راهنمای خرید

بهترین و ارزان‌ترین اکستندر وای‌فای با محدوده پوشش‌دهی بسیار بالا

اگر دنبال یک اکستندر وای‌فای خوب و ارزان می‌گردید؛ چشم بسته دستگاه تی‌پی‌لینک RE220 را خریداری کنید.

این دستگاه در سال ۲۰۱۹ عرضه شده و در عین اینکه قیمت بسیار مناسبی در حدود ۴۰ دلار دارد؛ ولی از نظر عملکرد، کارایی، سرعت، برد موثر و تقویت سیگنال‌های وای‌فای از بسیاری دستگاه‌های پر قدرت و گران قیمت بازار بهتر عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: تفاوت وای‌فای اکستندر با وای‌فای بوستر چیست؟

تی‌پی‌لینک RE200 یک اکستندر وای‌فای برای همه افراد است. از یک دانش‌آموز و دانش‌جو گرفته تا یک کارمند که در خانه دورکاری می‌کند یا یک فریلنسر یا خانمی که در خانه مشغول تماشای فیلم‌های آموزشی و سرگرمی است.

حتی در دفاتر کاری و شرکت‌های کسب‌وکاری هم می‌تواند از این دستگاه برای تقویت وای‌فای در یک اتاق استفاده کرد.

تی‌پی‌لینک RE220 در تست‌ها کمترین قطعی و ناپایداری را داشته است به‌طوری‌که پس از چندین شبانه‌روز کار کردن یک سره حتی برای یک بار قطع نمی‌شود.

روی هر دو فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز سرعت نسبتا خوبی به نمایش می‌گذارد و برای تقویت هر دو فرکانس وای‌فای مناسب است.

روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت اسمی ۳۰۰ مگابیت با استاندارد ۸۰۲.۱۱n دارد ولی عملا متوسط سرعت نزدیک به ۴۲ مگابیت با پینگ ۱۰ میلی‌ثانیه است. اگر کمی دورتر از این اکستندر قرار بگیرید؛ سرعت بین ۲۵ تا ۳۰ مگابیت با پینگ ۱۱ میلی‌ثانیه خواهد شد.

در فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت اسمی ۴۳۳ مگابیت در استاندارد وای‌فای ۵ یا ۸۰۲.۱۱ac است ولی سرعت عملی به دست آمده نزدیک به ۵۶ مگابیت است. با کمی فاصله از این اکستندر وای‌فای هم سرعت نزدیک به ۴۰ مگابیت می‌شود.

افزایش سرعت با لینک backhaul

تی‌پی‌لینک RE200 دارای یک درگاه شبکه اترنت RJ45 صد مگابیتی است. اگر با کابل شبکه این اکستندر را به روتر یا مودم وصل کنیم؛ سرعت‌های هر دو فرکانس بسیار بیشتر می‌شوند.

برای نمونه، سرعت وای‌فای فرکانس ۵ گیگاهرتز با اتصال کابل شبکه یا اصطلاحا لینک backhaul به مرز ۱۰۸ مگابیت می‌رسد. در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت بسیار خوب ۱۰۰ مگابیت را تجربه می‌کنیم.

دارای یک حالت High-Speed Mode است که به طور خودکار یک فرکانس یا چند فرکانس و باند رادیویی را برای لینک backhaul پیدا و تنظیم می‌کند. با انتخاب و فعال‌سازی این مود می‌شود باز هم سرعت اینترنت و وای‌فای را افزایش داد.

مصرف انرژی tp-link re220 نزدیک به ۶ وات است و از سه آنتن وای‌فای داخلی سود می‌برد. به طور مستقیم به پریز برق دیوار وصل می‌شود؛ البته پلاگین آن بیشتر برای کشورهایی مانند ایالات متحده ساخته شده و ما در ایران باید از یک مبدل استفاده کنیم.

اندازه این دستگاه هم نسبتا بزرگ نیست و ۱۱۰ در ۶۵.۸ در ۷۵.۲ میلی‌متر می‌شود.

تی‌پی‌لینک می‌گوید با کمک این دستگاه می‌تواند محدوده پوشش‌دهی وای‌فای خود را تا ۳۰۰ متر مربع افزایش دهید. شاید این ادعا خیلی غلو شده باشد ولی قطعا برای خانه‌های ۲۰۰ متری یا چند طبقه و خانه‌های با اتاق‌های متعدد بسیار مفید است و می‌تواند درست و حسابی وای‌فای روتر را تقویت کنند.

در خانه‌های کوچک مانند زیر ۱۰۰ متری حتی شاید نتیجه معکوس بدهد و با عث تداخل امواج رادیویی شود. اصولا استفاده از اکستندرهای وای‌فای برای نقطه یا مناطقی از خانه است که سیگنال‌های وای‌فای بسیار ضعیف هستند و نیاز به آمپدانس یا تقویت دارند.

محصول تی‌پی‌لینک RE220 در سایت دیجی‌کالا برچسب قیمتی ۷۸۲ هزار تومان دارد ولی در برخی سایت‌های دیگر مانند ایمالز می‌توانید تا ۶۵۰ هزار تومان هم خریداری کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا