فناوریوای‌فای

با این دانگل USB سریع‌ترین وای‌فای را به لپ‌تاپ خود اضافه کنید

شرکت دی‌لینک از اولین دانگل وای‌فای ۶ با درگاه USB 3.0 در نمایشگاه CES 2021 رونمایی کرد.

در حال حاضر، وای‌فای ۶ محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین استاندارد وای‌فای در میان اسمارت‌فون‌های میان‌رده تا پرچم‌دار است. دو سالی می‌شود که مودم‌ها و روترهای وای‌فای ۶ وارد بازار شدند و همه کاربران در حال کوچ به این وای‌فای هستند.

اگر لپ‌تاپ شما هنوز از وای‌فای ۶ پشتیبانی نمی‌کند ولی یک روتر وای‌فای ۶ دارید؛ می‌توانید با خرید دانگل دی‌لینک AX1800، وای‌فای ۶ را به لپ‌تاپ خود اضافه کنید. واضح است که می‌توانید این دانگل وای‌فای را به کامپیوتر شخصی و رومیزی خود نیز نصب کنید تا سریع‌ترین وای‌فای را داشته باشید.

دی‌لینک می‌گوید AX1800 اولین دانگل وای‌فای ۶ رسمی دنیا است و می‌تواند سرعت انتقال اطلاعات روی دستگاه شما را به ۱۲۰۰ مگابیت یا ۱.۲ گیگابیت برساند.

در واقع، سرعت این دانگل روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به مرز ۶۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز به مرز ۱۲۰۰ مگابیت می‌رسد ولی چون دانگل می‌تواند فقط به یک فرکانس در هر زمانی وصل شود؛ بنابراین سریع‌ترین وای‌فای سرعتی ۱.۲ گیگابیتی خواهد بود.

شاید افرادی که لپ‌تاپ یا پی‌سی با وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac دارند؛ زیاد به این دانگل USB 3.0 توجهی نکنند ولی افرادی که لپ‌تاپ وای‌فای ۴ یا ۸۰۲.۱۱n تک بانده دارند؛ با خرید این دانگل وای‌فای می‌توانند یک ارتقای بزرگ در سرعت و استاندارد شبکه بی‌سیم دستگاه خود داشته باشند.

دانگل دی‌لینک AX1800 از فناوری‌های OFDMA و MU-MIMO پشتیبانی می‌کند تا یک وای‌فای موثر و کارآمد به دست دهد. همین‌طور، به WPA3 آخرین استاندارد رمزنگاری اطلاعات روی شبکه‌های بی‌سیم مجهز است.

این دانگل را می‌توانید روی ویندوز ۷ و ۱۰، سیستم‌های مک، لینوکسی و کروم‌بوک نصب کنید.

این آداپتور در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ و با قیمت ۱۰۰ دلار وارد بازار می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا