وای‌فای

روتر F-Secure Sense هرگونه تهدید احتمالی بر علیه دستگاه‌های شما را دفع می‌کند

روتر بی‌سیم Sense یک روتر معمولی نیست و وظیفه اصلی‌اش محافظت از شبکه و دستگاه‌های متصل به آن است. 

مدتی است که شرکت‌های سازنده نرم‌افزارهای امنیتی؛ رویکرد ارایه سخت‌افزار همراه با نرم‌افزار به‌ویژه در حوزه کاربران خانگی را پیش گرفتند. F-Secure یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های امنیتی در دنیا است که احتمالا هر کاربری نام آن را شنیده است. این شرکت یک روتر بی‌سیم به نام Sense را ابتدای امسال معرفی کرد که ویژگی‌ها و امکانات امنیتی قابل توجهی دارد و برای افرادی ساخته شده که دغدغه‌های محافظت از اطلاعات و دستگاه‌های متصل به وای‌فای را دارند. 

این روتر از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac پشتیبانی می‌کند و در رده AC1750 با دو باند فرکانسی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز است. چهار آنتن داخلی، یک درگاه USB، یک درگاه WAN و سه درگاه LAN هزار مگابیتی دارد و مجهز به بلوتوث ۴ است. 

پردازنده این روتر بی‌سیم رده بالا؛ دو هسته‌ای با سرعت یک گیگاهرتز به همراه ۵۱۲ مگابایت حافظه رم DDR3 و یک گیگابایت حافظه فلش است. این سخت‌افزار به خاطر اجرا و پردازش پروسه‌های امنیتی در حین کار شبکه‌های وای‌فای است. 

اما اهمیت این روتر نه به خاطر ویژگی‌های سخت‌افزاری یا مشخصات وای‌فای؛ بلکه به خاطر امکانات و قابلیت‌های نرم‌افزاری و امنیتی آن است. این روتر به یک فایروال، آنتی‌ویروس، آنتی‌بات، سیستم محافظت از دستگاه‌ها در برابر تهدیدات خارج از شبکه، سیستم تشخیص رفتار مشکوک در شبکه، شناسایی و بلوکه‌سازی بدافزارهای یا آدرس‌های اینترنتی آلوده، سیستم محافظت از بانکداری الکترونیکی، سیستم کنترل والدین پیشرفته، سیستم محافظت از دستگاه‌های اینترنت اشیا، شبکه میهمان و چندین قابلیت امنیتی دیگر است. 

شرکت F-Secure برای این روتر بی‌سیم اپلیکیشن‌های اندروید، ویندوزموبایل و آی‌او‌اس را عرضه کرده است تا کاربران بتوانند از طریق دستگاه‌های همراه خود هم به روتر متصل شوند و تنظیمات آن را انجام دهند و هم یک محافظت کامل از دستگاه خود داشته باشند. اپ‌های این روتر به سرورهای F-Secure متصل شده و از طریق روتر می‌توانند به صورت کامل از ارتباطات و اطلاعات روی دستگاه‌ها محافظت کنند. این اپلیکیشن‌ها یک کنترل و مدیریت کامل دستگاه‌های دیگر در شبکه را امکان‌پذیر می‌کنند.

قیمت این روتر ۲۰۰ دلار است که در برخی فروشگاه‌ها و تخفیف‌ها تا قیمت ۱۲۰ دلار نیز به فروش می‌رسد. با داشتن این روتر بی‌سیم؛ انگار یک اینترنت سکوریتی کامل روی تمامی دستگاه‌های متصل ب شبکه و وای‌فایل نصب شده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا