نقد و بررسی

بررسی مودم ۵G مایل سایت UF51 5G CPE

مودم رومیزی با قابلیت نصب و استفاده در داخل خانه و فضای باز

تا کنون هرچه مودم ۵G معرفی کردیم؛ داخل خانه قابل نصب و استفاده بودند یا قابلیت نصب در بیرون از خانه و فضای باز را داشتند. اما مودم UF51 5G CPE شرکت مایل سایت، هم قابلیت نصب در خانه و هم ظرفیت استفاده در فضای باز را دارد. این ویژگی بسیار جذاب، به کاربران اجازه می‌دهد اگر سیگنال‌دهی مودم در داخل خانه خوب نبود؛ آن را در فضای باز نصب کنند تا قدرت گیرندگی آنتن بیشتری پیدا کند.

شرکت milesight را بیشتر با تجهیزات IoT و دوربین‌های مداربسته و تحت شبکه می‌شناسیم. در ایران مودم هلیوم این برند برای ماینینگ پرسروصدا بوده است اما مایل سایت چند مودم سیم کارتی نیز ارائه کرده است که اکنون مودم ۵G مدل UF51 این شرکت در ایران یافت می‌شود؛ البته با قیمت بسیار بالای ۲۳ میلیون تومان. اصولا، هر مودمی که به صورت محدود و عددی وارد بازار ایران شود و بی‌رقیب باشد؛ قیمتی خاص خودش دارد و نباید انتظار داشته باشید؛ واردکننده آن را به قیمت خرید دلاری و بدون سود بالا بفروشد.

معرفی مودم مایل سایت UF51

مودم UF51 5G CPE را می‌توانید روی میز کار خود قرار دهید و دستگاه‌های دیگر به وای فای آن وصل شوند یا اینکه روی پایه و دیواری در کنار پنجره و بیرون از خانه در فضای باز نصب کنید؛ چون دارای استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP67 است و تجهیزات نصب در بیرون از خانه را دارد. حتی می‌توانید این مودم را در محوطه یک شرکت، مجتمع مسکونی یا اداری، شهرک و فضای باز اشتراکی نصب کرده تا ده‌ها دستگاه دیگر به اینترنت ۵G پرسرعت وصل شوند.

مودم 5G مایل سایت

بنابراین، دست کاربر در شکل استفاده از این مودم کاملا باز است. از استاندارد ۸۰۲.۳af PoE سود برده و روی یک درگاه شبکه LAN/WAN می‌توانید این قابلیت را استفاده کنید و نگران اتصال مستقیم مودم به برق شهری نباشید.

نمای پشتی مودم Milesight 5G CPE

مودم مایل سایت UF51 به شکل استوانه‌ای و مشابه برخی مودم‌های شرکت هواوی است. راس این مودم کوچک‌تر و کف آن بزرگ‌تر است. در بخش زیرین این مودم، کاملا طراحی مناسب نصب روی پایه و دیوار دارد و در بخش پشتی، درگاه‌ها و شیارهای اتصال روی پایه دیده می‌شوند. البته، همه درگاه‌ها با یک کاور، غیر قابل دید هستند که به دلیل پشتیبانی این مودم از استانداردهای ضد آب و گرد و غبار است.

نمای زیرین Milesight 5G CPE

در پنل جلویی مودم دو چراغ LED برای نمایش وضعیت شبکه ۵G و مودم دیده می‌شود و به گفته خود شرکت مایل سایت، ۸ آنتن ۵G داخلی به صورت دوره‌ای در کل محیط آن نصب شده تا بالاترین قدرت دریافت سیگنال را داشته باشد. حداکثر سرعت دانلود این مودم روی شبکه‌های ۵G به ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه با MIMO 4×4 در شبکه‌های فایوجی NSA و SA می‌رسد. در وب‌سایت مایل سایت نوشته شده که فقط از شبکه‌های فایوجی زیر ۶ گیگاهرتز NR پشتیبانی می‌کند و خبری از شبکه فایوجی میلی‌متری نیست.

مشخصات مودم مایل سایت UF51

این مودم فایوجی رومیزی، به یک پردازنده ۴ هسته‌ای از کوالکام با معماری Cortex-A7 و سرعت کلاک ۷۱۶.۸ مگاهرتز مجهز شده است و در کنار این پردازنده، شاهد ۵۱۲ مگابایت رم DDR3 و ۸ گیگابایت حافظه فلش هستیم تا کاربران بتوانند برخی از دیتاها را روی خود مودم ذخیره کنند.

بهترین مودم رومیزی

مودم UF51 مایل سایت از شبکه‌های رادیویی ۴g LTE و ۵G پشتیبانی می‌کند و دارای وای فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac با ۴ آنتن وای فای اختصاصی است. حداکثر سرعت وای‌فای این مودم به ۱.۸ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و از MIMO 2×2 استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۵ دلیل محکم برای نخریدن مودم ۵G

برای رمزنگاری اطلاعات شبکه وای فای از پروتکل‌های WPA/WPA2 استفاده می‌کند و البته از پروتکل‌های WEP/TKIP/AES نیز پشتیبانی خواهد کرد. در دو مود اکسس پوینت و کلاینت کار می‌کند و به صورت اختیاری می‌توانید یک آنتن GPS نیز به آن اضافه کنید.

مودم Milesight 5G CPE

یک رابط RS232 یا RS485 به همراه دو درگاه شبکه اترنت LAN گیگابیتی و یک درگاه WAN گیگابیتی دارد و فقط دارای کلید ریست است.

در پنل کاربری تحت وب این مودم می‌توانید پشتیبانی از وی پی ان‌های DMVPN و IPsec و OpenVPN و PPTP و L2TP و GRE را مشاهده کنید. ضمن اینکه دارای ابزارهای SPI Firewalls و MAC Binding و Port Mapping و IP Passthrough و DoS&DDoS Protection و Filtering(IP&Domain) است.

مودم 5G خارجی

چرا باید مودم مایل سایت UF51 5G CPE را بخریم؟

این یک پرسش اساسی است. وقتی قیمت مودم مایل سایت UF51 نزدیک به ۲۴ میلیون تومان است و از برخی مودم‌های ۵G رومیزی معروف برندهای هواوی و زد تی ایی نیز گران‌تر می‌شود؛ چرا باید آن را خریداری کنیم؟

بیشتر بخوانید: بررسی مودم ۵G هواوی H112؛ زندگی خود را به آتش بکشید و بخریدش که آخر مودم است

با نگاهی به مشخصات و سخت‌افزار این مودم، تنها دلیلی که برای خرید آن می‌توان آورد؛ همین ویژگی نصب مودم در فضای باز، علاوه بر امکان استفاده در داخل خانه است.

مودم 5G بیرونی

کمتر مودمی سراغ داریم که دارای این ویژگی باشد؛ در حالی‌که کاربران ایرانی به چنین ویژگی نیاز دارند تا اگر مودم خریداری شده در داخل خانه یا دفتر کار، نتوانست انتظارات را برآورده کند؛ بتوانند در بیرون و فضای باز، آن را نصب و استفاده کنند.

در سایر مشخصات و ویژگی‌ها مانند سرعت اینترنت ۵G و ۴G، وای فای دو بانده ۱.۸ گیگابیت، درگاه‌های شبکه، آنتن‌ها و غیره، مودم‌های ۵G به مراتب بهتری در بازار با قیمت پایین‌تر یافت می‌شود. به عنوان مثال، مودم فضای باز هواوی N5368X با قیمتی بسیار کمتر، مشخصات و کارایی بالاتری به شما می‌دهد یا مودم فضای باز زد تی ایی Netbox MC7010 را بهتر از مایل سایت UF51 ارزیابی می‌کنیم.

خرید مودم ۵G مایل سایت UF51


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا