فناوریوای‌فای

نت‌گیر سریع‌ترین اکستندر وای‌فای دنیا را با سرعت ۳ گیگابیت معرفی کرد

شرکت نت‌گیر یک دستگاه توسعه‌دهنده (اکستندر) وای‌فای سه بانده به نام Nighthawk X6S EX8000 معرفی کرد که تا حالا بهترین و سریع‌ترین توسعه‌دهنده دنیا خواهد بود. Nighthawk X6S از سیستم مش وای‌فای اوربی نت‌گیر استفاده می‌کند. 

این توسعه‌دهنده وای‌فای در رده AC3000 است و از ۶ آنتن داخلی استفاده می‌کند. همانند سیستم اوربی؛ توسعه‌دهنده EX8000 نیز از چیپ‌ست IPQ4019 استفاده می‌کند که برای هر فرکانس رادیویی دو باند یا دو آنتن اختصاصی در نظر می‌گیرد. به این ترتیب؛ روی فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز از MIMO 2×2 استفاده می‌شود. البته، روی باند سوم نیز MIMO 4×4 برای فرکانس ۵ گیگاهرتز فعال است.

این دستگاه دو چیپ‌ست AC1300 و AC1700 دارد. AC1300 شامل فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز با دو آنتن هستند. سرعت فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برابر ۴۰۰ مگابیت و سرعت فرکانس ۵ گیگاهرتز ۸۶۷ مگابیت است. اما روی باند سوم یا همان فرکانس ۵ گیگاهرتز دوم سرعت ۱۷۰۰ مگابیت روی چهار بانده اختصاصی به دست می‌آید. تمام این مشخصات کمک می‌کنند تا فرکانس‌های روتر اولیه با بیشترین تقویت‌کنندگی روی هر فرکانسی دوباره منتشر شوند. 

این دستگاه از MU-MIMO نیز پشتیبانی می‌کند. امکانات ارتباطی این دستگاه پرقدرت شامل چهار درگاه اترنت یک گیگابیتی و یک درگاه USB 3.0 است. پردازنده مرکزی این دستگاه چهار هسته‌ای است و با استفاده از اپلیکیشن از راه دور کنترل و مدیریت می‌شود. تعداد زیاد درگاه‌های LAN اجازه می‌دهند دستگاه‌های بیشتری به توسعه‌دهنده متصل شوند و با سرعت بیشتری از اینترنت استفاده کنند. توسعه‌دهنده‌های دیگر نهایتا یک درگاه LAN دارند و از درگاه USB خبری نیست. 

نت‌گیر می‌گوید در یک خانه می‌توانید فقط از یک شبکه وای‌فای یا SSID استفاده کنید در حالی که دو روتر یا یک روتر و یک توسعه‌دهنده در دو نقطه خانه برای دسترسی به سریع‌ترین اینترنت ممکن دارید. 

نت‌گیر این توسعه‌دهنده را با قیمت ۲۳۰ دلار از هم‌اکنون پیش‌فروش می‌کند. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا