راهنمای خرید

بررسی دو آنتن مودم TD LTE و ۴G و ۵G لگاریتمی بیرونی اسکای

مشخصات و مزایای آنتن‌های لگاریتمی اسکای LPDA827 و اسکای LPDA835 برای مودم‌های 3G/4G/5G/TDLTE

اگر در جایی زندگی می‌کنید که مشکل آنتن‌دهی دارد؛ هیچ چیزی بهتر از خرید آنتن مودم TD LTE یا ۴G بیرونی نیست. آنتن‌ها برخی اوقات مهم‌تر از خود مودم‌ها هستند؛ چون تا سیگنالی نباشد؛ اینترنت پرسرعت و با کیفیت و پینگ پایین نیست.

ما بارها در مقالات مختلف از جمله مطلب «مودم آنتن دار یا مودم بدون آنتن؟ مقایسه عملی + تست سرعت» ثابت کردیم آنتن‌ها چه تاثیر شگرفی در افزایش سرعت و کیفیت اینترنت و کاهش تاخیر دارند.

حالا آنتن‌های تقویتی بیرونی لگاریتمی که می‌توانند سیگنال‌های بیشتری دریافت کنند و قدرت بالاتری دارند؛ کاملا یک برگ برنده و تعیین‌کننده در بهبود کیفیت اینترنت دارند.

در حالی‌که برای مودم‌های ۴G آنتن‌های تقویتی زیادی یافت می‌شود؛ اما در بازار برای مودم‌های TD LTE و فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتز (باند ۴۲) آنتن‌های لگاریتمی بیرونی محدود و انگشت شماری سراغ داریم.

به همین دلیل، امروز می‌خواهیم سراغ معرفی و بررسی دو مدل آنتن LPDA لگاریتمی ۴g و td-lte ایرانی ساخت گروه تولید آسمان با برند اسکای (SKY) برویم.

شما با این آنتن‌ها، می‌توانید هر سیگنال شبکه موبایل یا وای فای را تقویت و مشکل بد آنتن دهی خانه را رفع کنید.

آنتن لگاریتمی چیست؟

آنتن لگاریتمی موبایل یا LPDA به آنتن‌های چندمنظوره جهت‌داری گفته می‌شود که معمولا برای تقویت گیرندگی سیگنال دستگاه‌های موبایل و مودم استفاده می‌شوند.

این آنتن‌ها غالبا در بیرون از ساختمان نصب شده و می‌توانند منطقه وسیعی را پوشش داده و بالاترین قدرت جذب و گیرندگی سیگنال فرکانس‌های رادیویی و مخابراتی را داشته باشند.

آنتن لگاریتمی LPDA827

چون آنتن‌های مخابراتی جهت‌دار هستند؛ می‌توانند روی یک جهت خاص تمرکز کرده و بالاترین قدرت دریافت سیگنال از دکل مخابراتی در یک جهت و اصطلاحا گین یا بهره بالایی داشته باشند.

در یک آنتن لگاریتمی، آرایه‌ای از آنتن‌های مختلف کنار یکدیگر چینش شدند که هریک قدرت دریافت سیگنال‌های یک طیف فرکانسی مشخصی را دارند.

براساس اینکه یک آنتن بیرونی LPDA چه فرکانسی را دریافت می‌کند؛ می‌توانند آنتن تقویتی لگاریتمی ۴G یا TDLTE یا ۴G/TDLTE و حتی ۵G محسوب شوند.

آنتن لگاریتمی ۴G معمولا فرکانس ۸۰۰ تا ۲۵۰۰ یا ۲۷۰۰ مگاهرتز را پشتیبانی می‌کند ولی آنتن لگاریتمی TD LTE می‌تواند تا فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتز را هم دریافت و تقویت کند.

مشخصات یک آنتن لگاریتمی بیرونی خوب

وقتی می‌خواهید یک آنتن تقویتی لگاریتمی خریداری کنید؛ باید به نکات مهم زیر توجه داشته باشید:

آنتن اسکای LPDA827

۱- آنتن تقویتی TD LTE یا ۴G یا هر دو را نیاز دارید؟ آنتن شما باید چه فرکانسی را پشتیبانی کند؟

۲- مودمی که می‌خواهید به آنتن تقویتی وصل کنید؛ دارای چه کانکتور آنتن خارجی است و آنتن شما از این کانکتور پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ مبدلی هست که بشود کانکتور آنتن را به کانکتور ساز گار با مودم تبدیل کند.

۳- آنتن لگاریتمی شما از چه نوع کابلی استفاده می‌کند؟ آیا دارای کابل‌های با افت بسیار پایین (Low Loss) یا سازگار با آن هست؟

۴- آیا آنتن بیرونی تقویت‌کننده سیگنال موبایل، از استانداردهای لازم و کافی برای ماندگاری در شرایط بد آب و هوایی (ضد آب، ضد گرد و غبار) برخوردار است؟

۵- کیفیت ساخت، تجهیزات نصب و خدمات پشتیبانی آنتن چگونه است؟

اگر می‌خواهید یک آنتن با بالاترین کارایی و قدرت خریداری کنید؛ باید علاوه بر طراحی، کیفیت ساخت، قدرت گیرندگی و مسایل دیگر، به جنس کابل همراه آن نیز توجه کنید.

سیستم انتقال امواج، از آنتن به مودم یک فاکتور اساسی و متمایزکننده در آنتن تقویتی موبایل است؛ چون باید کمترین افت سیگنال را داشته باشد.

کابل کواکسیال RG223

آنتن‌های LPDA اسکای از کابل RG223 سود می‌برند که افت سیگنال بسیار پایینی داشته و می‌تواند تمام امواج دریافتی را با قدرت مناسبی به دستگاه گیرنده منتقل کند؛ مزیتی که غالبا در آنتن‌های خارجی چینی مشاهده نمی‌کنیم.

اسکای LPDA827: آنتن لگاریتمی بیرونی برای تقویت مودم ۴G و وای فای

گروه تولیدی آسمان چندین مدل آنتن لگاریتمی بیرونی و داخلی با برند Sky تولید و به بازار ایران عرضه کرده است.

یکی از بهترین مدل‌های آنتن تولیدی این شرکت، آنتن لگاریتمی LPDA827 است که تقریبا با بسیاری از مودم‌های سیم‌کارتی رومیزی و همراه موجود در بازار از جمله مودم هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 H1 سازگار است.

آنتن lpda827

آنتن LPDA827 که بیرونی (Outdoor) بوده و باید در فضای باز نصب شود؛ برای تقویت مودم‌های ۳G و ۴G و حتی سیگنال‌های وای فای ۲.۵ گیگاهرتز کاربرد دارد.

برخی مشخصات آنتن اسکای LPDA827 را با هم ببینیم:

۱- پشتیبانی از فرکانس رادیویی ۸۰۰ مگاهرتز تا ۲۷۰۰ مگاهرتز (باند ۱ تا ۳۸ روی شبکه‌های ۴G LTE)

۲- قابلیت اتصال به مودم‌های ۳G/4G و روترهای WiFi برای تقویت فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز

۳- دارای کانکتور نری SMA و کانکتور N-Type (براساس نیاز مشتری هر دو مدل در بازار موجود است)

۴- دارای کابل با افت بسیار کم RG223 (این نوع کابل‌ها به دلیل شیلد دوبل تا ۱۲ گیگاهرتز مناسب هستند)

۵- طول کابل ۵ متری، ۱۰ متری و ۱۵ متری

۶- پشتیبانی از فناوری MIMO با استفاده از دو آنتن LPDA827

با این آنتن، به سادگی می‌توانید سیگنال‌های اینترنت ۳G و ۴G در منطقه خود را تقویت کنید و سرعت چند برابری داشته باشید؛ به جای اینکه به فکر تعویض مودم و خرید مودم ۵G چند ده میلیونی یا خرید مودم فضای بازی مانند هواوی N5368X باشید.

حتی با آنتن لگاریتمی LPDA827 می‌توانید سیگنال‌های وای فای را تقویت کنند. در واقع، با یک آنتن چند منظوره روبرو هستیم.

 

تنها نکته مهمی که باید درباره آنتن اسکای LPDA827 بدانید؛ از فرکانس ۳۵۰۰ (باند ۴۲) پشتیبانی نمی‌کند و یک آنتن مودم TD LTE نیست. اگر مودم TD LTE دارید و می‌خواهید اینترنت TD LTE را تقویت کنید؛ باید آنتن LPDA835 را بخرید.

اسکای LPDA835: آنتن مودم TD LTE و ۴G و ۵G و وای فای

آنتن بیرونی و لگاریتمی LPDA835 همه مزایا و ویژگی‌های آنتن LPDA827 را دارد؛ به اضافه اینکه از فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتز هم پشتیبانی می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید؛ شرکت‌های ایرانسل و مبین‌نت، سرویس اینترنت TDLTE خود را روی فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتز ارائه می‌کنند و یک آنتن تقویتی td-lte باید از این فرکانس پشتیبانی کند.

همین‌طور، اینترنت ۵G ایران روی دو فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتز و ۲۳۰۰ مگاهرتز عرضه می‌شود؛ بنابراین می‌توانیم از آنتن اسکای LPDA835 برای تقویت ۵G هم استفاده کنیم.

در یک کلام، شما هر مودم سیم کارتی ۳G/4G/5G/TDLTE داشته باشید و از کانکتور SMA پشتیبانی کند؛ می‌توانید با آنتن LPDA835 سرعت اینترنت خودتان را چند برابر کنید.

مشخصات آنتن LPDA835 اسکای:

آنتن تقویتی TD-LTE اسکای LPDA835

۱- مناسب برای اتصال به مودم‌های ۳G/4G/5G/TDLTE

۲- پشتیبانی از فرکانس رادیویی ۸۰۰ مگاهرتز تا ۳۵۰۰ مگاهرتز (باند ۱ تا ۴۲ در شبکه ۴G LTE)

۳- محصول بر اساس نیاز مشتری می‌تواند دارای کانکتور از نوع SMA یا N-Type باشد.

۴- محصول بر اساس نیاز مشتری می‌تواند دارای کابل با افت بسیار پایین RG223 (محصول گران‌تر) یا RG58 (کابل ارزان‌تر) باشد

۵- طول کابل ۵ متری، ۱۰ متری و ۱۵ متری

۶- پشتیبانی از فناوری MIMO با استفاده از دو آنتن LPDA835

۷- پشتیبانی از سیگنال‌های وای فای ۲.۵ گیگاهرتز برای تقویت شبکه بی‌سیم و حذف نقاط کور

چه مودم‌هایی را پشتیبانی می‌کنند؟

آنتن‌های اسکای LPDA827 و LPDA835 را می‌توانید برای طیف وسیعی از مودم‌های سیم کارتی بازار ایران استفاده کنید. از جمله مودم‌های:

یوتل L443 (ایرانسل TF-i40 B1)

هواوی B612، هواوی B622، هواوی B310، هواوی B315، هواوی B818، هواوی B525، هواوی E5172 و …

زد تی ایی MF28G، زد تی ایی MF29T، زد تی ایی MF29S2، زد تی ایی MF28D

وودافون B4000، وودافون B3500، وودافون B3000، وودافون B2000 و وودافون B1000

آلکاتل Linkhub HH40، آلکاتل Linkhub HH70، آلکاتل Linkhub HH43

و هر مودم ۴G/5G/TDLTE که از کانکتور SMA و N-Type پشتیبانی می‌کند.

نحوه استفاده از آنتن مودم TD LTE

اگر به دنبال آنتن تقویتی مودم td-lte ایرانسل و فقط یک یا دو چراغ آنتن مودم برای شما روشن می‌شود؛ می‌توانید آنتن تقویتی لگاریتمی اسکای LPDA835 را خریداری و به کانکتور Main مودم وصل کنید.

برای تقویت بیشتر سیگنال‌ها و افزایش سرعت اینترنت، می‌توانید دو آنتن LPDA835 خریداری و پس از نصب در فضای بیرون از خانه، آن‌ها را به دو کانکتور آنتن خارجی مودم وصل و البته فراموش نکنید که حتما باید در تنظیمات پنل مودم، گزینه آنتن خارجی را فعال کرده باشید و روی گزینه آنتن داخلی نماند.

در بسیاری از موارد، خرید و نصب یک آنتن TDD کافی است و می‌تواند سرعت اینترنت شما را یک دفعه چند برابر کند؛ مثلا اگر سرعت دانلود شما ۱۰ الی ۲۰ مگ بوده؛ به سرعت نزدیک به ۳۰ الی ۴۰ مگ برسید.

راهنمای خرید و قیمت آنتن td-lte تقویتی 

اینکه کدام یک از آنتن‌های برند اسکای مناسب نیاز شما هستند؛ کاملا به مدل مودم و اینترنت و سیم کارتی که استفاده می‌کنید و روی مودم انداختید؛ بستگی دارد.

اگر یک مودم ۳G یا ۴G دارید یا روی مودم سیم‌کارت FDD قرار دادید؛ پیشنهاد می‌کنیم آنتن بیرونی اسکای LPDA827 را بخرید.

اما وقتی دارید از اینترنت TD LTE ایرانسل یا مبین‌نت استفاده می‌کنید و سیم کارت TDD روی مودم خودتان انداختید یا یک مودم TD LTE دارید؛ باید سراغ خرید آنتن بیرونی اسکای LPDA835 بروید.

آنتن سقفی قارچی اسکای

گروه تولیدی آسمان، یک مدل آنتن سقفی قارچی با پشتیبانی از فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز تا ۳۵۰۰ مگاهرتز برای نصب به مودم‌های ۳G/4G/5G/TDLTE دارد. این آنتن برای افرادی که شرایط و امکانات نصب آنتن بیرونی ندارند؛ مناسب است.

برای خرید یا سفارش این محصولات می‌توانید با شماره تلفن‌های ۰۹۱۲۵۸۵۲۵۱۱ و ۰۹۳۳۳۲۲۰۱۱۰ تماس بگیرید یا به وب‌سایت http://skyanten.com مراجعه کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا