راهنمای خرید

معرفی مودم روتر VDSL یوتل V301: ساخت ایران برای کاربران معمولی اینترنت

پیش‌تر، یک مودم ADSL/VDSL از برند ایرانی یوتل به نام U.TEL V304F معرفی کرده بودیم که به نوعی اولین مودم وی‌دی‌اس‌ال ساخت ایران است.

حالا، شرکت یوتل دومین مودم وی‌دی‌اس‌ال خود را هم روانه بازار کرده است. یوتل V301 یک مودم ADSL2+/VDSL2 است که به نظر می‌رسد از نظر مشخصات سخت‌افزاری کمی پایین‌تر از مودم V304F است.

از نظر قیمتی، مودم V304F گران‌تر و حدودا ۴۸۰ هزار تومان در بازار قیمت خورده است ولی مودم جدیدتر V301 قیمتی نزدیک به ۳۶۰ هزار تومان دارد (تیرماه ۹۹: ۷۸۰ هزار تومان). یعنی ۱۰۰ هزار تومان ارزان‌تر است. مشخصات آن هم نشان می‌دهد برای کاربران خانگی مناسب‌تر است.

این مودم روتر ضمن اینکه از استانداردهای ارتباطات +ADSL2 و VDSL2 پشتیبانی می‌کند که کاملا برای مصرف در ایران کافی است؛ دارای دو درگاه RJ45 برای شبکه محلی و یک درگاه RJ11 به همراه دو آنتن داخلی برای وای‌فای است.

زیاد چنگی به دل نمی‌زند

مودم V301 دو درگاه شبکه LAN بیشتر دارد. این درگاه‌ها صد مگابیتی هستند و در کنار وای‌فای ۸۰۲.۱۱n با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت می‌توانند نیازهای یک کاربر خانگی معمولی را جوابگو باشند.

از قابلیت‌های عمده این مودم روتر می‌توان به پشتیبانی از آدرس‌های IPv4 و IPv6، پشتیبانی از ATM و PTM، کیفیت سرویس یا QoS، نت روت، پورت مپینگ و WPS اشاره کرد.

همراه این مودم روتر VDSL یک آداپتور ۱۲ ولت، یک عدد اسپلیتر، کابل شبکه اترنت و یک کابل سیم تلفن درون جعبه محصول هست. البته، دفترچه راهنمای نصب و راه‌اندازی این مودم نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد ولی به طور کلی، نصب مودم‌های وی‌دی‌اس‌ال چندان سخت نیست و سریعا تنظیمات آن‌ها انجام می‌شود.

اگرچه این مشخصات می‌توانند کار یک کاربر معمولی را راه بیندازند ولی بهتر بود برای فروش بیشتر و جذب کاربران دیگر یا رقابت با مدل‌های مودم‌های VDSL خارجی در بازار ایران، شاهد مشخصات بهتری بودیم؛ مثلا وای‌فای دو بانده، آنتن خارجی، درگاه‌های اترنت یک گیگابیتی و حتی طراحی بهتر!

خرید مودم یوتل V301 از سایت دیجی‌کالا


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا