اخبار جهان

اپل روتر مش وای‌فای لینک‌سیس Velop Wi-Fi 6 را روی فروشگاه آنلاین خود عرضه کرد

سازگاری کامل با Apple HomeKit

اخیرا شرکت اپل مجموعه‌ای از محصولات و اکسسوری‌ها را روی فروشگاه آنلاین خود عرضه کرده است؛ از جمله روتر مش وای‌فای Linksys Velop AX4200 که از HomeKit این شرکت پشتیبانی می‌کند.

قیمت یک روتر Velop AX4200 حدود ۲۵۰ دلار، قیمت بسته دو تایی ۴۰۰ دلار و قیمت بسته سه تایی این روتر وای‌فای ۶ روی سایت اپل حدود ۵۰۰ دلار است.

فناوری مش وای‌فای اجازه می‌دهد با استفاده از چندین نود، یک وای‌فای سراسری و یکسان از نظر کیفیت، سرعت و آنتن‌دهی در همه نقاط خانه راه‌اندازی کنید. وای‌فای ۶ هم سریع‌ترین استاندارد حال حاضر شبکه‌های بی‌سیم است و تاخیر و مصرف باتری بسیار کمتری نسبت به وای‌فای ۵ (استاندارد ۸۰۲.۱۱ac) دارد.

هفته گذشته و با به‌روزرسانی نرم‌افزاری که روی روتر AX4200 لینک‌سیس صورت گرفت، پشتیبانی از HomeKit به آن افزوده شد تا بتواند اپلیکیشن Home اپل روی آیفون، آیپد و مک را مدیریت کرده و گزینه‌هایی برای بهبود امنیت شبکه ارائه دهد.

روتر Velop AX4200 یکی از بهترین روترهای مش وای‌فای دنیا روی وای‌فای ۶ است. یک روتر سه بانده با چندین درگاه شبکه LAN یک گیگابیت که می‌تواند نزدیک به ۱۲۰ دستگاه را به طور همزمان پشتیبانی کند.

این روتر به فناوری Intelligent Mesh مجهز است که امکان دسترسی به وای‌فای گیگابیتی را در هر گوشه و کنار خانه فراهم می‌کند. یک پردازنده چهار هسته‌ای با سرعت ۱.۴ گیگاهرتز روی آن سوار شده و به ابزار کنترل والدین برای محافظت از کودکان مجهز شده است.

از دیگر محصولاتی که اپل روی سایت فروشگاه آنلاین خود به تازگی عرضه کرده است؛ می‌توان به کیس صفحه‌کلید/ترک‌پد لاجیتک برای آیپد ایرهای نسل چهارم اشاره کرد. قیمت این کیس صفحه‌کلید ۲۰۰ دلار زده شده است ولی از ویژگی‌هایی مانند اتصال Smart Connector، پایه‌های قابل تنظیم، کلیدهای دارای نور پس زمینه و غیره برخوردار است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
macrumors

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا