زوم تک

آموزش غیر حضوری کارکنان در ۳ حوزه مهم + یک پیشنهاد جذاب برای آموزش غیر حضوری کارکنان

با پست جذاب آموزش غیر حضوری کارکنان سازمانی و شرکتی در خدمتتان هستیم. مدیران، رئیسان و مسئولین منابع انسانی مؤسسات، سازمان ها، اداره جات دولتی و شرکت های خصوصی به خوبی به این امر واقف هستند که آموزش کارکنان هر مجموعه، بر کارایی آن مجموعه می‌افزاید. هر چه کارکنان هر بخش و واحد، اطلاعات بروزتر و جامع تری در زمینه پُست سازمانی خود داشته باشند؛ بر رشد و تعالی آن مجموعه افزوده خواهد شد اما در این بین، اگر آموزش ها غیرحضوری باشند؛ از اتلاف زمان، منابع و هزینه ها جلوگیری خواهد شد. در ادامه، شما را با مِتدهای آموزش غیر حضوری کارکنان آشنا خواهیم نمود.

قبل از این که به سراغ ادامه مقاله برویم مایلم طرح آموزش سازمانی فرادرس را به شما معرفی کنم؛ در صورتی که تمایل دارید تا با هزینه اندک به مجموعه کاملی از آموزش های مورد نیاز کارمندان دسترسی داشته باشید پیشنهاد ما طرح آموزش سازمانی فرادرس است؛ برای مشاهده شرایط استفاده از این طرح به لینک زیر مراجعه کنید:

مقدمه آموزش غیر حضوری کارکنان

پدر و مادر من، سال ها در اداره آموزش و پرورش خدمت کرده‌اند. آن ها سال ها در نظام آموزش قدیم تدریس کرده و به همان روال قدیمی دانش آموزان را تعلیم می‌دادند. تا این که تکنولوژی پا به عرصه تعلیم و تربیت گذاشت. با ورود کامپیوترها و سیستم های هوشمند به کلاس های درس، دانش آموزان به آموزش دروس مختلف، ترغیب شدند. چرا که اولاً تنوع در نحوه تدریس، علاقه دانش آموزان را بیشتر کرده بود. ثانیاً تکنولوژی، باعث یادگیری عمیق تر دروس می‌شد و به این ترتیب، آن ها مجبور نبودند؛ دروس را به صورت تئوری یا طوطی وار بیاموزند.

تا چند سال گذشته، نه تنها در حوزه آموزش و پرورش، بلکه در حوزه های گوناگونی مثل بانک ها، هتل ها، شرکت های مسافربری و سایر مؤسسات و سازمان ها، شاهد قدیمی بودن تکنولوژی بوده‌ایم. اکنون خوشبختانه، مدیران و رؤسای سازمان ها و مؤسسات با سرمایه گذاری بر روی آموزش نیروی انسانی خود و مخصوصاً آموزش غیرحضوری هرکدام از این افراد، نه تنها شاهد رشد و بهبود فرآیند فنی و اداری خود بوده‌اند؛ بلکه توانسته‌اند بیشترین بهره برداری را از سرمایه گذاری بر روی نیروی کار خود، ببرند.

اگر در شرکت شما هم سیستم قدیمی کاغذبازی اداری حاکم است یا اگر کارمندان تان قدیمی بوده و از سطح علمی یا مهارتی پایینی برخوردار هستند؛ حتی اگر خود شما، به عنوان مدیر یک سازمان، در اداره روزمره امور تحت مدیریت تان، نیازمند آموزش هر چه بیشتر یا بهتر هستید؛ به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آموزش غیر حضوری کارکنان

اصول مدیریت کارمندان، کارگران و کارکنان

برای هر مدیر یا مسئولی مهم است که هر کدام از افرادی که در شرکت یا مجموعه تحت مدیریت او فعالیت می‌نمایند؛ از کار کردن در آن مجموعه لذت ببرند و حتی به قدری به شغل خود علاقمند باشند که صبح ها زودتر از شروع ساعت کاری، بر سر پُست خود حاضر شوند. بنابراین برای رسیدن به این اصل مهم و برای افزایش رضایتمندی پرسنل خود، باید تدابیری برای آرامش کارکنان، بهبود ارتباطات بین مدیر و کارمند و هدفمند سازی فعالیت های موجود بیاندیشند.

برای اینکه مدیران بتوانند ارتباط موثرتر با کارمندان خود داشته باشند، لازم است که چند نکته مهم و اساسی را به خاطر بسپارند. یکی از روش های تاثیر گذار در این حوزه گفتگوی کوچینگی می‌باشد. این روش مدیران را توانمند می‌ساز تا در سازمان‌ها و شرکت‌ها بتوانند ذهنیت قدیمی خود را عوض کنند و ارتباط جدیدی با کارکنان تجربه کنند. این روش و نکات آموزشی دیگر را می‌توانید از فرادرس آموزش ببینید و حتی به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. برای دریافت این آموزش فوق العاده کاربردی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

لزوم آموزش غیر حضوری کارکنان

به طور کلی، هر نوع آموزشی باعث ارتقای علمی و مهارتی پرسنل هر سازمان و افزایش بهره وری در آن شده و تضمینی بر رشد همه جانبه آن سازمان خواهد بود. در این قسمت، لازم است به این نکته اشاره کنم که هر چه فردی در داخل سازمان به ارتقای علمی خود توجه داشته باشد؛ به مرور در سِمَت خود پیشرفت کرده، ارتقای شغلی پیدا می‌کند. بنابراین آموزش کارکنان، ارتقای رضایت شغلی پرسنل و در نهایت، افزایش کارایی سازمان را به دنبال خواهد داشت. در حالت کلی، آموزش کارکنان در چند حوزه شکل می‌گیرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ارتقای مهارت های نرم (Soft Skills) و سخت (Hard Skills) پرسنل

مهارت‌های نرم افزاری و سخت افزاری یا Hard Skills به مجموعه مهارت هایی اطلاق می‌شود که به صورت فنی و تخصصی هر کارمندی را اتلاف زمان بر روی یک خطای سیستمی بی نیاز می‌کند. هر کارمندی با افزایش دانش سیستمی و فنی خود، می‌تواند مقدار اطلاعات مورد نیازش را برای برطرف کردن خطاهای سیستمی رایج را آموخته و در فرآیند کاری خود، مورد استفاده قرار دهد.

مهارت نرم کلاً در تعریف و عمل، از مهارت های سخت، متفاوت بوده و شامل آموختن انواع روش های خلاقیت در فرآیند شغلی، بازاریابی، داشتن مهارت خود اظهاری و شجاعت شغلی، داشتن سواد مالی و برقراری آرامش در حوزه  مورد فعالیت خود، از جمله مهارت های نرمی است که هر فرد شاغل باید در آن مهارت ها توانایی داشته باشد.

سرمایه‌گذاری بر روی رشد پرسنل مجموعه

سرمایه‌گذاری بر روی رشد پرسنل مجموعه

بسیاری از مدیران مجموعه ها و سازمان، ساعت ها بر روی کنترل کردن و ایجاد اهرم فشار بر روی کارکنان خود تلاش می‌کنند و ماه ها برنامه ریزی می‌نمایند تا کارکنان خود را به طور غیر مستقیم در تنگنا قرار دهند تا کارمند مجبور به ارائه خدمات شود. در حالی که این کار، درست نیست و روش های تنبیهی دیگر پاسخگوی نیاز امروزه مؤسسات و سازمان ها نمی‌باشد.

واقعیت این است که امروزه مدیران و رؤسای سازمان ها و اداره جات بر سر سرمایه گذاری برای رشد پرسنل خود در حال رقابت بوده و همواره در حال بهره‌گیری از انواع آموزش های مختلف برای رسیدن به اهداف کلیدی سازمان هستند. آن ها بر این اصل معتقدند که هر چه پرسنل هر مجموعه از سیاست های رفتاری و هدفمند مدیران راضی باشند؛ میزان بهره وری آن مجموعه افزایش خواهد یافت.

توانمندسازی مدیران هر سازمان

پیرو آنچه که در بند بالا، به آن اشاره شد؛ امر آموزش، تنها منوط به کارمندان، کارگران یا پرسنل سازمان ها و مؤسسات نیست و در رأس آن مدیران و رؤسای سازمان ها قرار دارند. بله عزیزان! تعجب نکنید. قابل ترین و توانمندترین مدیران، هم همواره در حال آموزش به روزترین اصول مدیریتی هستند و توسعه مهارت های رهبری خود را همواره سرمشق خود قرار داده‌اند.

دستاورد مهم آموزش کارکنان

بسیاری از مدیران در حوزه مدیریت خود، بارها شاهد این قضیه بوده‌اند که با افزایش آگاهی و علم پرسنل و بهبود مهارت های فردی، خطاهای انسانی پروژه کاهش یافته؛ میزان درخواست های اضافه کاری و حضور چند شیفتی افزایش پیدا کرده و میزان مرخصی های غیرضروری به حداقل می‌رسد. حالا در این بخش از مقاله، من یک سؤال از شما مدیران دارم. چه از این بهتر که کارمندان تان از شما راضی بوده و بدون خطای انسانی، بیشترین کارایی را از خود نشان دهند؟

برنامه ریزی برای آموزش هدفمند

برنامه ریزی برای آموزش هدفمند

دوستان و همراهان گرامی، بحث بر سر آموزش هدفمند است اما نه هر آموزشی! برنامه ریزی آموزشی پرسنل، باید به صورت هدفمند طراحی شود. به این ترتیب که در ابتدا ضعف ها و نیازهای سازمان در رأس آموزش ها قرار گیرد و پرسنل مُجاب شوند تا تمام تمرکز خود را بر روی برطرف کردن نقطه ضعف ها متمرکز کنند.

در گام بعدی آموزش، صرفه جویی در هزینه ها و جلوگیری از اتلاف وقت در دستور کار قرار می‌گیرد و گام های بعدی مسیر یادگیری، متناسب با دیگر نیازهای سازمان ها و مجموعه های زیرشاخه یا مرتبط با آن را شامل می‌شود. به نحوی که اهداف بلند مدت سازمان محقق شده و در نهایت، روش‌های بهینه و نوآورانه به کار گرفته شود تا در سایه خلاقیت ها و نوآوری ها به بهره وری و کارایی مجموعه افزایش یابد.

آموزش کارکنان به روش حضوری بهتر است یا غیر حضوری؟

امروزه، برگزاری کلاس های حضوری، دیگر محبوبیت خود را از دست داده است. چرا که اولاً زمان بر بوده و کارکنان بعد از ساعت کاری به دلیل محدود شدن زمان استراحت شان یا در ساعات کاری به دلیل عقب ماندن از برنامه کاری، تمایلی به حضور در کلاس های آموزشی را از خود، نشان نمی‌دهند. علاوه بر آن، هزینه بَر بودن برگزاری کلاس، مدیران و رؤسای سازمان ها را بر آن داشته است تا به برگزاری کلاس های غیرحضوری یا تهیه ویدئوهای آموزشی روی بیاورند.

ممکن است برایتان یک سؤال مهم پیش بیاید که آیا برگزاری کلاس های غیرحضوری برای آموزش کارکنان مناسب تر است یا تهیه ویدئوهای آموزشی؟ اگر از بنده، به عنوان برنامه ریز آموزشی سؤال کنید؛ در پاسخ به این سؤال، این گونه پاسخ خواهم داد که قطعاً ارائه ویدئوهای آموزشی به کارکنانتان سودمندتر خواهد بود.

ویدئوهای آموزش غیر حضوری کارکنان

ویدئوهای آموزش غیرحضوری پرسنل، از این جهت مناسب هستند که محدود به برنامه زمانبندی خاصی نبوده و کارکنان در اوقات استراحت خود یا حتی در متروی در حال حرکت یا در باشگاه به هنگام ورزش کردن هم می‌توانند از این آموزش ها بهره ببرند. اگر بخواهیم به خوبی دیگر این دسته از آموزش ها اشاره کنیم؛ می‌توان به این نکته اشاره کرد که ویدئوهای آموزشی در سه سطح پایه، تکمیلی و پیشرفته ارائه می‌شوند. به این ترتیب، دیگر کارکنان مبتدی سردرگم نشده و از آموزش لذت می‌برند.

زمانی که با یک مدیر درباره این ویدئوهای آموزشی صحبت می‌کردم؛ به من گفتند که چقدر در مورد آموزش کارکنان شان حساس هستند و قبل از ارائه آموزش به پرسنل، حتماً باید آن را بررسی کرده؛ سفارشی سازی کنند و پس از بررسی های مکرر، آن را در اختیار پرسنل قرار دهند. این مژده را به آن گروه حساس از مدیران هم می‌دهم که مجموعه ویدئوهای آموزشی، دارای دمو بوده و آن ها می‌توانند ویدئوهای سفارشی را به انتخاب خودشان تهیه کنند.

آیا ویدئوهای آموزش غیر حضوری کارکنان، دارای تنوع موضوعی هستند؟

به جرئت می‌توان گفت که حوزه های محتوایی ویدئوهای آموزشی به قدری سریع رشد کرده است که تمام موضوعات آموزشی اعم از بورس، ریاضی، زبان، استارت آپ ها، مطلب، سیمیولینک، مهندسی مکانیک، برنامه نویسی نرم افزاری و تحت وب، هوش مصنوعی، علوم انسانی، هنر، رباتیک، نگارش آکادمیک، مدیریت، مهندسی صنایع، مهندسی کنترل، مهندسی تخصصی نرم افزار، اکسل، طراحی، گرافیک، مهندسی عمران، رباتیک، آمار، داده کاوی، مهندسی برق، وورد پرس و غیره را پوشش می‌دهند.

البته فراموش نکنید که آموزش هرگز محدود به چند موضوع خاص نبوده و همچنان در حال پیشرفت و ارتقا است. به نحوی که ممکن است فردا که از خواب بیدار می‌شویم؛ شاهد ارائه چندین موضوع مختلف در حوزه کاربردی درون سازمانی باشیم. بنابراین ویدئوهای آموزشی و پلتفرم های طراحی شده در این خصوص را هرگز محدود فرض نکنید.

ویدئوهای آموزش غیر حضوری کارکنان

آیا ویدئوهای آموزش غیر حضوری کارکنان، تجربه موفق یادگیری دارند؟

برای بسیاری از مدیران، معمولاً این سؤال پیش می‌آید که بعد از صرف هزینه و تهیه ویدئوهای آموزشی یادگیری، آیا کارکنان شان پیشرفت خواهند کرد یا سطح عملکرد کارکنان بالاتر خواهد رفت؟ جالب است بدانید که سایت های تولیدکننده ویدئوهای آموزشی از جمله فرادرس، کیفیت محصولات آموزشی خود را تضمین می‌کنند.

لازم دانستم جهت آگاهی شما عزیزان، اضافه کنم که شرکت ها، اداره جات، سازمان ها و مؤسساتی از جمله دانشگاه علم و صنعت، مخابرات ایران، زامیاد، کاپریلا، سازمان نظام مهندسی ساختمان، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه شهید بهشتی، سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، شرکت مهندسی راژمان کبیر، زامیاد، صنایع ورق ایران، شرکت واسپاری صنعت نفت آیندگان، شرکت پتروشیمی مهاباد، شرکت کشت‌ و صنعت سلمان فارسی، مؤسسه حقوقی نواندیشان عدالت گستر صبا، بانک توسعه تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک ملت، بانک توسعه تعاون و غیره نیز از این ویدئوهای آموزشی برای آموزش غیرحضوری کارمندان شان استفاده نموده‌اند. طرح آموزش‌ سازمانی فرادرس دارای پلن‌های مالی مختلفی است که استفاده از آن‌ها برای هر سازمان و شرکتی پیشنهاد می‌شود. برای مشاهده این پلن‌ها می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

آیا پلتفرم های آموزشی زیر نظر کارشناسان فنی، تهیه و ارائه می‌شوند؟

برای مثال، پلتفرم مربوط به ویدئوهای آموزش غیر حضوری کارکنان فرادرس زیر نظر کارشناسان فنی از جمله اساتیدِ به نام هر رشته، تهیه و تدوین شده؛ مورد بازبینی مجدد قرار گرفته و در نهایت، با دریافت مجوز از اُرگان های ذیربط و تأیید نهایی آن ها، در اختیار مدیران، رؤسا و مشتریان قرار می‌گیرند تا نه تنها کاربردی واقع شوند بلکه در سایه کیفیت مطلوب، به دیگر مؤسسات و سازمان ها هم معرفی گردند.

کلام آخر در رابطه با آموزش غیر حضوری کارکنان

عزیزان، از این که تا به انتهای این مقاله یاور و همراه ما بوده‌اید؛ بسیار خرسندیم. همان طور که پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند؛ ز گهواره تا گور دانش بجوی. همه ما در امور روزانه خود و در هرپست و مقامی که باشیم؛ نیازمند آموزش و تقویت مهارتهای شخصی و درون سازمانی خود هستیم.

در این مقاله، مجموعه آموزشی فرادرس به عنوان برجسته ترین منبع یادگیری غیرحضوری، معرف حضورتان گردید. شما می‌توانید با مراجعه به پلتفرم آموزش سازمانی و غیرحضوری فرادرس، از پنل اختصاصی مدیران با دسترسی‌های مدیریتی گوناگون استفاده کرده و به ثبت نام تعداد نامحدودی از کارکنان خود بپردازید. به این ترتیب، هر کدام از پرسنل شما به پنج هزار عنوان آموزش مجازی در شاخه مهارت های نرم و سخت دسترسی پیدا کرده و میزان پیشرفت شان قابل سنجش خواهد بود.

پلتفرم سازمانی فرادرس، نه تنها ویدئوهای آموزش مجازی را در اختیار پرسنل سازمان ها قرار می‌دهد؛ بلکه امکان برگزاری دوره‌های آموزشی و وبینارهای اختصاصی را به صورت سفارشی برای رؤسای سازمان ها فراهم می‌نماید پس وقت را تلف نکنید و تا دیر نشده با مراجعه به این سایت، از امکانات و قابلیت های برجسته ای که ارائه می‌دهند؛ بهره ببرید.

موفق باشید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا