فناوریوای‌فای

شرکت آنر از اولین روتر وای‌فای ۶ پلاس خود با قیمت بسیار پایین ۳۲ دلار رونمایی کرد

شرکت آنر (Honor) زیرمجموعه برندهای هواوی، امروز بعدازظهر در خلال معرفی جدیدترین محصولات خود به صورت آنلاین؛ از اولین روتر وای‌فای ۶ خود رونمایی کرد.

این روتر یک نام بسیار ساده دارد و Router 3 نامیده می‌شود و در سبک طراحی روترهای بسیار زیبای شرکت شیائومی است.

روتر جدید آنر در رده AX3000 با یک پردازنده دو بانده ۱.۲ گیگاهرتز و ۱۲۸ مگابایت حافظه رم است.

پردازنده این روتر Kirin W650 ساخت شرکت هواوی است که از وای‌فای ۶ پلاس (+Wi-Fi 6) پشتیبانی می‌کند. وای‌فای ۶ پلاس یک فناوری اختصاصی شرکت هواوی است که چندین ویژگی و قابلیت ویژه روی استاندارد وای‌فای ۶ از جمله پشتیبانی از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز و فناوری Narrowband برای بهبود سرعت و آنتن‌دهی دارد.

سرعت حداکثری این روتر روی هر دو فرکانس کاری وای‌فای به مرز ۳ گیگابیت می‌رسد. روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۵۷۴ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز حداکثر سرعت ۲۴۰۲ مگابیتی را به نمایش می‌گذارد.

دارای چهار آنتن خارجی با قدرت ۵ دسی بل است تا از MU-MIMO و MIMO 2×2 پشتیبانی کرده باشد. به پروتکل رمزنگاری نسل جدید WPA3 مجهز است و در پنل مدیریتی آن می‌توان ابزارهایی برای تعریف شبکه میهمان، کنترل والدین، فایروال، تنظیمات DMZ و مقابله با حملات DoS یافت.

همچنین، ابزارهایی برای کنترل ترافیک شبکه و اینترنت، محدودسازی سرعت شبکه، مدیریت پهنای‌باند هر دستگاه، شتاب‌دهنده‌گی گیم‌ها، فیلترسازی آدرس MAC و وی‌پی‌ان مشاهده می‌شود.

روتر Router 3 آنر که بسیار شبیه به روتر جدید وای‌فای ۶ پلاس هواوی هم هست؛ از چهار درگاه شبکه اترنت گیگابیتی WAN/LAN سود برده و همراه با اپلیکیشن Smart Life APP هواوی عرضه می‌شود.

آنر امروز اعلام کرد این روتر وای‌فای ۶ پلاس ارزان قیمت را با ۲۱۹ یوهان چین یا ۳۲ دلار امریکا از ۲۵ ماه می وارد بازار چین می‌کند. همچنین، از ماه جولای ۲۰۲۰ وارد بازارهای جهانی می‌شود.

این روتر در اندازه ۲۴۲ در ۱۵۲ در ۴۱ میلی‌متر و وزن ۳۷۹ گرم ساخته شده و فقط یک چراغ LED در جلو برای نشان دادن روشن یا خاموش بودن روتر دارد. آنتن‌های این روتر کاملا روی آن شکل خوابیده‌ای گرفته و در پنل پشتی هم طراحی بسیار زیبا و مینیمالی را شاهد هستیم.

در تبلیغات شرکت آنر اعلام شده که این روتر پر سرعت برای استریم بازی و ویدیو یا چندکاربری در خانه مناسب است. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫2 دیدگاه ها

    1. سرعت وای‌فای روتر ۳ گیگابیت است
      کلا یک دستگاه روتر بی‌سیم است و مودم نیست. مودم به این دستگاه وصل می‌شود و بعد اینترنت روی وای‌فای به اشتراک گذاشته خواهد شد.
      سرعت اینترنت روتر بستگی به مودم وصل شده دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا