پرونده ویژه

پرونده ویژه: همه‌چیز درباره مودم‌های استوک

اگر قصد خرید مودم استوک یا دست دوم دارید؛ حتما این چند مطلب زیر را نگاه کنید

تا چند سال پیش مودم‌های استوک را فقط می‌توانستید در سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور یا کانال‌های غیرسمی تلگرام پیدا کنید.

اما این هفته فروشگاه معتبری مانند دیجی‌کالا به طور رسمی یک فیلد فروش مودم استوک راه‌اندازی کرده است. چند ده سایت فروش مودم و دیگر محصولات استوک داریم و بسیاری از فروشگاه‌های فیزیکی هم به شما خرید یک مودم استوک را پیشنهاد می‌دهند.

واقعا هم هر کاربری در برابر پیشنهادهای خرید مودم استوک وسوسه می‌شود. قیمت ارزان‌تر نسبت به مودم‌های دیگر بازار، مشخصات بهتر، به‌روزتر و چند ویژگی دیگر همه کاربری به سوی بازار مودم‌های استوک و دست دوم سوق می‌دهد.

اما ورود به این بازار و خرید مودم استوک قواعد خودش را دارد و باید نکات مهمی را رعایت کنید؛ مواظب باشید یک مودم استوک با ارزش بخرید و برای آن پول زیادی ندهید.

تا کنون، چندین مقاله درباره مودم‌های استوک در سایت شبکه‌چی نوشتیم که اکنون کنار یکدیگر در پرونده ویژه‌ای تقدیم به شما می‌کنیم:

مودم استوک چیست و چرا ارزان‌قیمت است؟

این روزها چندین فروشگاه اینترنتی اقدام به فروش مودم‌های اصطلاحا «استوک» کردند. تا چند سال پیش، فروش محصولات استوک و دست دوم یا ریفربیشد فقط در فروم‌ها و برخی فروشگاه‌های فیزیکی مرسوم بود ولی امروز می‌بینیم فروشگاه‌های معروف و رسمی بخشی به نام «استوک» باز کردند و به طور کاملا علنی و شفافی دارند محصولات استوک از جمله مودم استوک می‌فروشند.

۵ نکته مهم خرید مودم استوک

جذابیت بعدی مودم‌های استوک غیر از بحث قیمت، مشخصات و قابلیت‌های آن‌ها است. در حالی‌که قدیمی‌ترین و ساده‌ترین مودم‌های ۴G به طور رسمی وارد بازار ایران شده و با گارانتی فروخته می‌شوند؛ مودم‌های استوک غالبا جزو بهترین مودم‌های اپراتورهای اروپایی و آسیایی و خاورمیانه هستند و از نظر مشخصات به مودم‌های نو برتری دارند.

چگونه بفهمیم یک مودم نو یا دست دوم است؟

حالا، در این وضعیت بازار یک سوال بسیار جدی مطرح است: چگونه یک مودم نو را از مودم دست دوم و استوک تشخیص دهیم؟ می‌خواهیم به بازار برویم و یک مودم بخریم؛ از کجا مطمئن شویم فروشنده دارد یک مودم نو به ما می‌دهد؟ چگونه مطمئن شویم یک مودم نو از فروشگاه آنلاین خریداری کردیم؟

هشدار جدی: مراقب باشید مودم استوک به جای مودم آکبند به شما نفروشند!

شرکت‌های واردکننده و فروشنده مودم، وقتی می‌بینند دست‌شان از مودم‌های آنلاک معروف بازار کوتاه است یا نمی‌توانند این مودم‌ها را با سود خوبی وارد بازار کنند و بفروشند؛ سراغ مودم‌های لاک شده اپراتورها رفته و مودم‌های استوک را وارد می‌کنند ولی با یک بسته‌بندی جدید و تر و تمیز کردن مودم و قرار دادن یک شارژر و کارت گارانتی در کنار آن، به عنوان یک مودم آکبند می‌فروشند.

دیجی‌کالا فروش مودم استوک را آغاز کرد

امروز، متوجه شدیم فیلد مودم استوک به سایت دیجی‌کالا افزوده شده است. در باکس فروشنده و افزودن به سبد خرید؛ به جای نام فروشنده؛ «مودم استوک» درج شده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا