اخبار ایران

رگولاتوری به همراه اول و ایرانسل اخطار داد؛ افزایش قیمت بسته‌های اینترنت موبایل غیرقانونی است

از صبح دیروز دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در اقدامی مشابه و هماهنگ، تعرفه اینترنت موبایل را افزایش داده و اقدام به حذف بسته‌های پرمصرف و محبوب کاربران کردند تا بسته‌های با حجم کمتر ولی قیمت مشابه فقط باقی بمانند.

در گزارشی که پیرامون افزایش قیمت بسته‌های اینترنت موبایل ایرانسل منتشر کردیم؛ با مقایسه قیمت بسته‌های اینترنت مختلف در قبل و بعد از این افزایش قیمت، دریافتیم که برخی بسته‌ها تا بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت داشتند.

غالب بسته‌های پر حجم مدت‌ها حذف شدند و در عوض گزینه مصرف دو برابری حجم اینترنت داخلی به بسته‌های با حجم پایین‌تر افزوده شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی از دیروز شروع به گله و شکایت درباره این موضوع کرده و حتی تهدید کردند از اینترنت همراه اول و ایرانسل دیگر استفاده نخواهند کرد.

حالا، امروز صبح رگولاتوری نسبت به این افزایش قیمت واکنش نشان داده است و آن را غیرقانونی می‌داند. 

«حسین فلاح جوشقانی»، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در توئیتی نسبت به افزایش قیمت بسته‌های اینترنت موبایل واکنش نشان داده و آن را غیرقانونی خوانده است:

معاون وزیر ارتباطات از ارسال اخطار برای دو اپراتور همراه اول و ایرانسل خبر داده و گفته باید قیمت‌ها به وضعیت سابق برگردانده شوند.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد؛ این افزایش قیمت خارج از تعرفه کف و سقف اینترنت تعیین شده از سوی رگولاتوری نبوده ولی بدون اطلاع آن‌ها انجام شده و از این بابت محل اشکال است.

به گفته سایت زومیت و براساس تحقیقاتی که انجام دادند:

«تعرفه‌ی اعلامی ازسوی اپراتورهای مسلط یا SMP (اپراتورهایی با دراختیارداشتن بیش از ۱۰درصد از سهم بازار) از محدوده‌ی تعیین‌شده توسط رگولاتوری بالاتر نبوده است؛ بااین‌حال اپراتورهای SMP براساس مصوبه شماره ۲۶۶ باید پیش از تعیین تعرفه‌ی جدید از سازمان رگولاتوری تأییدیه دریافت کنند؛ براین‌اساس، آن‌ها تخلفی مرتکب شده و به‌همین علت نیز اخطار دریافت کرده‌اند.»

حالا، باید منتظر واکنش اپراتورها نسبت به این اخطار و حرکت غیرقانونی به زعم رگولاتوری بود. 

آیا همراه اول و ایرانسل قیمت‌های بسته‌های اینترنت را دوباره کاهش می‌دهند و بسته‌های پرمصرف مقرون‌به‌صرفه را بازمی‌گردانند؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. واااااااااااااااااااااااای واقعا؟ بهشون اخطار داده؟
    شیرسماورش نکردن اپراتورا؟
    ینی الان اونا چن کارته شدن؟
    ینی دربی رو از دست دادن؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا