نقد و بررسی

بررسی و تست عملی مودم روتر ۴G LTE نتربیت NW-431F

چند ثانیه‌ای به اینترنتی خیلی سریع‌تر از ADSL وصل شوید

مودم روتر ۴G LTE نتربیت NW-431F به آسانی شما را به اینترنت همراه پر سرعت در خانه متصل می‌کند و گزینه خوبی برای جایگزینی با اینترنت ADSL کند این روزها است.

حالا که استقبال از اینترنت موبایل و مودم‌های سیم‌کارتی افزایش یافته و همه‌جا صحبت درباره آن‌ها است؛ ما هم امروز می‌خواهیم یک مودم روتر سیم کارتی ۴G ارزان قیمت و کاملا مناسب کاربران خانگی به شما معرفی و بعد بررسی کنیم.

مودم مدل NW-431F یکی از محصولات جدید برند نتربیت است که توسط شرکت آونگ در ایران تولید و به بازار عرضه شده است. مودمی بسیار زیبا، سبک با ۴ آنتن خارجی و ۴ درگاه شبکه اترنت که می‌خواهد شما را چند ثانیه‌ای به اینترنتی خیلی سریع‌تر از ADSL وصل کند.

شرکت نتربیت با همکاری شرکت D-Link و مراکز تحقیقاتی که در تایوان و امارات دارد؛ برخی محصولات خود را تحت لیسانس دی لینک تولید می‌کند.

به همین دلیل، می‌بینیم برخی محصولات نتربیت، از نظر ظاهری و طراحی کاملا مشابه محصولات دی لینک هستند ولی ویژگی‌های بیشتری داشته یا پنل کاربری آن‌ها به‌روزتر و مناسب نیازهای بازار ایران است.

ضمن اینکه معمولا در بازار، محصولات نتربیت با قیمتی رقابتی و ارزان‌تر از محصولات دی لینک عرضه می‌شوند.

با ما در بررسی مودم روتر ۴G LTE نتربیت NW-431F همراه باشید:

معرفی مودم روتر ۴G LTE نتربیت NW-431F

اگر تا اینجای مقاله را خوانده باشید؛ احتمالا متوجه شدید می‌خواهیم چه نوع مودمی را کالبدشکافی کنیم.

نتربیت ۴۳۱ یک مودم روتر سیم کارتی رومیزی ۴G LTE آنلاک است. البته از شبکه‌های ۳G نیز پشتیبانی می‌کند ولی این روزها دیگر کسی سراغ ۳G نمی‌رود و همه کاربران دوست دارند به شبکه موبایل ۴G وصل شوند.

مودم 4G LTE نتربیت NW-431F

گفتیم «آنلاک»؛ یعنی شما می‌توانید هر سیم کارت ۴G و ۴.۵G را روی این مودم روتر قرار دهید و نگران اپراتور و قفل فریم‌ویر و نشناختن شبکه موبایل نباشید.

مودم NW-431F از چند باند فرکانسی TD-LTE نیز پشتیبانی می‌کند و حتی روی جعبه مودم نیز عبارت ۴G LTE/TDLTE حک شده ولی مهم‌ترین باند TDD برای اتصال به اینترنت TDLTE ایرانسل و مبین‌نت را ندارد و بهتر است در ذهن‌مان همان مودم ۴G LTE باقی بماند.

مودم 4G LTE نتربیت NW-431F

مودم سبکی است و می‌توانید تحت شرایطی هر روز همراه خود ببرید؛ حمل و جابه‌جایی‌اش آسان است و وزن زیادی ندارد ولی اصولا مودم همراه یا جیبی نیست و مودمی برای ثابت نگه داشتن روی میز کار و جای مشخصی است.

همه مشخصات یک مودم ثابت را دارد؛ از جمله آنتن‌های خارجی، درگاه‌های شبکه LAN، آداپتور برق و عدم داشتن باتری، قابلیت‌های روتری و امکانات دیگری که در بخش بعدی اشاره می‌کنیم.

مودم 4G LTE نتربیت NW-431F

این مودم برای چه افرادی مناسب است؟ کاربرانی که از دست اینترنت ADSL کند خسته شدند یا در خانه و محل کار به اینترنت ثابت دسترسی ندارند و می‌خواهند با خرید یک مودم سیم کارتی، یک روزه نه، چند ساعته هم نه بلکه چند دقیقه‌ای به اینترنت پرسرعتی وصل شوند و شروع به وبگردی، دانلود، گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی و … کنند.

این مودم در ایران تولید شده و توسط شرکت آوانگ با سه سال گارانتی تعمیر و یک سال گارانتی تعویض عرضه می‌شود. یک قیمت رقابتی و ارزانی هم دارد تا هر کاربر بتواند آن را خریداری کنند. با حدود ۲ میلیون تومان می‌توانید صاحب این مودم قشنگ و دوست داشتنی شوید.

مشخصات نتربیت ۴۳۱F

مودم Neterbit NW-431F دارای پردازنده مدیاتک MT7628N با ۶۴ مگابایت رم و ۱۶ مگابایت حافظه فلش است.

سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه؛ سرعت آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه، سرعت وای‌فای ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت اتصال لن ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه؛ مهم‌ترین مشخصات سرعتی مودم NW-431F هستند.

مودم 4G LTE نتربیت NW-431F

یک مودم از رده LTE Cat 4 در شبکه‌های فورجی و وای‌فای ۸۰۲.۱۱n یا اصطلاحا ۳۰۰N با درگاه شبکه اترنت صد مگابیتی.

این سرعت‌ها را با سرعت دانلود ۱۶ مگابیتی ADSL و حتی سرعت ۵۰ مگابیتی VDSL مقایسه کنید تا بفهمید چرا ما می‌گوییم این مودم نتربیت یک جایگزین خوب برای اینترنت ثابت قدیمی و کند توی خانه‌ها است.

مودم 4G LTE نتربیت NW-431F

باندهای فرکانسی

در مودم‌های سیم‌کارتی، باندهای فرکانسی خیلی مهم هستند و همه نگاه‌ها معطوف به آن‌ها است. پس، بیایید یک نگاه به باندهای فرکانسی مودم نتربیت ۴۳۱ بیندازیم:

۴G LTE FDD: B1/B3/B5/B7/B8/B20

۴G LTE TDD: B38/B40/B41

WCDMA: ‌B1/B5/B8

چند نکته مهم درباره باندهای فرکانسی این مودم فورجی:

۱- از باند ۴۲ یا فرکانس ۳۵۰۰ پشتیبانی نمی‌کند و نمی‌توانید روی آن سیم‌کارت TDLTE بیندازید.

۲- تمام باندهای رادیویی FDD فعال در ایران را پشتیبانی می‌کند.

۳- یک مزیت خوب، پشتیبانی از باند ۴۰ است تا اگر در آینده، اینترنت TDLTE به باند ۴۰ منتقل شد؛ بتوان با همین مودم هم وصل شد.

۴- شما در پنل کاربری تحت وب مودم می‌توانید، دستی باند رادیویی را انتخاب و شبکه را روی آن قفل کنید که مزیت خیلی بزرگ و ارزشمندی برای مودم‌های سیم‌کارتی است.

آنتن‌ها، درگاه‌ها، کلیدها

مودم نتربیت ۴۳۱ اف دارای ۴ آنتن خارجی است که ۲ آنتن برای شبکه موبایل LTE و ۲ آنتن برای وای فای هستند. آنتن‌ها جداشدنی و قابل تعویض هستند.

۴ درگاه شبکه LAN صد مگابیتی نیز روی این دستگاه می‌بینیم که یک درگاه قابلیت تبدیل شدن به WAN را دارد ولی سه درگاه دیگر LAN هستند.

مودم 4G LTE نتربیت NW-431F

کلیدهای ریست و WPS نیز روی این مودم سیم کارتی در دسترس‌اند. یک شیار سیم‌کارت بزرگ هم در بخش سمت چپ مودم قرار دارد تا بتوانید سیم کارت ۴G خود را روی مودم قرار دهید.

آداپتور مودم دارای ورودی ۱۲ ولتاژ و ۱ آمپر است؛ آداپتور استانداردی که روی غالب مودم‌های سیم‌کارتی شاهد هستیم.

برای رمزنگاری اطلاعات وای‌فای نیز از پروتکل WEP/WPA/WPA2 استفاده می‌شود.

جدول مشخصات مودم روتر ۴G LTE نتربیت NW-431F

نوع مودم مودم روتر سیم کارتی رومیزی ۴G LTE
پشتیبانی از شبکه‌های موبایل ۲G/3G/4G/TDLTE
رده شبکه LTE ۴G LTE Cat 4
سرعت دانلود و آپلود حداکثر ۱۵۰ مگابیت سرعت دانلود و ۵۰ مگابیت سرعت آپلود
باندهای رادیویی B1/B3/B5/B7/B8/B20B38/B40/B41
استاندارد و سرعت وای فای وای فای تک بانده ۸۰۲.۱۱n – حداکثر ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه – MIMO 2×2
آنتن خارجی ۴ آنتن خارجی (۲ آنتن LTE و ۲ آنتن وای فای)
درگاه‌های ارتباطی ۴ درگاه LAN صد مگابیتی
استاندارد رمزنگاری وای‌فای WEP/WPA/WPA2
دریافت و ارسال پیامک پشتیبانی از SMS
امکانات نرم‌افزاری VPN L2TP – APN – DMZ – Port Mapping – Firewall
قیمت و گارانتی  حدود ۲ میلیون تومان – گارانتی سه ساله آونگ

طراحی مودم نتربیت NW-431F

سفید شیری، زیبا، بسیار سبک و جمع‌وجور است. گرفتن چنین مودمی، حس خوبی به انسان منتقل می‌کند.

مودم 4G LTE نتربیت NW-431F

طراحی خاص و عجیبی ندارد و مانند غالب مودم‌های رومیزی و ثابت، درگاه‌ها در پشت مودم هستند؛ آنتن‌های خارجی در لابه‌لای درگاه‌ها چینش شدند؛ چراغ‌های چشمک‌زن آبی در بخش رویی و جلویی مودم هستند و کناره‌ها و کفی مودم، مشبک است.

مودم 4G LTE نتربیت NW-431F

شیار سیم‌کارت در کناره سمت چپ قرار گرفته و کار با آن راحت است. با یک فشار، سیم‌کارت در اسلات خودش قرار می‌گیرد و با فشار بعدی، پوکه سیم کارت به بیرون می‌پرد.

۴ درگاه شبکه اترنت صد مگابیتی داریم که یک درگاه مجزا در سمت راست و سه درگاه دیگر کنار یکدیگر در وسط قرار دارند. نکته‌ای که باید درباره این درگاه بگوییم؛ عدم داشتن برچسب یا حتی چراغ ارسال و دریافت داده بود.

مودم 4G LTE نتربیت NW-431F

خبری از کلید پاور یا کلید روشن/خاموش کردن وای‌فای نیست و فقط کلید ریست و WPS را می‌بینیم؛ به همراه کانکتور آداپتور برق که در منتهی الیه سمت چپ است.

مودم 4G LTE نتربیت NW-431F

آنتن‌های سفید و ظریف این مودم را می‌توانید ۹۰ درجه به عقب و ۲۷۰ درجه به راست یا چپ تنظیم کنید تا بیشترین دریافت سیگنال شبکه موبایل یا ارسال امواج رادیویی وای فای را داشته باشید.

مودم 4G LTE نتربیت NW-431F

در جعبه نتربیت NW-431F، علاوه بر خود مودم، یک کابل شبکه، آداپتور برق و دفترچه راهنما گذاشته شده است.

نصب و پنل کاربری مودم روتر Neterbit مدل NW-431F

نصب و راه‌اندازی مودم‌های سیم کارتی بسیار آسان و در چشم برهم زدنی است. تنها کاری که باید انجام بدهید؛ انداختن یک سیم کارت روی مودم و اتصال آداپتور به برق است.

مودم ۴۳۱ اف نتربیت هم از این قاعده مستثنی نیست و زیر ۱۰ ثانیه، اینترنت همراه روی گوشی یا لپ‌تاپ شما است.

برای شروع، نیازی به تنظیم وای فای، دادن رمزعبور یا انتخاب شبکه موبایل و باند رادیویی ندارید و اگر یک کاربر معمولی باشید که فقط انتظار اتصال به اینترنت پر سرعت را دارد؛ شاید هرگز سراغ پنل کاربری تحت وب این مودم نروید.

اما برای تغییر پسورد وای‌فای، تغییر باند رادیویی وای فای، انتخاب دستی شبکه ۴G LTE و باندهای LTE یا تنظیمات دیگر، باید آدرس آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را در یک مرورگر وب وارد کرده و با نام کاربری و پسورد admin/admin وارد تنظیمات شوید.

نتایج بررسی و گشت و گذار چند روزه ما در پنل کاربری مودم روتر ۴G LTE نتربیت ۴۳۱F نشان می‌دهد فریم‌ویر سفارشی سبک، تمیز، روان و کمینه شده‌ای است.

تنظیمات و گزینه‌های لازم و مورد نیاز یک کاربر خانگی برای مودم سیم کارتی رومیزی، در دسترس هستند و باقی تنظیمات پیشرفته و اضافی که شاید هیچ‌کس سراغ‌شان نرود؛ حذف شدند.

منوها در نوار سمت چپ چینش شدند و آیکون‌های سیم کارت، پیامک، وضعیت آنتن‌دهی، وضعیت وای‌فای و لاگین در بالا سمت راست دیده می‌شوند. رنگ غالب پنل هم آبی و سفید است.

رابط کاربری این پنل کاربری همانند دیگر مودم‌های نتربیت، کاربرپسند و فوق‌العاده ساده است تا با چند دقیقه کار در آن، همه‌چیز را یاد بگیرید.

شروع با صفحه اطلاعات و Device Info است؛ جایی که میزان مصرف پردازنده و رم، میزان مصرف اینترنت و مدت زمان آنلاین بودن به همراه آدرس IP مودم، مک آدرس و سابت نت ماسک دیده می‌شوند:

پنل نتربیت NW-431F

در بخش Network Info به طور مفصل می‌توانید اطلاعات زیادی درباره شبکه موبایل متصل شده به مودم پیدا کنید. از پارامترهای RSRP و RSRQ و RSSI و SINR تا شماره دکل مخابراتی، باند رادیویی، اپراتور موبایل و …

پنل نتربیت NW-431F

بخش DHCP Client list به شما فهرستی از دستگاه‌های متصل به مودم نشان می‌دهد. در بخش Wi-Fi Client List هم فهرستی از دستگاه‌های متصل به وای‌فای را خواهید دید.

اما مهم‌ترین بخش، Network Settings است؛ جایی که می‌توانید نوع اینترنت، نوع شبکه موبایل، باند رادیویی و تنظیمات دیگر را انجام دهید.

می‌توانید انتخاب کنید اینترنت از طریق درگاه WAN و PPPoE دریافت شود یا از طریق سیم کارت و شبکه ۴G:

پنل نتربیت NW-431F

امکان قفل شبکه و تعریف یک APN جدید را دارید (ما برای سیم کارت شاتل موبایل استفاده کردیم):

پنل نتربیت NW-431F

قفل شبکه موبایل:

پنل نتربیت NW-431F

فهرستی از باندهای قابل پشتیبانی در مودم نتربیت ۴۳۱ و قابلیت قفل باند رادیویی:

پنل نتربیت NW-431F

در بخش LAN Settings هم تنظیمات رایج و معمول برای شبکه وای فای (تغییر پسورد، فرکانس رادیویی، پهنای‌باند و …) را می‌بینیم:

پنل نتربیت NW-431F

بخش مهم دیگری که برای کاربران جذاب خواهد بود؛ Network APP است؛ جایی که ابزارهای DMZ و VPN L2TP و Port Mapping و SMS مشاهده می‌شوند:

پنل نتربیت NW-431F

در بخش System Managment می‌توانید ابزارهای مدیریت رمزعبور پنل کاربری مودم، تنظیمات ساعت و زمان، زمان‌بندی ریستارت مودم و تغییر زبان پیش فرض پنل را داشته باشید:

پنل نتربیت NW-431F

در قسمت Device Managment نیز ابزار آپدیت فریم‌ویر، ریستارت مودم و پشتیبان‌گیری از تنظیمات یا بازنشانی تنظیمات را می‌بینیم:

پنل نتربیت NW-431F

در نهایت، از کار با این پنل کاربری ساده و تر و تمیز، لذت می‌برید و به نظر نمی‌رسد احساس کمبودی وجود داشته باشد.

تصاویر دیگری از قابلیت‌های پنل تحت وب نتربیت ۴۳۱:

تست و ارزیابی مودم Neterbit NW-431F

می‌خواهیم با سیم‌کارت‌های همراه اول و ایرانسل، وضعیت سرعت اینترنت، تاخیر یا پینگ و میزان گیرندگی آنتن‌ها و سیگنال‌های مودم مودم Neterbit NW-431F را بررسی کنیم. برای این تست‌ها هیچ نرم‌افزار و ابزاری بهتر از اسپیدتست معروف نیست.

بعد هم با نرم‌افزار WiFi Spped Test Pro سراغ وضعیت سرعت و قدرت سیگنال‌های وای فای می‌رویم.

در تست‌ها و بررسی‌های مودم قبلی، بارها شرایط تست را گفتیم ولی دوباره اشاره می‌کنیم: یک آپارتمان ۱۵۰ متری در طبقه دوم ساختمان، نزدیکی به دکل ایرانسل حدود ۷۰۰ متر، نزدیکی به دکل همراه اول حدود ۱.۵ کیلومتر و محیط اطراف کاملا باز و بدون مانع.

سعی شده تست‌ها بارها و بارها تکرار شوند؛ در صبح، ظهر، بعدازظهر و آخر شب. آزمایش‌ها هم با لپ‌تاپ و کابل LAN و هم با گوشی موبایل و وای فای تکرار شدند تا اطمینان حاصل شود نتایج تقریبا ثابت و واقعی هستند.

در هنگام اجرای تست‌ها، هیچ دستگاه یا اپلیکیشن دیگری به اینترنت مودم نتربیت وصل نبوده است.

خوب، با این مقدمه، سراغ تست سرعت همراه اول برویم. با لپ‌تاپ سرعت دانلود بین ۱۵ الی ۱۶ مگابیت تا ۲۳ مگابیت در نوسان بود؛ پینگ هم عمدتا ۴۱ تا ۴۳ میلی ثانیه بود که یکی دو باری به ۵۰ میلی ثانیه هم رسید:

بررسی مودم نتربیت NW-431F

اما جالب است بگوییم سرعت آپلود در همراه اول همیشه بالاتر از سرعت دانلود بود. سرعت آپلود روی لپ‌تاپ تا ۲۶ مگابیت هم می‌رسید.

در اجرای تست‌ها با گوشی و سیم کارت همراه اول، میانگین سرعت دانلود حدود ۱۵ مگابیت است. برخی اوقات سرعت تا ۱۸ مگابیت هم افزایش پیدا می‌کند ولی بیشتر اوقات همان حوالی ۱۴ و ۱۵ مگابیت با پینگ ۵۱ تا ۶۱ میلی ثانیه است:

بررسی مودم نتربیت NW-431F

در این نقطه‌ای که هستیم؛ همیشه و روی همه مودم‌ها، سرعت اینترنت همراه اول پایین‌تر از ایرانسل است؛ چون از دکل همراه اول دورتر هستیم.

سیم‌کارت همراه اول را درآورده و سیم‌کارت ایرانسل را گذاشتیم و همان تست‌های قبلی تکرار شدند.

سرعت اینترنت روی لپ‌تاپ به یک باره افزایش یافت و دانلودها به مرز ۸۰ مگابیت و بیشتر رسید. میانگین سرعت‌ها بالای ۷۵ مگابیت بود و البته یک بار سرعت به ۸۹/۶۹ مگابیت هم رسید:

بررسی مودم نتربیت NW-431F

پینگ ایرانسل روی لپ‌تاپ ۳۴ میلی ثانیه است که برای اینترنت موبایل با مودم ۴G خیلی خوب است. سرعت آپلود بین ۱۰ تا ۲۳ مگابیت در نوسان بود.

روی گوشی موبایل، سرعت دانلود اینترنت ایرانسل بین ۱۹ تا ۲۸ مگابیت و پینگ ۴۵ تا ۴۷ میلی ثانیه است:

بررسی مودم نتربیت NW-431F

سرعت آپلود چندین بار حدود ۱۰ مگابیت و یک بار ۲۳ مگابیت رسید.

سیم کارت شاتل موبایل را هم روی این مودم قرار دادیم که برای اولین بار نشناخت ولی با ریست مودم و تعریف APN شناسایی کرد و چون از قبل روی شبکه ایرانسل رومینگ شده بود؛ همان نتایج سرعت و آنتن‌دهی اینترنت ایرانسل را داد و دیگر اینجا اشاره نمی‌کنیم.

نتایج تست سرعت، پینگ، شرایط آنتن‌دهی و قدرت سیگنال‌های مودم را در جدول و تصاویر زیر مشاهده می‌کنید:

وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز نزدیک مودم فاصله ۵ متر فاصله ۱۰ متر فاصله ۱۵ متر
سرعت وای‌فای ۹۸.۳۸ مگابیت ۱۰۵.۸۱ مگابیت ۵۰.۲۳ مگابیت ۴۵.۹۵ مگابیت
سرعت دانلود اینترنت ۳۵.۹۶ مگابیت ۱۷.۳۰ مگابیت ۲۳.۸۰ مگابیت ۳۰.۲۰ مگابیت
سرعت آپلود اینترنت ۱۱.۲۸ مگابیت ۱۰.۳۵ مگابیت ۸.۳۵ مگابیت ۷.۲۹ مگابیت
تاخیر ۲ میلی ثانیه ۴۶ میلی ثانیه ۲۷ میلی ثانیه ۱ میلی ثانیه
قدرت سیگنال‌های وای‌فای منفی ۳۷ منفی ۴۹ منفی ۶۱ منفی ۶۶

در وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز، فاصله ۵ تا ۷ متری، بهترین نتایج به دست می‌آیند و بالاترین قدرت سیگنال‌ها و سرعت وای فای را داریم.

در مودم نتربیت ۴۳۱ هم در فاصله ۵ متری و ۷ متری، سرعت وای فای تا ۱۰۵ مگابیت افزایش پیدا می‌کند؛ سرعت دانلود حدود ۲۰ الی ۳۰ مگابیت است و پینگ ۲۷ میلی ثانیه داریم.

دوباره پس از ۱۰ و ۱۵ متر فاصله‌گیری از مودم، سرعت و قدرت سیگنال‌ها افت می‌کند که کاملا طبیعی است.

نکته آخر اینکه طی چند روزی که به اینترنت مودم ۴۳۱F وصل بودیم؛ قطعی یا اختلال یا مشکلی مشاهده نشده و یک اینترنت روان و تمیز به تمام دستگاه‌ها می‌داد؛ به‌ویژه با کابل شبکه LAN که سرعت اینترنت بیش از دو برابر سرعت اینترنت روی گوشی بود.

بررسی مودم نتربیت NW-431F

در چندین تستی که روی سرورهای خارجی گرفتیم؛ سرعت اینترنت حدود ۳۰ مگابیت بود.

قیمت مودم ۴G/TD-LTE نتربیت NW-431F

مودم ۴G نتربیت ۴۳۱ با قیمت حدود ۲ میلیون تومان، با سه سال گارانتی تعمیر و یک سال گارانتی تعویض شرکت آوانگ در بازار به فروش می‌رسد؛ یک قیمت رقابتی میان مودم‌های سیم کارتی رومیزی که کاربر خانگی را هدف‌گذاری می‌کند.

مودم 4G LTE نتربیت NW-431F

به جز چند مدل مودم ۴G جیبی برند یوکیو یا مودم‌های ارزان‌قیمت FD-i40 B1 و FD-M40 G1 ایرانسل، تقریبا مودم سیم کارتی ارزان‌تر از مودم روتر ۴G LTE نتربیت NW-431F نداریم.

بنابراین، این قیمت می‌تواند خیلی از کاربران را وسوسه کند تا مودم خود را ارتقا و تغییر دهند. به ویژه اینکه شما یک مودم قاچاق و رجیستر نشده خریداری نمی‌کنید و مودمی با گارانتی رسمی و معتبر دریافت خواهید کرد.

مزایا:

۱- آنلاک و پشتیبانی از همه سیم‌کارت‌ها و شبکه‌های موبایل ۴G

۲- فریم‌ویر و پنل ساده و تمیز و روان

۳- قابلیت انتخاب دستی باند رادیویی و قفل باند

۴- سبک و زیبا

۵- سرعت آپلود خیلی خوب

۶- پینگ پایین

معایب:

۱- نداشتن وای فای فرکانس ۵ گیگاهرتز

۲- نداشتن درگاه USB

۳- نداشتن کلید روشن/خاموش پاور و وای‌فای مودم

خرید مودم ۴G LTE نتربیت NW-431F


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫4 دیدگاه ها

  1. درود
    آیا از آنتن مودم FD-i40 B1 میشه برای مودم b612 جهت تقویت انتن دهی استفاده کرد یا نیاز ب آنتن دیگه ای داره ؟

  2. باتشکر مقاله خیلی خوبی بود فقط چنتا سوال:
    ۱- چرا توی تست ها سرعت لپ تاپ بیشتر از موبایل بود؟
    ۲- اهمیت باندهای رادیویی در چیست و کدوم باند سرعت بالاتری دارد؟
    ۳- پشتیبانی از وای فای فرکانس ۵ گیگاهرتز چقدر رو سرعت اینترنت ۴G تاثیر می گذارد؟

  3. اگه مودم های برتر فورجی بازار رو تو رده قیمت های مختلف معرفی کنیدخیلی عالی میشه. با تست سرعت تو شرایط یکسان هم باشه که دیگه عالی میشه واقعا مقایسه کنیم سرعتی نهایی که به کاربر میدن. چند وقته میخوام مودم بخرم واقعا گیج شدم نمیدونم مودمای مثلا ۱۰ میلیونی ارزش خرید دارن یا نه. سرعتشون چقدر با مودم های رده پایین فرق میکنه و واقعا سرعتی که تبلیغ میکنن تو ایران میشه بهش رسید یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا