پرونده ویژه

پرونده ویژه: راهنمای خرید اکستندر و تقویت‌کننده وای‌فای

همه آن چیزی که باید برای خرید یک تقویت‌کننده وای‌فای خوب بدانید!

در پرونده ویژه این هفته سراغ اکستندرهای وای‌فای، تقویت‌کننده‌های وای‌فای، توسعه‌دهنده‌های وای‌فای و بوسترهای وای‌فای رفتیم.

شک نکنید که همه این‌ها با یکدیگر تفاوت دارند و هریک برای هدف و کار خاصی طراحی شدند. خیلی مهم است که شما می‌خواهیم وای‌فای در یک نقطه را تقویت کنید یا می‌خواهید سیگنال‌های وای‌فای در یک محدوده را بهبود دهید.

در این پرونده ویژه، هم درباره تفاوت‌های اکستندر، تقویت‌کننده و توسعه‌دهنده وای‌فای صحبت کردیم؛ همه نکات مهم خرید این دستگاه‌ها را برشمردیم و هم در انتها سراغ بهترین اکستندرها و تقویت‌کننده‌های وای‌فای بازار در دو سه سال اخیر رفتیم:

۵ نکته مهم هنگام خرید یک توسعه‌دهنده وای‌فای

دستگاه‌های اکستندر یا توسعه‌دهنده می‌توانند مشکل وای‌فای در یک نقطه یا منطقه را حل کنند. این دستگاه‌ها هم مانند روترها به چند گروه تقسیم‌بندی شده و مشخصات و عملکردهای متفاوتی دارند. باید بدانید دقیقا هدف‌تان از خرید و استفاده یک توسعه‌دهنده وای‌فای چیست و قرار است چه مشکلی را رفع کند.

سه نکته‌ای که باید پیش از خرید یک تقویت‌کننده وای‌فای بدانید!

هنگامی که سیگنال‌های وای‌فای به نقطه از خانه نمی‌رسند یا بسیار ضعیف می‌رسند و سرعت اینترنت بسیار پایین است؛ روش‌های مختلفی برای حل مشکل وجود دارد. در بیشتر اوقات، افراد به فکر تقویت وای‌فای می‌افتند و سراغ خرید یک اکستندر وای‌فای خوب می‌روند. اکستندر وای‌فای می‌تواند سیگنال‌های ضعیف شده مودم یا روتر شما را دریافت کرده و پس از تقویت، دوباره در هوا منتشر کند تا مشکل وای‌فای رفع شود.

تفاوت وای‌فای اکستندر با وای‌فای بوستر چیست؟

بین دستگاه‌های اکستندر وای‌فای یا اکستندر رنج وای‌فای با دستگاه‌های وای‌فای بوستر یا وای‌فای رپیتر یک تفاوت بزرگ و اساسی وجود دارد که غالب کاربران بدان توجهی ندارند. وای‌فای خانه ما ضعیف است و پس از تحقیق زیاد به این نتیجه رسیدیم که باید یک تقویت‌کننده وای‌فای بخریم ولی آیا یک وای‌فای اکستندر برای ما مناسب است یا وای‌فای بوستر؟

چه تفاوتی میان دستگاه‌های تقویت‌کننده، بهبوددهنده و توسعه‌دهنده وای‌فای است؟

حتما شما هم اصطلاح‌های بهبود‌دهنده وای‌فای (WiFi booster)، تقویت‌کننده وای‌فای (WiFi Repeater) و توسعه‌دهنده وای‌فای (WiFi Extender) را زیاد شنیده‌اید. اما واقعا میان این‌ها چه تفاوتی هست و دستگاه‌های مبتنی بر این‌ها چه کاربردهایی دارند؟ این روزها در بازار دستگاه‌هایی زیادی به عنوان اکستندر وای‌فای یا رپیتر وای‌فای به فروش می‌رسند. آیا عملکرد این دستگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است؟

مش وای‌فای یا اکستندر؛ کدام‌یک برای تقویت وای‌فای خانه مناسب‌تر است؟

اگر از دست وای‌فای خانه کلافه شده‌اید و سیگنال‌های ضعیف، اینترنت کند و نقاط کور زیاد آن شما را به ستوه آورده است؛ دو راه‌حل پیش‌رو دارید: خرید یک سیستم مش وای‌فای یا خرید یک اکستندر وای‌فای. به ظاهر این دو راه‌کار برای تقویت وای‌فای هستند و می‌توانند قدرت و سیگنال‌دهی این شبکه‌های بی‌سیم را افزایش دهند.

۵ اکستندر و تقویت‌کننده وای‌فای برتر بازار ایران

همیشه نیازی به خرید یک روتر یا مودم گران‌قیمت برای تقویت وای‌فای خانگی نیست. اگر در یک نقطه یا اتاق خانه با مشکل سیگنال ضعیف وای‌فای روبرو هستید؛ اکستندرها بهترین راه‌کار پیش پای شما هستند. اکستندرها ارزان‌تر از روترها یا مودم‌ روترهای دو بانده هستند؛ ساده‌تر نصب و راه‌اندازی می‌شوند؛ در هر نقطه‌ای از خانه قابل نصب بوده و کارایی بهتری به شما می‌دهند.

چرا تی‌پی‌لینک RE200 بهترین تقویت‌کننده وای‌فای خانگی است؟

بسیاری از سایت‌های معتبر دنیا، تقویت‌کننده TP-Link RE200 را به عنوان یکی از بهترین گجت‌های شبکه سال ۲۰۱۸ و بهترین اکستندر خانگی دنیا معرفی کرده و جزو پیشنهادهای ویژه خریدشان به کاربران است. چرا با وجود اکستندرهای بسیار قوی‌تر و بهتر در بازار؛ تی‌پی‌لینک RE200 این همه محبوب است و بهترین تقویت‌کننده خانگی معرفی می‌شود؟

شیائومی Mi Wi-Fi Amplifier Pro: خیلی ارزان وای‌فای‌تان را دوپینگ کنید

مدل تقویت‌کننده جدید این شرکت به نام Mi WiFi Amplifier Pro به دو آنتن خارجی PCB مجهز شده است و اگرچه هنوز از وای‌فای تک بانده روی استاندارد ۸۰۲.۱۱n پشتیبانی می‌کند ولی برای تقویت وای‌فای خانه با توجه به قیمت ارزان‌اش گزینه خوبی است.

۵ توسعه‌دهنده وای‌فای دو بانده AC برتر بازار

اگر شما یک روتر دوبانده AC در خانه دارید ولی هنوز احساس می‌کنید برخی نقاط آنتن‌دهی و وای‌فای خوبی نیست؛ چاره‌ای جز خرید یک توسعه‌دهنده وای‌فای (Extender) دو بانده ندارید.

توسعه‌دهنده وای‌فای ۴K با قیمت مناسب ولی امکانات حرفه‌ای در بازار ایران

در حالی که معمولا دستگاه‌های توسعه‌دهنده وای‌فای؛ یک راه‌کار جانبی و فرعی محسوب شده و برای تقویت وای‌فای در بخش‌های کوچکی مانند یک اتاق یا سالن با متراژ محدود چند ده متری استفاده می‌شوند؛ گاهی اوقات خود توسعه‌دهنده به یک روتر بی‌سیم پر قدرت تبدیل می‌شود یا از روتر اصلی قوی‌تر است.

بهترین و ارزان‌ترین اکستندر وای‌فای با محدوده پوشش‌دهی بسیار بالا

اگر دنبال یک اکستندر وای‌فای خوب و ارزان می‌گردید؛ چشم بسته دستگاه تی‌پی‌لینک RE220 را خریداری کنید. این دستگاه در سال ۲۰۱۹ عرضه شده و در عین اینکه قیمت بسیار مناسبی در حدود ۴۰ دلار دارد؛ ولی از نظر عملکرد، کارایی، سرعت، برد موثر و تقویت سیگنال‌های وای‌فای از بسیاری دستگاه‌های پر قدرت و گران قیمت بازار بهتر عمل می‌کند.

تی‌پی‌لینک RE365: بهترین اکستندر وای‌فای ارزان‌قیمت سال ۲۰۲۰ با طراحی و کارایی هیجان‌انگیز

وقتی برای اولین بار عکس TP-Link RE365 را دیدم؛ واقعا شیفته‌اش شدم. چون طراحی و ظاهری متفاوت با همه اکستندرهای وای‌فای دنیا دارد. بعدا که سراغ مشخصات این محصول رفتم و در ادامه چند بررسی خارجی درباره آن خواندم؛ به نظرم بسیار جذاب و کاربردی آمد و نشان داد فقط در ظاهر خاص نیست؛ بلکه در مشخصات و کارایی هم مفید است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا