فناوری

نت‌گیر روتر مش وای‌فای ۶ جدیدی معرفی کرد: سریع‌تر و گران‌تر از آنچه تصور کنید!

در حالی‌که روترهای مش وای‌فای بازار قیمت‌هایی در حدود ۴۰۰ دلار دارند؛ شرکت نت‌گیر از روتر مش وای‌فای جدیدی با قیمت ۷۰۰ دلار معرفی کرد.

نت‌گیر اوربی AX6000 با کد نام RBK852 مبتنی بر وای‌فای ۶ با سرعت‌های چند گیگابایت است تا جدیدترین راه‌کار و محصول برای دسترسی به وای‌فای پرسرعت باشد. سرعت روتر اوربی سه بانده وای‌فای ۶ جدید نت‌گیر ۴ برابر ظرفیت روترهای وای‌فای ۵ (۸۰۲.۱۱ac) است.

این روتر از لینک backhaul بی‌سیم ۴×۴ سود برده که در مدل قبلی روترهای اوربی نت‌گیر هم دیده می‌شد ولی با توجه به استاندارد وای‌فای ۶، سرعت از ۱.۷۳ گیگابیت بر ثانیه برای هر لینک به ۲.۴ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

روتر اوربی RBK852 نت‌گیر روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۲۴۰۰ مگابیت بر ثانیه برای وای‌فای در دسترس قرار می‌دهد. افزون بر این، یک لینک اختصاصی backhaul با سرعت ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه برای ارتباط روتر اصلی با روتر وای‌فای در نظر گرفته شده است. 

گران‌تر از روترهای مش وای‌فای بازار

در بسته‌بندی این سیستم مش وای‌فای یک روتر وای‌فای و یک روتر Satellite قرار داده شده است تا مساحتی بیش از ۴۵۰ مترمربع یا خانه‌ای حدودا با ۶ اتاق را زیر پوشش خود قرار دهد. 

مزیت‌های سرعتی این روتر مش وای‌فای به همین‌جا ختم نمی‌شود. یک درگاه WAN با سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه و چهار درگاه LAN با سرعت یک گیگابیت از دیگر امکانات اوربی جدید هستند. البته روتر وای‌فای این کیت فقط ۴ درگاه LAN یک گیگابیتی دارد.

در این روتر ۸ آنتن داخلی پر قدرت استفاده شده است تا با همراهی پردازنده‌ای ۴ هسته‌ای با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز، حافظه رم ۵۱۲ مگابایتی فلش و رم ۱ گیگابایتی و فناوری‌های Beamforming و MIMO بالاترین ظرفیت‌های استریم دیتا روی وای‌فای فراهم شود.

این روتر برای اولین بار در نمایشگاه CES 2019 رونمایی شد و ما درباره‌اش نوشتیم ولی اکنون مشخصات و قیمت کامل آن از سوی شرکت نت‌گیر اعلام و به‌زودی (۳۰ سپتامبر) روانه بازار خواهد شد.

قیمت این محصول گران‌تر از سیستم‌های مش وای‌فای رایج بازار است و دلیل مشخص آن، به‌کارگیری وای‌فای ۶ با سرعت‌های چند گیگابیتی است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا