فناوریوای‌فای

معرفی روتر مش وای‌فای ۶ با قیمت ارزان‌تر در نمایشگاه CES

روترهای سه بانده مش وای‌فای Arris در دنیا معروف هستند. شرکت آریس در خط تولید روترهای Surfboard انواع روترهای سه بانده وای‌فای ۶ دارد.

رویکرد این شرکت هم اختصاص یک باند ۵ گیگاهرتز اختصاصی برای تبادل روتر اصلی با گره‌ها در شبکه مش وای‌فای است تا بهترین کارایی به دست بیاید. معمولا این لینک را backhaul می‌گوییم و روی سرعت و کیفیت وای‌فای در سراسر یک خانه بزرگ بسیار تاثیرگذار است.

حالا، شرکت آریس در نمایشگاه CES 2021 از یک روتر مش وای‌فای سه بانده جدیدی با نام Surfboard Max رونمایی کرده است. این روتر هم از نسل وای‌فای ۶ است ولی قیمت ارزان‌تری نسبت به روترهای دیگر این شرکت دارد. بسته دو تایی این روتر قیمتی ۴۰۰ دلار دارد. قیمت یک روتر Surfboard Max فقط ۲۵۰ دلار است.

روتر Surfboard Max در رده AC6000 است و از طراحی مشابه روترهای Surfboard Max Pro و Max Plus این شرکت سود می‌برد که سال گذشته میلادی معرفی شده و وارد بازار شدند.

روتری با مشخصات رده بالا ولی کمی ارزان‌تر

شرکت آریس می‌گوید بسته دو تایی این روتر برای پوشش دادن یک خانه با متراژ ۵۱۰ متر مربعی کافی است. اگر بخواهیم یک روتر مش وای‌فای ۶ خوب بازار را با روتر Surfboard Max مقایسه کنیم؛ باید به روترهای Asus ZenWiFi AX اشاره کنیم که ۵۰ دلار گران‌تر هستند ولی پرچم‌دارترین روترهای مش وای‌فای بازار محسوب می‌شوند.

روتر جدید Arris از ۴ لینک backhaul سود می‌برد و به طور کامل از استاندارد ۸۰۲.۱۱ax یا Wi-Fi 6 بهره‌مند است. بنابراین، در این روتر شاهد فناوری‌هایی مانند OFDMA و ۱۰۲۴ QAM و Target Wake Time و تکنیک‌هایی برای کاهش مصرف باتری دستگاه‌های همراه هستیم.

البته، روتر Surfboard Max به آخرین نسل از استاندارد وای‌فای؛ Wi-Fi 6E مجهز نیست و نمی‌توانید از باند رادیویی جدید ۶ گیگاهرتز استفاده کنید.

این روتر دارای دو درگاه شبکه اترنت یک گیگابیتی است و سرعت وای‌فای آن حداکثر ۶۰۰۰ مگابیت است که روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۱.۲ گیگابیتی و در فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۴.۸ گیگابیتی داریم.

نکته جالب روتر Surfboard Max این است که به طور مستقیم به پریز برق و دیوار وصل شده و نیازی به کابل برق هم ندارد.

هنوز قیمت روتر مش وای‌فای ۶ آریس مشخص نشده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا