راهنمای خرید

بهترین تقویت کننده وای فای بازار (معرفی ۵ اکستندر)

یک اکستندر ارزان‌قیمت بخرید و سرعت وای‌فای خانه را دو برابر کنید

همیشه نیازی به خرید یک روتر یا مودم گران‌قیمت برای بهبود وای‌فای خانگی نیست. با داشتن بهترین تقویت کننده وای فای، می‌توانید سرعت اینترنت را در نقطه‌ای که می‌خواهید؛ چند برابر کنید.

اگر در یک نقطه یا اتاق خانه با مشکل سیگنال ضعیف وای‌فای روبرو هستید؛ اکستندرها بهترین راه‌کار پیش پای شما هستند.

اکستندرها ارزان‌تر از روترها یا مودم‌ روترهای دو بانده هستند؛ ساده‌تر نصب و راه‌اندازی می‌شوند؛ در هر نقطه‌ای از خانه قابل نصب بوده و کارایی بهتری به شما می‌دهند.

درباره مزایای اکستندرها و تفاوت‌های اکستندر با تقویت‌کننده و توسعه‌دهنده زیاد صحبت کردیم. همین‌طور، انواع اکستندرها در بازار و اینکه یک اکستندر خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. به علاوه، گفتیم چگونه با یک اکستندر، وای‌فای خانه را تقویت کنیم.

پس، اینجا دیگر نمی‌خواهیم بحث را طولانی کنیم و مستقیم سراغ معرفی ۵ توسعه‌دهنده و تقویت‌کننده وای‌فای برای کاربران مختلف می‌رویم:

بهترین تقویت کننده وای فای

در هنگام انتخاب بهترین اکستندر یا تقویت کننده وای فای، باید حواسمان به نسل وای‌فای و اینکه تک بانده است یا دو بانده، حداکثر وای فای در هر باند رادیویی، آنتن‌های داخلی یا خارجی، درگاه‌ها و کلیدها و سختی و آسانی نصب و راه‌اندازی اکستندر باشد.

براساس همین فاکتورها، می‌توان نتیجه‌گیری کرد ۵ تقویت کننده زیر، جزو بهترین‌های بازار هستند:

تی‌پی‌لینک RE650: سریع‌ترین توسعه‌دهنده وای‌فای دو بانده

افرادی که دنبال سریع‌ترین اکستندر هستند؛ در بازار ایران گزینه‌های زیادی پیدا نمی‌شود. چند فروشگاه مدل تی‌پی‌لینک RE650 را دارند.

این توسعه‌دهنده وای‌فای در رده AC2600 است. یعنی هر دو فرکانس رادیویی وای‌فای را پوشش و توسعه می‌دهد؛ سرعت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به مرز ۸۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز به مرز ۱۷۳۳ مگابیت می‌رسد. شاید مودم و روتر شما دارای چندین وای‌فای سریعی نباشد.

از ۴ آنتن خارجی سود برده و مجهز به یک درگاه شبکه اترنت LAN هزار مگابیتی است. حداکثر مصرف انرژی این دستگاه ۱۲ وات است و از انواع کلیدها مانند WPS و Power و Reset و LED سود می‌برد تا مدیریت آن بسیار ساده‌تر شود.

مجهز به سیستم رمزنگاری WPA2-PSK است و در بسیاری از سایت‌ها نوشته شده است برای خانه‌هایی با متراژ ۲۰۰ متر پیشنهاد می‌شود. طبیعی است که قیمت آن کمی گران باشد و هر کاربری نتواند سراغ خریدش برود.

تی‌پی‌لینک RE200: ارزشمندترین توسعه‌دهنده وای‌فای دو بانده

اگر یک توسعه‌دهنده وای‌فای با کیفیت، دو بانده، به‌روز و مقرون به صرفه می‌خواهید؛ یک گزینه بیشتر وجود ندارد و آن تی‌پی‌لینک RE200 است. بسیاری از سایت‌های بررسی گجت‌ها از این اکستندر و البته مدل جدیدترین آن RE220 به عنوان بهترین اکستندر خانگی یاد می‌کنند.

در تست‌ها بهترین کیفیت سرعت، پایداری شبکه، تقویت آنتن و افزایش سرعت وای‌فای را داشته است.

تک‌کرانچ می‌گوید این اکستندر تنها توسعه‌دهنده محدوده پوشش‌دهی یک شبکه وای‌فای نیست؛ بلکه می‌تواند کیفیت شبکه را هم افزایش داده و تاخیر شبکه را کاهش دهد. اگر این دستگاه با یک روتر خوب جفت شود؛ می‌تواند در عملکرد و سرعت وای‌فای بهبود بزرگی پدید آورده و دیگر شبکه در وضعیت پر ترافیک نباشد.

این تقویت‌کننده وای‌فای در رده AC750 است و از یک درگاه LAN سود می‌برد. نصب و راه‌اندازی آن بسیار ساده است و از کلید WPS برای جفت شدن سریع با مودم یا روتر بهره‌مند است.

بررسی اکستندر تی‌پی‌لینک RE200

 خرید اکستندر تی‌پی‌لینک RE200 

دی‌لینک DAP-1620: سریع و به صرفه

در رده اکستندرهای ارزان‌قیمت ۳۰ الی ۴۰ دلاری، هم سرعت بسیار خوبی دارد و هم کارایی و کیفیت قابل قبولی ارائه می‌دهد. یک اکستندر دو بانده در رده AC1200 است که برای هر کاربر خانگی کافی است. چون در فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۸۶۷ مگابیت و در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت ارائه می‌دهد.

دو آنتن خارجی دارد تا قدرت آنتن‌دهی بسیار خوبی داشته باشد. از یک درگاه LAN هزار مگابیتی سود می‌برد که بسیار ارزشمند بود و شما می‌توانید از طریق آن یک لپ‌تاپ را مستقیما به اینترنت پرسرعت وصل کنید.

اگر بتوانید این اکستندر وای‌فای را در ایران پیدا کنید؛ احتمالا با قیمت حدود ۹۰۰ هزار تومان ارزش خرید را دارد.

شیائومی Mi Pro: ارزان‌ترین توسعه‌دهنده وای‌فای با کیفیت

شرکت شیائومی چندین اکستندر وای‌فای خوب تک بانده دارد. ویژگی بزرگ توسعه‌دهنده‌های شیائومی، قیمت بسیار مناسب آن‌ها در برابر کیفیت رضایت‌بخش است.

مدل Pro اکستندرهای شیائومی یا Mi wi-fi range extender Pro در جهان معروف و پرفروش است. این مدل به دو آنتن خارجی PCB مجهز است و اگرچه هنوز از استاندارد ۸۰۲.۱۱n پشتیبانی می‌کند ولی هنوز یک گزینه بسیار خوب برای تقویت وای‌فای خانگی است.

می وای‌فای آمپلی‌فایر پرو دو آنتن خارجی با قدرت ۲ دسی‌بل دارد. مبتنی بر استاندارد ۸۰۲.۱۱n و فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است. حداکثر سرعت این تقویت‌کننده برابر ۳۰۰ مگابیت بوده و می‌تواند از حداکثر ۶۴ دستگاه یا کاربر به طور همزمان پشتیبانی کند.

بررسی اکستندر شیائومی Mi wi-fi range extender Pro

خرید اکستندر شیائومی Mi wi-fi range extender Pro

توتولینک EX200: قوی‌ترین توسعه‌دهنده وای‌فای تک بانده

قیمت: ۶۸۰ هزار تومان

اکستندر کره‌ای توتولینک EX200 ارزان نیست ولی یکی از بهترین توسعه‌دهنده‌ها برای وای‌فای تک باند ۸۰۲.۱۱n خانگی است. حداکثر سرعتی که این اکستندر می‌دهد ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است.

یک درگاه LAN و دو آنتن خارجی دارد. از کلید WPS برای جفت شدن با روتر و مودم استفاده می‌کند و به طور مستقیم به پریز برق شهری وصل خواهد شد.

به سادگی تنظیم و راه‌اندازی می‌شود. قابل تنظیم روی یک کانال رادیویی خاص است ولی می‌توانید از قابلیت Auto آن نیز استفاده کنید. بسیاری از کاربران گفتند برای یک خانه ۱۰۰ متری کاملا جواب‌گو و کافی است.

بهترین ابزار برای اتصال گوشی و لپ‌تاپ به اینترنت پرسرعت در اتاق شخصی است؛ در حالی‌که مودم یا روتر اینترنت در سالن خانه است.

خرید اکستندر توتولینک EX200


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا