راهنمای خرید

همراه اول یک بسته نامحدود شبانه ۳۰ روزه را برگرداند؛ آموزش فعال‌سازی و خرید این بسته

ایرانسل هنوز بسته‌های نامحدود شبانه خود را برنگردانده ولی بسته‌های رایتل با اندکی تغییرات دوباره عرضه شدند

همراه اول پس از سروصداها و اعتراض‌های کاربران در دو سه روز اخیر بابت حذف بسته‌های اینترنت نامحدود شبانه از درگاه‌های خرید، یک گام عقب نشست و بسته اینترنت نامحدود شبانه ۳۰ روزه‌ای فعال کرد که البته فقط از طریق کد دستوری قابل خریداری است.

از آذر ماه سال گذشته، اپراتورهای موبایل به تدریج اقدام به حذف بسته‌های اینترنت نامحدود خود کردند. در اسفندماه، همراه اول و ایرانسل فقط یکی دو بسته نامحدود برای کاربران باقی گذاشتند که همان‌ها هم در ایام نوروز ۱۴۰۰ برداشته شده و دیگر هیچ بسته اینترنتی شبانه‌ای عرضه نمی‌شد.

حتی ایرانسل، بسته‌های نامحدود شبانه TD-LTE را هم حذف کرد تا به نوعی کاربران از همه بسته‌های مقرون به صرفه محروم شوند. این اقدام اپراتورهای موبایل با شکایت و اعتراض گسترده کاربران مواجه شد؛ به‌ویژه اینکه حذف این بسته‌ها دقیقا در ایام تعطیلات نوروز اتفاق افتاد.

وزیر ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی، در پیش از شروع تعطلات نوروز وعده داد بسته‌های اینترنت نامحدود موبایل برخواهند گشت. همین‌طور، آذری جهرمی در ایام نوروز و گفت‌وگوهای آنلاین خود چندین بار تاکید کرد اپراتورها می‌خواهند این بسته‌ها را برگردانند و به‌زودی شاهد فعال شدن دوباره آن‌ها خواهیم بود.

خرید بسته اینترنت نامحدود شبانه همراه اول

با این حال، تا به امروز ۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ایرانسل هنوز هیچ بسته اینترنت نامحدود شبانه‌ای فعال نکرده است و فقط یک بسته نامحدود شبانه روزانه از ساعت ۲ الی ۷ صبح به قیمت ۸۰۰ تومان برای خرید وجود دارد.

اما همراه اول از دیروز یک بسته اینترنت نامحدود شبانه ۳۰ روزه به قیمت ۱۹.۹۰۰ تومان با سیاست مصرف منصفانه ۴۵۰ گیگابایت فعال کرده است که فقط هم از طریق کد دستوری قابل خریداری است و روی درگاه‌های خرید ارائه نشده است.

پیش‌تر، این بسته با حجم بالاتری ارائه می‌شد. برای فعال‌سازی و خرید این بسته باید کد دستوری #۳۳۲۳۲*۱۰۰* را وارد کنید. این بسته از ساعت ۱ بامداد الی ۱۱ صبح است. قیمت این بسته تغییری نکرده است.

گفته می‌شود اپراتور رایتل هم بسته‌های شبانه خود را با اندکی تغییر مجددا فعال کرده و در حال حاضر بسته‌های نامحدود یک هفته‌ای و یک ماهه‌ بدون محدودیت استفاده در ساعات شبانه روز را عرضه می‌کند.

برخی شایعات هم می‌گویند ایرانسل می‌خواهد بسته‌های اینترنت شبانه نامحدود خود را به صورت ساعتی، هفته‌ای و ماهیانه مانند گذشته دوباره عرضه کند.

اگر به خرید بسته‌های اینترنت موبایل هدیه، رایگان، ارزان‌تر یا ترفندهای فعال‌سازی بسته‌های ویژه اپراتورهای موبایل علاقه‌مند هستید؛ حتما پرونده ویژه زیر را نگاهی بیندازید:

پرونده ویژه: ۳۵ ترفند مهم خرید و استفاده از بسته‌های اینترنت موبایل همراه اول، ایرانسل و رایتل


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. به درد خودشون میخوره ، بیست تومن پول دادم ، دو شبه رو کنسول دانلود گذاشتم فقط ۵گیگ دانلود شده ، بعد زنگ زدم پشتیبانی میگه دانلود کنسول به ما ربطی نداره ، خب به چه دردم میخوره این بسته
    جالبه بعد ساعت ۱۱ سرعت دانلود بالا میره
    نمیدونم چی میخواد بشه ولی هر چی میخواد بشه سریع تر بشه که جوونیمون رفت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا