فناوری

سرانجام بسته دو عددی روترهای قدرتمند Eero Pro 6 وارد بازار شد

دو سایت آمازون و بست بی با ۲۰ درصد تخفیف به قیمت ۳۲۰ دلار می‌فروشند

از این هفته، بسته دو عددی روتر مش وای‌فای ۶ پر قدرت Eero Pro 6 با قیمت زیر ۴۰۰ دلار عرضه می‌شوند.

این حرکت از سوی شرکت Eero متعلق به آمازون با هدف ارتقای سریع‌تر و ارزان‌تر روترهای مش وای‌فای یا روترهای سنتی از سوی کاربران انجام شده است.

سال گذشته بسته‌های یک عدد Eero Pro 6 معرفی و وارد بازار شدند ولی کاربران منتظر ورود بسته‌های دو عددی آن بودند که مقرون به صرفه‌تر بوده و واقعا امکان دسترسی به وای‌فای در هر گوشه از خانه را فراهم می‌کردند. اکنون دو سایت فروشگاهی Amazon و Best Buy فروشنده بسته دو عددی این روتر مش وای‌فای هستند و البته عجیب است که خود سایت رسمی شرکت Eero هنوز فروش این محصول را آغاز نکرده است.

هر دو سایت بالا تا ۲۸ سپتامبر نیز ۲۰ درصد تخفیف روی این بسته دو عددی Eero Pro 6 ارائه کردند تا بتوانید با پرداخت ۳۲۰ دلار، یکی از بهترین روترهای مش وای‌فای ۶ بازار را تهیه و در خانه نصب کنید. Eero Pro 6 از استاندارد وای‌فای ۶ و سه کانال رادیویی سود برده و می‌تواند یک خانه به مساحت ۳۲۵ متر را زیر پوشش وای‌فای ببرد.

پیش از این، بسته تک عددی Eero Pro 6 با قیمت ۲۲۹ دلار عرضه شده بود که می‌توانست خانه‌ای با مساحت ۱۸۶ متر مربع را پوشش دهد و بسته سه عددی Eero Pro 6 را با قیمت ۵۹۹ دلار شاهد بودیم که خانه‌ای ۵۵۷ متر مربعی را به طور کامل زیر پوشش وای‌فای قرار می‌داد.

عالی اما گران

بسته دو عددی روتر Eero Pro 6 برای افرادی که در آپارتمان‌های بزرگ زندگی می‌کنند یا یک خانه سه خوابه دارند؛ کاملا کفایت می‌کند و فقط کافی است به یک مودم ADSL/VDSL یا مودم ۴G LTE وصل کنند تا سراسر خانه به اینترنت دسترسی داشته باشد. همین‌طور، خانه‌هایی که کوچک هستند؛ مثلا ۱۰۰ متر مربعی ولی دیوارهای ضخیمی دارند و باید در هر اتاق خواب به اینترنت پرسرعت برای استریم ویديو و بازی دسترسی داشت؛ خرید بسته دو عددی Eero Pro 6 پیشنهاد می‌شود.

این روتر دارای دو درگاه شبکه RJ45 گیگابیتی نیز هست تا بتوانید تلویزیون، کامپیوتر رومیزی، لپ‌تاپ و کنسول بازی خود را به آن وصل کرده و اینترنت با تاخیر کمتر و سرعت بیشتری تجربه کنید.

روترهای Eero به هاب‌های هوشمند Zigbee داخلی مجهز هستند تا بتوانید دستگاه‌های Zigbee مانند درب‌های هوشمند، دوربین‌های امنیتی، چراغ‌های هوشمند، سنسورها و هر دستگاه اینترنت اشیا دیگری را به آن وصل کنید. البته، روتر Eero فقط یک هاب مرکزی است و برای مدیریت این دستگاه‌ها روی گوشی موبایل به یک حساب کاربری آمازون و الکسا نیاز خواهید داشت.

نزدیک‌ترین رقیب برای این روترهای مش وای‌فای ارزشمند و برتر بازار، ایسوس ZenWiFi AX با قیمت ۴۵۰ دلار برای بسته دو عددی است. ایسوس همیشه تنظیمات و کنترل بیشتری برای شبکه فراهم می‌کند و از نظر امکانات نرم‌افزاری و پنل کاربری اصلا قابل مقایسه با Eero Pro 6 نیست.

روترهای Eero 6 ساده (بدون پسوند Pro) نیز در بازار یافت می‌شوند که ارزان‌تر بوده و یک بسته سه تایی آن‌ها ۲۷۹ دلار است و برای پوشش وای‌فای خانه‌ای به مساحت ۴۶۴ متر مربع کافی است. حداکثر سرعت این روترها ۵۰۰ مگابیت است و فقط از دو باند رادیویی پشتیبانی می‌کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
ورج

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا