست دنیا در وای‌فای است.

آنتالیا هم جایگاه نوزدهم را به خود اختصاص داده است. آنتالیا هم شهری توریستی و مقصد گردشگری است. همین موضوع باعث رونق یافتن وای‌فای و اینترنت در آن‌جا شده است. بالاتر از آنتالیا، شهر استانبول ترکیه قرار دارد.

اگر برنامه سفر به این شهرها را دارید؛ می‌توانید روی وای‌فای رایگان و اینترنت پرسرعت آن‌ها حساب باز کنید ولی نکات امنیتی استفاده از وای‌فای عمومی را هرگز فراموش نکنید.

اگر دوست دارید مقالات زیر را هم درباره وای‌فای عمومی و رایگان در سفر بخوانید:

۴ ترفند موثر برای استفاده از وای‌فای عمومی سریع‌تر

یک اشتباه که اغلب مردم هنگام استفاده از وای‌فای عمومی مرتکب می‌شوند

چگونه بفهمیم یک وای‌فای رایگان امن است؟

چگونه در مسافرت نزدیک‌ترین وای‌فای رایگان را پیدا کنیم؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا